Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Over welke leeftijd van het stiefzusje gaat het nu eigenlijk? 15 of 25? Ik zou telefonisch contact zoeken met het stiefzusje en aan de hand van het gesprek bepalen of je het wel of niet verantwoord vindt. Ze zou op z'n minst zelfstandig in staat moeten zijn om voor de baby te zorgen & in staat moeten zijn om overwicht op je ex uit te oefenen / in te grijpen waar nodig. 

Inderdaad, 15 of 25 is allebei jong, maar wel een wereld van verschil vind ik.
Ik zou haar bellen en vooral op het hart drukken dat ze, zodra zij zelf twijfelt over of het allemaal nog wel verantwoord is, ze jou meteen moet bellen. En dat als er wat gebeurt, ze zo nodig direct 112 moet bellen. En dat 'als er wat gebeurt' zou ik zo concreet mogelijk maken. Hij wordt boos omdat baby huilt, hij gedraagt zich onverantwoordelijk richting baby (hete thee drinken met baby op schoot, middelengebruik), dat soort dingen.
Stuur een samenvatting van het gesprek per mail na, dan is ook altijd nog te bewijzen dat je van tevoren echt hebt uitgezocht of het verantwoord is dat stiefzus toezicht houdt.
En je ex zou ik mailen dat hiermee de grens wel echt bereikt is. Dat hij er verstandig aan doet de relatie met zijn vader, ex-schoonvader en ex-zwager goed te houd en/of te verbeteren, omdat hij voorlopig van hen afhankelijk is om zijn kind te kunnen zien, want jij gaat niet de hele wereld en zijn grootje onderzoeken om te bekijken of omgang verantwoord plaats kan vinden.

Wat een gedoe toch steeds weer, ik voel ontzettend met je mee. 

Maar wie zegt dat de oppas ook echt betrouwbaar is? Ik kan me trouwens wel indenken dat mensen geen zin of tijd hebben om een deel van hun weekend te besteden aan verkapt oppas spelen. Waarom regel jij zelf niet iemand om er bij te blijven?

Ik zou het niet doen. Heel je bericht straalt uit dat zij niet in staat is om het in goeie banen te leiden. Te jong en te onervaren.

Nee is ook een antwoord.

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 16:31:

Maar wie zegt dat de oppas ook echt betrouwbaar is? Ik kan me trouwens wel indenken dat mensen geen zin of tijd hebben om een deel van hun weekend te besteden aan verkapt oppas spelen. Waarom regel jij zelf niet iemand om er bij te blijven?

Uhh...vader wil iets, dan zal hij er zelf moeite voor moeten doen om aan de voorwaarden van TS te voldoen. 

Daarbij, de vader en broer van TS waren best bereid, maar na scheldpartijen en urenlang geklaag en gezeur van ex over TS waren die er, begrijpelijkerwijs, wel klaar mee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-12-2022 om 20:15

TO, misschien kun je hem berichten dat hij eerst zijn excuses aan gaat bieden aan degene die hem kunnen helpen zijn kind te zien. Dat nichtje zou ik persoonlijk niet doen, wie is de volgende als zij afhaakt? Hij moet er voor zorgen dat hij goed contact krijgt en houdt met de paar stabiele mensen die jij vertrouwt.

Tickel schreef op 16-12-2022 om 20:15:

TO, misschien kun je hem berichten dat hij eerst zijn excuses aan gaat bieden aan degene die hem kunnen helpen zijn kind te zien. Dat nichtje zou ik persoonlijk niet doen, wie is de volgende als zij afhaakt? Hij moet er voor zorgen dat hij goed contact krijgt en houdt met de paar stabiele mensen die jij vertrouwt.

TO zou wel gek zijn om zich met zijn ruzies te gaan bemoeien. Ik zou me daar echt niet in gaan mengen! 

Catwoman

Catwoman

16-12-2022 om 21:08 Topicstarter

Ysenda schreef op 16-12-2022 om 14:45:

[..]

Kun je haar bellen en doorspreken wat je van haar aanwezigheid verwacht. Dan kun je op basis daarvan je besluit nemen. Je zegt niet gelijk nee, maar doet je onderzoek om vertrouwen te krijgen. Dat laat ook jouw meewerkende kant zien.

Ik heb haar nummer niet

MamaE schreef op 16-12-2022 om 16:36:

[..]

Uhh...vader wil iets, dan zal hij er zelf moeite voor moeten doen om aan de voorwaarden van TS te voldoen.

Daarbij, de vader en broer van TS waren best bereid, maar na scheldpartijen en urenlang geklaag en gezeur van ex over TS waren die er, begrijpelijkerwijs, wel klaar mee.

Daarom zou ze dit ook gewoon aan professionals over moeten laten ipv hem te dwingen vrienden en familie hiermee te belasten. Het is uiteindelijk ook niet echt fair, zij dwingt een oppas in de vorm van vrienden of familie af die hij zelf moet regelen en dan wil ze dus ook nog bepalen wat er uit zijn mond komt tijdens die regeling? Gaat het nog om het kind of eigenlijk meer om wat moeder wil? Ik denk dat de verwachtingen wat al te hoog gespannen zijn hier. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-12-2022 om 21:27

Mija schreef op 16-12-2022 om 20:21:

[..]

TO zou wel gek zijn om zich met zijn ruzies te gaan bemoeien. Ik zou me daar echt niet in gaan mengen!

Ze hoeft zich er niet volledig in te mengen. Het zijn wel de mensen in wie TO vertrouwen heeft. Ze kan best aangeven dat dit de mensen zijn die ze vertrouwd en dat ex er zelf voor moet zorgen dat het contact goed blijft wil hij z'n kind kunnen zien.

