Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-11-2022 om 20:13

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:04:

[..]

Ja ik ga ook nier gelijk iets sturen, ik ben een mail aan het maken maar lees het eerst nog een aantal keer door. En ik reageer al een tijdje niet meer op verwijten

Maar als je wel wil dat hij kind ziet, ga dan eerst even die vriend en vader polsen of ze mee willen werken. Daarna kun je, eventueel, reageren en een schema geven/maken. Die mannen moeten er ook tijd en zin in hebben.

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 19:49:

[..]

Hoezo verander ik van mening? Ik had al bedacht om hem een mail te sturen met daarin dat hij de kleine alleen mag zien onder toezicht. Dus er is niets veranderd.

Alleen heb ik het gevoel dat de druk word opgevoerd doordat hij me belt en inspreekt en dan weer gaat mailen. Ik had het liever gewoon uit mezelf willen sturen en niet als reactie op hem. Ik wil zo min mogelijk contact maar hij blijft maar zeuren. Ik word er gewoon geïrriteerd van.

En dan zegt 'ie: "Tuurlijk, Ik heb Marietje van de Velden erbij gevraagd, dat is het buurvrouwtje van mijn vriend Rufus." En dan? Ga jij dat dan geloven? Het moet toch iemand zijn die jullie beiden kennen en vertrouwen? Van wie ook jij zeker weet dat die zich aan de afspraak houdt. Ik zou hem niet teveel ruimte geven. Hoe sneller jij laat zien ongevoelig te zijn voor de druk die hij uitoefent, hoe sneller hij misschien bedenkt dat het geen zin heeft en ermee ophoudt. Je moet hem vooral niet belonen voor slecht gedrag. Ik vind dat rebmaaviv hele zinnige adviezen geeft. Ik zou ook alleen een voorstel doen voor begeleide omgang als je iemand bereid hebt gevonden om erbij aanwezig te zijn die je vertrouwt. En ik zou daar geen haast mee maken. Die man is zichzelf kennelijk overal onmogelijk aan het maken. Hoe is iemand met zulk ontregeld gedrag een vader die je met een baby kunt vertrouwen? Ik zou niet te hard lopen voor die man. Zoveel mogelijk tijdrekken. 

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:23 Topicstarter

Biscuitje schreef op 28-11-2022 om 20:10:

[..]

Als je zo min mogelijk contact wil moet je duidelijke afspraken maken zodat hij niet voor iedere keer dat hij z'n kind wil zien hoeft te mailen. Ook moet je vooral niet steeds reageren want dat schept verwachtingen. Mail bijvoorbeeld voor de hele maand december een overzicht met dagen en tijden.

Bijvoorbeeld zoiets:

Beste....

Je kan .... in de maan december op de volgende momenten zien:

Woensdag 7 december van 14 tot 16 uur bij .....

Woensdag 14 december van 14 tot 16 uur bij ....

En zo verder.

Vervolgens sluit je af met:

Eind december zal ik je laten weten wanneer je .... in de maand januari kan zien. Totdat er duidelijkheid is vanuit veilig thuis kan je .... enkel op deze momenten, onder toezicht van ..... zien. Het contact tussen ons wil ik graag beperken daarom zal ik voortaan 1 keer per week, alleen op zondag, je mail beantwoorden. Je mag me best vaker mailen maar ik zal pas op zondag reageren. Ook zal ik je iedere zondag een update en een aantal foto's sturen.

Groetjes ......

Ik denk dat je op deze manier duidelijk bent en het rust zal geven voor zowel jezelf als je ex. Zeker als jij voet bij stuk houdt. Zo weer iedereen namelijk waar hij aan toe is.

Ik reageert ook niet op alle mailtjes van hem.

En ik heb 2 weken geleden al duidelijk gemaakt dat ik hem 1x per week een update zou sturen over de kleine en verder geen contact wil. Maar hij luistert gewoon nergens naar. Hij blijft contact zoeken want hij wil meer foto's en filmpjes en hij wil een omgangsregeling terwijl ik had gezegd dat zolang veilig thuis ermee bezig is de kleine bij mij blijft. 

Ik heb hem vorige week op dinsdag een update gestuurd dus ik wil dan morgen weer een update sturen.

