Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:55 Topicstarter

Marty1984 schreef op 28-11-2022 om 20:42:

[..]

Als hij 10 keer per dag belt en mailt zou ik na een tijd veel zin hebben in een klacht voor stalking.

Het is niet omdat hij de vader is dat hij jou continu moet belagen.

Je bent uit elkaar, kind is bij jou, je moet echt geen 24 op 24 beschikbaar / bereikbaar zijn voor hem. Hij heeft kind 2 dagen geleden gezien, hij hoort vanzelf wel wanneer hij zijn kind de volgende keer (onder toezicht van iemand) kan zien.

Je bent al meegaand dat hij met dergelijk gedrag - en gedrag uit 't verleden tijdens je zwangerschap - zijn kind kan zien.

Ja dat vind ik ook maar hij vind dat hij de kleine te weinig ziet en alles ligt aan mij. Ik word er ook zo moe van

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:55:

[..]

Ja dat vind ik ook maar hij vind dat hij de kleine te weinig ziet en alles ligt aan mij. Ik word er ook zo moe van

Het zou je helpen als je inziet dat wat hij vindt maar een mening is.

Het is geen objectieve waarheid. Het is zijn mening en zijn wens. En jij hebt een andere mening en wens. Dus maak je niet druk om wat hij schrijft.

Hoe vaak belt en mailt hij je nou?

Als je het zat bent kan je schrijven dat je wilt dat hij stopt met jou te stalken en dat je hem deze week mailt over het kunnen zien van de kleine.

En als hij je weer mailt met iets anders dan een ter zake doende reactie op jouw mail je het bij de politie gaat melden dat hij jou stalkt.


Dan moet je dan ook wel echt doen! Niet dreigen en dan geen actie richting politie, dat is niet verstandig.
 

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:55:

[..]

Ja dat vind ik ook maar hij vind dat hij de kleine te weinig ziet en alles ligt aan mij. Ik word er ook zo moe van

En nog een optie: lees zijn mails gewoon niet. Of maar 1 dag pw.

Wat ook kan helpen is dat je als je zijn mails leest je de tekst met bijv een Donald Duck stem leest. Dan komt het niet meer bij jou binnen met de stem van je ex, maar veel minder hard. Dat kan ook helpen.

Bescherm jezelf dus tegen hem. Dat kan je echt.

maak in je mailbox een map en stel ern regel in dat mails van hem automatisch naar die map en als gelezen worden gezet. Dan zie je ook niet hoeveel mails je niet gelezen hebt. En 1x per week lees je alles en geef je 1 antwoord.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-11-2022 om 21:31

ArianneH schreef op 28-11-2022 om 20:39:

[..]

Wel als TO zelf randvoorwaarden stelt: alleen pa of vriend X.

(En evt: een belende voor mij die ik na jouw voorstel goedkeur.

En bij twijfel keurt ze die niet goed).


Toch veel te vermoeiend als TO zelf alles moet afstemmen met vader of vriend? Zeker nu vader boos is op zijn zoon…

Daar moeten die mensen wel zin en tijd voor hebben. En dan logistiek, hoe komt kind bij die vader of vriend? Want als ex kind op gaat halen dan is niet zeker of het onder toezicht is.

Tickel schreef op 28-11-2022 om 21:31:

[..]

Daar moeten die mensen wel zin en tijd voor hebben. En dan logistiek, hoe komt kind bij die vader of vriend? Want als ex kind op gaat halen dan is niet zeker of het onder toezicht is.

Dat is inderdaad de vraag: willen de vader of de vriend toezicht houden (vader nu even niet, maar als ex zijn excuses aanbiedt misschien wel weer).


En ja, goed punt, TO kan het beste ook aangeven dat de toezichthouder mee moet gaan om de kleine op te halen. En dat de toezichthouder de kleine ophaalt/naar binnen komt, niet ex.


Veiligheid van kleine en TO staat voorop.

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 21:41 Topicstarter

Mija schreef op 28-11-2022 om 20:55:

[..]

