Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 03:40 Topicstarter

Mija schreef op 28-11-2022 om 23:51:

[..]

Voor iemand die moeite heeft met grenzen aangeven, doe je het anders heel erg goed! Dit is een opdracht voor gevorderden dus het is niet zo gek dat het nog niet vanzelf gaat 😉.

Dank je wel! Ik doe mijn best 😊 Ik heb de afgelopen jaren al veel kunnen oefenen met deze persoon aangezien hij constant over mijn grenzen ging. Ik ben begonnen met kleine dingen zoals zeggen dat ik iets niet leuk vind, daarna aangeven wat ik wel graag zie en daarna een grens trekken, en nu zit ik in de fase van de grens aan blijven houden. Ik heb de relatie al een aantal keer verbroken en ben daarna toch weer terug gegaan na veel mooie woorden van hem maar dat ga ik nu niet meer doen

toch apart dat je hem nog niet zo lang geleden blijkbaar toch een geschikte man vond om een kind van te krijgen. Ik snap wel dat hij zich genaaid voelt en jij had beter na moeten denken voor je een kind met deze parel kreeg. Want nu is je kind de dupe van jouw keuzes. 

Flowerfairy schreef op 29-11-2022 om 05:59:

toch apart dat je hem nog niet zo lang geleden blijkbaar toch een geschikte man vond om een kind van te krijgen. Ik snap wel dat hij zich genaaid voelt en jij had beter na moeten denken voor je een kind met deze parel kreeg. Want nu is je kind de dupe van jouw keuzes.

Dit heeft TO allang uitgelegd. Partner is zonder drugs een leuker persoon en was destijds clean. En ook al was het een verkeerde keuze, wat heeft TO nu aan deze trap na? 

Flowerfairy schreef op 29-11-2022 om 05:59:

toch apart dat je hem nog niet zo lang geleden blijkbaar toch een geschikte man vond om een kind van te krijgen. Ik snap wel dat hij zich genaaid voelt en jij had beter na moeten denken voor je een kind met deze parel kreeg. Want nu is je kind de dupe van jouw keuzes.

Lees even alle topics van TO, dan snap je dat jouw reactie niet passend is.

Als het kindje al ergens de dupe van is, dan is dat van zijn verslaafde vader.


TO, niets aantrekken van dit soort reacties van mensen die niet weten hoe het zit. Je doet het hartstikke goed!

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 03:40:

[..]

Dank je wel! Ik doe mijn best 😊 Ik heb de afgelopen jaren al veel kunnen oefenen met deze persoon aangezien hij constant over mijn grenzen ging. Ik ben begonnen met kleine dingen zoals zeggen dat ik iets niet leuk vind, daarna aangeven wat ik wel graag zie en daarna een grens trekken, en nu zit ik in de fase van de grens aan blijven houden. Ik heb de relatie al een aantal keer verbroken en ben daarna toch weer terug gegaan na veel mooie woorden van hem maar dat ga ik nu niet meer doen

Ach ja, ook dit verbreken en weer terug gaan, is begrijpelijk gedrag.

Eeg goed dat je nu klaar bent met hem. Wel begrijpelijk vanuit hem dat hij blijft zeuren. Vorige keren heeft dat ook

Geholpen en kwam je terug, dus hij heeft nog hoop dat zijn gedrag ook nu nog daartoe zal leiden. Nog even goed volhouden. Misschien wel goed als hij je nog blijft lastig vallen en je een keer schrijft dat als als hij doorgaat met stalken je naar de politie gaat (even kijken wanneer je dat schrijft en hoe precies nu je al contact met de politie erover hebt gehad) om 1x te schrijven dat je echt niet terug komt dus dat al zijn nare zeurende, dreigende en stalkende gedrag niet zal helpen en alleen maar contraproductief werkt.

ik las dat je in contact bent met de politie. Je kan aan hen vragen of het mogelijk is dat zij een stop-gesprek met hem voeren.
Dan gaan ze bij hem langs en gaan met hem in gesprek en geven dan aan dat hij moet stoppen met het overmatig bellen, bedreigen appen etc

Dit kan soms heel helpend zijn

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 03:40:

[..]