Catwoman

Catwoman

16-12-2022 om 21:29 Topicstarter

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 21:11:

[..]

Daarom zou ze dit ook gewoon aan professionals over moeten laten ipv hem te dwingen vrienden en familie hiermee te belasten. Het is uiteindelijk ook niet echt fair, zij dwingt een oppas in de vorm van vrienden of familie af die hij zelf moet regelen en dan wil ze dus ook nog bepalen wat er uit zijn mond komt tijdens die regeling? Gaat het nog om het kind of eigenlijk meer om wat moeder wil? Ik denk dat de verwachtingen wat al te hoog gespannen zijn hier.

Hoe kan ik dit nu aan professionals overlaten? Veilig thuis is ermee bezig en in de tussentijd moet ik het zelf maar uitzoeken en oplossen. Ik heb liever dat hun mij advies daarin geven zodat ik dat kan aanhouden. Ze zeiden wel dat ik het goed had gedaan om hem nu bij familie te laten komen om de kleine te zien.

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 21:11:

[..]

Daarom zou ze dit ook gewoon aan professionals over moeten laten ipv hem te dwingen vrienden en familie hiermee te belasten. Het is uiteindelijk ook niet echt fair, zij dwingt een oppas in de vorm van vrienden of familie af die hij zelf moet regelen en dan wil ze dus ook nog bepalen wat er uit zijn mond komt tijdens die regeling? Gaat het nog om het kind of eigenlijk meer om wat moeder wil? Ik denk dat de verwachtingen wat al te hoog gespannen zijn hier.

Er wordt door professionals in eerste instantie altijd aangeraden om de veiligheid te creëeren in het eigen netwerk. 

En ze dwingt geen oppas af, ze dwingt af dat hun kind in veiligheid zijn vader kan ontmoeten. Door iemand te zoeken die vader kan bij staan als bij hem de spanning oploopt. Zoals je in het topic kan lezen heeft hij moeite om zijn emoties te reguleren als er iets niet gaat wat hem niet zint. Het punt met baby's is, is dat zij alles behalve voorspelbaar zijn. Daardoor kunnen zijn emoties oplopen en dan kan de veiligheid van hun kind in het gedrang komen. 

Catwoman doet het écht harstikke goed.

Flowerfairy schreef op 16-12-2022 om 21:11:

[..]

Daarom zou ze dit ook gewoon aan professionals over moeten laten ipv hem te dwingen vrienden en familie hiermee te belasten. Het is uiteindelijk ook niet echt fair, zij dwingt een oppas in de vorm van vrienden of familie af die hij zelf moet regelen en dan wil ze dus ook nog bepalen wat er uit zijn mond komt tijdens die regeling? Gaat het nog om het kind of eigenlijk meer om wat moeder wil? Ik denk dat de verwachtingen wat al te hoog gespannen zijn hier.

Nee, zij bepaalt niet wat er uit zijn mond komt. Die mensen stellen hun grenzen. Hij vraagt ze om hulp en vervolgens scheldt hij ze uit en gaat hij klagen over zijn ex, waar die mensen geen zin in hebben en dus zeggen dat hij het maar moet uitzoeken met zijn problemen. Het kan zijn dat de verwachtingen te hoog gespannen zijn, dat hij het niet kan. Maar dat is dan zeer nuttig om te weten. Want het zijn volkomen normale verwachtingen, dat je niet wordt uitgescholden door je zoon, of dat je ex-zwager geen trek heeft in het zwart maken van zijn zus, zeker niet als ze zijn komen opdraven om het voor hem mogelijk te maken zijn baby te zien. Die man maakt zich helemaal zelfstandig helemaal onmogelijk bij zijn naasten. Als hij zo weinig benul heeft van hoe hij zich moet gedragen dat hij iedereen die hem wil helpen vijandig bejegent, is er iets niet in orde met hem. Dat zie je dan van een kilometer afstand. Het klinkt gek maar het is goed dat het eruit komt. Dan weet iedereen wat ze aan hem hebben. 

Catwoman

Catwoman

17-12-2022 om 00:24 Topicstarter

ik denk dat ik ga voorstellen dat hij kan kijken of er voor zondag nog iemand beschikbaar is. Voor morgen nog iets regelen is het erg laat

Mija schreef op 16-12-2022 om 22:22:

[..]

Nee, zij bepaalt niet wat er uit zijn mond komt. Die mensen stellen hun grenzen. Hij vraagt ze om hulp en vervolgens scheldt hij ze uit en gaat hij klagen over zijn ex, waar die mensen geen zin in hebben en dus zeggen dat hij het maar moet uitzoeken met zijn problemen. Het kan zijn dat de verwachtingen te hoog gespannen zijn, dat hij het niet kan. Maar dat is dan zeer nuttig om te weten. Want het zijn volkomen normale verwachtingen, dat je niet wordt uitgescholden door je zoon, of dat je ex-zwager geen trek heeft in het zwart maken van zijn zus, zeker niet als ze zijn komen opdraven om het voor hem mogelijk te maken zijn baby te zien. Die man maakt zich helemaal zelfstandig helemaal onmogelijk bij zijn naasten. Als hij zo weinig benul heeft van hoe hij zich moet gedragen dat hij iedereen die hem wil helpen vijandig bejegent, is er iets niet in orde met hem. Dat zie je dan van een kilometer afstand. Het klinkt gek maar het is goed dat het eruit komt. Dan weet iedereen wat ze aan hem hebben.

Tja, nou hopelijk verliest hij snel zijn interesse in het kind dan maar want het wordt hem onmogelijk gemaakt om een band met het kind op te bouwen op deze manier dus. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.