Dat doe je niet voor hem maar voor je kind. En als je echt denkt dat het (op dit moment) niet in het belang is van je kind, doe het dan niet. De man intimideert je. En het werkt. Ik snap het, helaas. Maar je maakt alleen een kans tegen zo’n soort man als je hem in zijn sop laat gaarkoken. Als je bang voor hem bent, ga dan desnoods naar de politie en vraag advies. Maar negeer al die boodschappen van hem (hij stalkt je!) en hou je aan je eigen plan. Laat je niet gek maken!

Hoe weet je of omgang in het belang van het kind is? Ik zit daar ook heel erg over te twijfelen. 

Ja ik ben al een tijdje bang voor hem. Ik heb de politie al gebeld en ik heb aankomende donderdag een afspraak om aangifte te doen wegens stalking. 

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 21:47 Topicstarter

ja ik heb bij de mail ook ingesteld dat ik geen geluidje krijg als ik een mail krijg en ik krijg het ook niet in mijn beginscherm. Dit om mezelf te beschermen. Ik moet dus echt naar de mail toe om het te zien. Op Facebook heb ik hem ook al geblokkeerd 

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 21:41:

[..]

Hoe weet je of omgang in het belang van het kind is? Ik zit daar ook heel erg over te twijfelen.

Ja ik ben al een tijdje bang voor hem. Ik heb de politie al gebeld en ik heb aankomende donderdag een afspraak om aangifte te doen wegens stalking.

Heb zelf geen ervaring met scheiding, maar gezien hoe klein je kind nog is, lijkt me niet dat het er veel aan heeft om nu contact met zijn vader te hebben. Zeker niet als dat met zoveel gedoe gepaard gaat. Dus daar zou ik me nu niet zo druk om maken, of je je kind tekort doet als het de vader niet ziet. Het zou dan toch maar kort en niet heel vaak zijn, niet genoeg om een veilige band op te bouwen. Als je ex in rustiger vaarwater is en zich fatsoenlijk kan gedragen als vader dan wordt het een ander verhaal. Nu is het toch alleen maar touwtrekken van hem.

Naar de politie gaan over zijn gedrag is een goed idee. Dan kunnen ze in ieder geval vast wat vastleggen.

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 21:47:

ja ik heb bij de mail ook ingesteld dat ik geen geluidje krijg als ik een mail krijg en ik krijg het ook niet in mijn beginscherm. Dit om mezelf te beschermen. Ik moet dus echt naar de mail toe om het te zien. Op Facebook heb ik hem ook al geblokkeerd

Goed bezig, Catwoman!

Fijn dat je jezelf zo tegen hem beschermt.

Wat een gedoe, maar wat doe je het goed door rustig en weloverwogen te blijven. Er niet met een verhit hoofd tegen in te knallen. Dat mag ook weleens gezegd worden.

Of het in het belang van het kind is, tja... Geloof dat het nu nog niet perse iets toevoegd voor het kind. Kijk uit voor het fenomeen dat de rechten van vader om zijn kind te zien boven de veiligheid/ rechten van het kind komen te staan. Daarom zou mijn insteek zijn, wel contact, maar minimaal, opbouwen kan altijd nog. 1x per week bij... En verknalt hij het contact, dan heeft hij een probleem, niet jij! Dan maar niet, dan gaat hij maar naar de politie, veilig thuis, weet ik veel wie, maar laat jij je niet in de strijd trekken. Daar is hij namelijk op uit. Als er bij jou geen strijd te halen is, dan gaat hij wel verder naar iemand anders. (Tenminste, bij mijn ex werkt dat zo)

Heb je hulp voor jezelf? Iets van praktijk ondersteuner ggz / haptonomie/ .... Ik zou je dat wel aanraden. Iemand die je helpt te blijven staan en je grenzen aan te geven. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit zou nog weleens even kunnen duren. Het hoeft geen zware hulp te zijn en je ex hoeft het zeker niet te weten, maar zorg goed voor jezelf. De rechter ziet dat als een pluspunt. Wij zijn weleens weggestuurd met de opdracht zelf hulp te zoeken om uit de strijd te komen.

Succes!

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 22:49 Topicstarter

Evaluna schreef op 28-11-2022 om 22:35:

Wat een gedoe, maar wat doe je het goed door rustig en weloverwogen te blijven. Er niet met een verhit hoofd tegen in te knallen. Dat mag ook weleens gezegd worden.