Dank je wel! Ik doe mijn best 😊 Ik heb de afgelopen jaren al veel kunnen oefenen met deze persoon aangezien hij constant over mijn grenzen ging. Ik ben begonnen met kleine dingen zoals zeggen dat ik iets niet leuk vind, daarna aangeven wat ik wel graag zie en daarna een grens trekken, en nu zit ik in de fase van de grens aan blijven houden. Ik heb de relatie al een aantal keer verbroken en ben daarna toch weer terug gegaan na veel mooie woorden van hem maar dat ga ik nu niet meer doen

Ik heb een boekentip voor je: het gaslight effect van Robin Stern. Het gaat over hoe je met je eigen onzekerheid en behoefte aan bevestiging de ander macht over je geeft. Je kan niet de ander veranderen maar wel jezelf. Hij hoeft jou geen gelijk te geven en hij mag het allemaal belachelijk vinden. Maar dat wil nog niet zeggen dat je hem zijn zin moet geven. 

Je zit evengoed in een lastig parket met hem als vader. Je komt niet echt van hem af doordat je een kind van hem hebt. Maar hoe helderder je bent, hoe beter je je er doorheen zult manoeuvreren. 

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 21:41:

[..]

Hoe weet je of omgang in het belang van het kind is? Ik zit daar ook heel erg over te twijfelen.

Ja ik ben al een tijdje bang voor hem. Ik heb de politie al gebeld en ik heb aankomende donderdag een afspraak om aangifte te doen wegens stalking.

"Men" - en dan bedoel ik Veilig Thuis, jeugdbeschermers, de rijksoverheid, de rechtspraak, gaan er in het algemeen vanuit dat omgang in het belang van het kind is. Dus omgang zal moeten. Alleen als vader er een enorm potje van maakt, dan kan het op een gegeven moment zijn dat men tot de conclusie komt dat omgang niet gewenst is. 

Ik zou me als ik jou was niet druk maken over de vraag of omgang wel goed is voor je kind. Men zal van jou verwachten dat je meewerkt aan omgang, dus ga daar nou maar vanuit. De vraag is alleen naar de randvoorwaarden. En gezien het gedrag van vader is het bepaald niet vreemd dat je hem je kind niet zomaar meekrijgt en dat je verlangt dat er - in elk geval voorlopig - begeleiding bij is. 

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 08:39 Topicstarter

Flowerfairy schreef op 29-11-2022 om 05:59:

toch apart dat je hem nog niet zo lang geleden blijkbaar toch een geschikte man vond om een kind van te krijgen. Ik snap wel dat hij zich genaaid voelt en jij had beter na moeten denken voor je een kind met deze parel kreeg. Want nu is je kind de dupe van jouw keuzes.

Denk je dat ik me niet al slecht genoeg voel. Ik heb elke dag spijt van de beslissing om hem nog een kans te geven. Ik ben naïef geweest zie ik nu in en ik ben daardoor erg boos pp mezelf omdat ik zo stom heb kunnen zijn dat ik in zijn mooie woorden trapte. En hoezo voelt hij zich genaaid? Ik heb altijd gezegd dat ik geen gezin met hem wil vormen als hij gebruikt dus dat wist hij. Ik voel me genaaid omdat hij was gestopt zodat ik hem in huis zou nemen en de baby zou laten erkennen om vervolgens weer lekker te beginnen 

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 08:51 Topicstarter

ArianneH schreef op 29-11-2022 om 06:47:

[..]

Ach ja, ook dit verbreken en weer terug gaan, is begrijpelijk gedrag.

Eeg goed dat je nu klaar bent met hem. Wel begrijpelijk vanuit hem dat hij blijft zeuren. Vorige keren heeft dat ook

Geholpen en kwam je terug, dus hij heeft nog hoop dat zijn gedrag ook nu nog daartoe zal leiden. Nog even goed volhouden. Misschien wel goed als hij je nog blijft lastig vallen en je een keer schrijft dat als als hij doorgaat met stalken je naar de politie gaat (even kijken wanneer je dat schrijft en hoe precies nu je al contact met de politie erover hebt gehad) om 1x te schrijven dat je echt niet terug komt dus dat al zijn nare zeurende, dreigende en stalkende gedrag niet zal helpen en alleen maar contraproductief werkt.