Of het in het belang van het kind is, tja... Geloof dat het nu nog niet perse iets toevoegd voor het kind. Kijk uit voor het fenomeen dat de rechten van vader om zijn kind te zien boven de veiligheid/ rechten van het kind komen te staan. Daarom zou mijn insteek zijn, wel contact, maar minimaal, opbouwen kan altijd nog. 1x per week bij... En verknalt hij het contact, dan heeft hij een probleem, niet jij! Dan maar niet, dan gaat hij maar naar de politie, veilig thuis, weet ik veel wie, maar laat jij je niet in de strijd trekken. Daar is hij namelijk op uit. Als er bij jou geen strijd te halen is, dan gaat hij wel verder naar iemand anders. (Tenminste, bij mijn ex werkt dat zo)

Heb je hulp voor jezelf? Iets van praktijk ondersteuner ggz / haptonomie/ .... Ik zou je dat wel aanraden. Iemand die je helpt te blijven staan en je grenzen aan te geven. Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit zou nog weleens even kunnen duren. Het hoeft geen zware hulp te zijn en je ex hoeft het zeker niet te weten, maar zorg goed voor jezelf. De rechter ziet dat als een pluspunt. Wij zijn weleens weggestuurd met de opdracht zelf hulp te zoeken om uit de strijd te komen.

Succes!

Dank je wel! Ik vind het erg moeilijk. Het liefst doe ik hem iets aan want hij haalt het bloed onder mijn nagels vandaan maar ik weet dat als ik uit emotie reageer dar alleen maar tegen mij gebruikt gaat worden. 

Wat bedoel je met dat ik moet uitkijken dat de rechten van vader boven die van het kind komen? 

Ja ik heb gesprekken bij de praktijkondersteuner. Daar moet ik morgen weer heen. Ik ga daar al een paar jaar heen omdat ik moeite heb met grenzen aangeven

Haptonomie heeft mij ook wel geholpen, dat gaat ook heel erg over grenzen en ruimte innemen. Ik vond het heel prettig.
Mijn ex maakte vaak veel stampij dat hij de kinderen niet genoeg zag, ik had (heb) mijn twijfels of ze het wel goed hebben daar.
Op een gegeven moment ging het verhaal er vooral over dat hij toch de vader is en het recht heeft om zijn kinderen te zien.
Met de kinderen werd amper gesproken, waardoor ik de nare smaak kreeg dat er vooral naar de rechten van vader werd gekeken.
Vandaar mijn ervaring dat de rechten van de vader boven die van de kinderen wordt gesteld.

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 22:49:

[..]

Dank je wel! Ik vind het erg moeilijk. Het liefst doe ik hem iets aan want hij haalt het bloed onder mijn nagels vandaan maar ik weet dat als ik uit emotie reageer dar alleen maar tegen mij gebruikt gaat worden.

Wat bedoel je met dat ik moet uitkijken dat de rechten van vader boven die van het kind komen?

Ja ik heb gesprekken bij de praktijkondersteuner. Daar moet ik morgen weer heen. Ik ga daar al een paar jaar heen omdat ik moeite heb met grenzen aangeven

Voor iemand die moeite heeft met grenzen aangeven, doe je het anders heel erg goed! Dit is een opdracht voor gevorderden dus het is niet zo gek dat het nog niet vanzelf gaat 😉.

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 03:36 Topicstarter

Evaluna schreef op 28-11-2022 om 23:06:

Haptonomie heeft mij ook wel geholpen, dat gaat ook heel erg over grenzen en ruimte innemen. Ik vond het heel prettig.
Mijn ex maakte vaak veel stampij dat hij de kinderen niet genoeg zag, ik had (heb) mijn twijfels of ze het wel goed hebben daar.
Op een gegeven moment ging het verhaal er vooral over dat hij toch de vader is en het recht heeft om zijn kinderen te zien.
Met de kinderen werd amper gesproken, waardoor ik de nare smaak kreeg dat er vooral naar de rechten van vader werd gekeken.
Vandaar mijn ervaring dat de rechten van de vader boven die van de kinderen wordt gesteld.

Oh dat klinkt niet fijn! Ziet jouw ex de kinderen nu vaker daardoor? Kon jij niet met argumenten komen waardoor je dat kon ontkrachten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.