Ja ik ben steeds in zijn mooie woorden getrapt. Ik was verliefd en zag alleen de mooie dingen in hem. Helaas zie ik nu pas in dat deze relatie giftig was. Dat hij mij manipuleerde en ik me liet bespelen door hem. De roze bril is nu wel af. En blijf ik achter met veel spijt en boosheid. Ja dat hij zo blijft zeuren snap ik ook want dat is hij gewend dat dat werkt. Maar nu trap ik er niet meer in. Hij zei laatst ook tegen mij dat hij er alles aan wilde doen om weer een gezin te vormen. Maar dan denk ik waarom ben je dan niet gelijk hulp gaan zoeken toen je weer ging gebruiken? Als je mij en de kleine zo graag in je leven hebt dan ga je keihard aan dat probleem werken. Maar hij zegt alleen dat hij dingen wil doen maar doet ondertussen nix

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 08:56 Topicstarter

Mija schreef op 29-11-2022 om 08:21:

[..]

Ik heb een boekentip voor je: het gaslight effect van Robin Stern. Het gaat over hoe je met je eigen onzekerheid en behoefte aan bevestiging de ander macht over je geeft. Je kan niet de ander veranderen maar wel jezelf. Hij hoeft jou geen gelijk te geven en hij mag het allemaal belachelijk vinden. Maar dat wil nog niet zeggen dat je hem zijn zin moet geven.

Je zit evengoed in een lastig parket met hem als vader. Je komt niet echt van hem af doordat je een kind van hem hebt. Maar hoe helderder je bent, hoe beter je je er doorheen zult manoeuvreren.

Thanks! Ik ga er naar kijken. 

Ja ik ben er nu ook wel achter dat hij gewoon zo is en dat hij niet gaat veranderen. Ik had altijd de hoop dat als hij zou stoppen met gebruiken het allemaal goed zou komen. Ik schoof alle dingen die ik niet leuk vond af op zijn verslaving en dat klopt niet.  

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 09:19 Topicstarter

Kan ik in het gesprek van veilig thuis ook aangeven dat ik denk dat mijn ex narcistisch is? Of geef ik dan de indruk dat ik hem zwart wil maken? 

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 09:19:

Kan ik in het gesprek van veilig thuis ook aangeven dat ik denk dat mijn ex narcistisch is? Of geef ik dan de indruk dat ik hem zwart wil maken?

Zou ik niet doen, je geeft idd de indruk dat je hem zwart wil maken. Je moet er vooral voor zorgen dat hij zijn eigen glazen blijft ingooien en dat dat bij hun in beeld komt/ blijft. Dat moet je dan weer niet gaan uitlokken, maar je hoeft hem ook niet in alles te faciliteren om geen uitbarsting te krijgen. 

Aan de andere kant moet je er voor waken dat jij de negatieve aantekening krijgt. Dus kom met voorstellen om die omgang op een veilige manier in gang te zetten. Laat zien wat je doet: bv contact met Opa en oom en tante en dat je het prima vind als je ex daar jullie kind ziet. 

Noem je kind ook niet MIJN zoon, maar ONZE zoon als je over bezoeken hebt. Dat geeft het beeld dat jij ziet dat je niet de enige bent die wat wil. 

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 09:19:

Kan ik in het gesprek van veilig thuis ook aangeven dat ik denk dat mijn ex narcistisch is? Of geef ik dan de indruk dat ik hem zwart wil maken?

Ik zou niet gaan strooien met zelfverzonnen diagnoses. Laat ze dat zelf maar bedenken. Het gaat ook helemaal niet om welke naam het beestje heeft maar om het gedrag dat hij laat zien. Dat kun je opschrijven in een dagboek of logboek en is vele malen sterker dan er zelf een naam aan geven.

Verder, je doet het hartstikke goed. Consequent zijn is vreselijk moeilijk, maar bij je ex wel noodzakelijk. Goed dat je zelf hulp hebt gezocht bij het aangeven van grenzen en hier feedback vraagt. Je komt er wel!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2022 om 09:37

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 09:19:

Kan ik in het gesprek van veilig thuis ook aangeven dat ik denk dat mijn ex narcistisch is? Of geef ik dan de indruk dat ik hem zwart wil maken?

Nee, hou het alleen bij de problemen die er nu zijn, zijn drugsgebruik, jou "lastig vallen" en waarborgen van de veiligheid en welzijn van jullie kind als die bij/met hem is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.