Als ik nu een schema ga maken voor een hele maand dan moet ik dat straks weer veranderen als veilig thuis wel met een advies komt.

En ik heb geen zin om mensen te vragen of ze erbij willen zijn, ik vind dat hij dat mag doen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-11-2022 om 20:25

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:23:

[..]

Ik reageert ook niet op alle mailtjes van hem.

En ik heb 2 weken geleden al duidelijk gemaakt dat ik hem 1x per week een update zou sturen over de kleine en verder geen contact wil. Maar hij luistert gewoon nergens naar. Hij blijft contact zoeken want hij wil meer foto's en filmpjes en hij wil een omgangsregeling terwijl ik had gezegd dat zolang veilig thuis ermee bezig is de kleine bij mij blijft.

Ik heb hem vorige week op dinsdag een update gestuurd dus ik wil dan morgen weer een update sturen.

Als ik nu een schema ga maken voor een hele maand dan moet ik dat straks weer veranderen als veilig thuis wel met een advies komt.

En ik heb geen zin om mensen te vragen of ze erbij willen zijn, ik vind dat hij dat mag doen.

Je kunt hem niet vertrouwen daarin. Veiligheid van jullie kind gaat voor toch? 

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:27 Topicstarter

Mija schreef op 28-11-2022 om 20:18:

[..]

En dan zegt 'ie: "Tuurlijk, Ik heb Marietje van de Velden erbij gevraagd, dat is het buurvrouwtje van mijn vriend Rufus." En dan? Ga jij dat dan geloven? Het moet toch iemand zijn die jullie beiden kennen en vertrouwen? Van wie ook jij zeker weet dat die zich aan de afspraak houdt. Ik zou hem niet teveel ruimte geven. Hoe sneller jij laat zien ongevoelig te zijn voor de druk die hij uitoefent, hoe sneller hij misschien bedenkt dat het geen zin heeft en ermee ophoudt. Je moet hem vooral niet belonen voor slecht gedrag. Ik vind dat rebmaaviv hele zinnige adviezen geeft. Ik zou ook alleen een voorstel doen voor begeleide omgang als je iemand bereid hebt gevonden om erbij aanwezig te zijn die je vertrouwt. En ik zou daar geen haast mee maken. Die man is zichzelf kennelijk overal onmogelijk aan het maken. Hoe is iemand met zulk ontregeld gedrag een vader die je met een baby kunt vertrouwen? Ik zou niet te hard lopen voor die man. Zoveel mogelijk tijdrekken.

Ja dat is ook wel weer zo, als hij zelf iemand moet regelen dan weet ik niet of ik me daar goed bij voel. Wat een gedoe allemaal. Ik word zo moe van deze klote situatie. Hij verpest de omgangsregeling door te schreeuwen en te dreigen waardoor veilig thuis is ingeschakeld maar verwacht vervolgens wel dat ik van alles voor hem ga regelen zodat hij de kleine nog kan zien

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:29 Topicstarter

hij heeft net ook alweer gebeld en ingesproken 😔

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:04:

[..]

Ja ik ga ook nier gelijk iets sturen, ik ben een mail aan het maken maar lees het eerst nog een aantal keer door. En ik reageer al een tijdje niet meer op verwijten

Ik zou bij een ex zoals die van jou altijd tenminste 24 uur ertussen laten.

Altijd vertragen die communicatie.


Hoe lijkt het je om je telefoon en voice mail voor hem te blokkeren? Dus alleen nog via mail te communiceren? 

Kan ook weer handig zijn vanuit oogpunt van bewijs. Dan staat alles wat hij communiceert op papier (in de mail).

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:23:

[..]

Ik reageert ook niet op alle mailtjes van hem.

En ik heb 2 weken geleden al duidelijk gemaakt dat ik hem 1x per week een update zou sturen over de kleine en verder geen contact wil. Maar hij luistert gewoon nergens naar. Hij blijft contact zoeken want hij wil meer foto's en filmpjes en hij wil een omgangsregeling terwijl ik had gezegd dat zolang veilig thuis ermee bezig is de kleine bij mij blijft.

Ik heb hem vorige week op dinsdag een update gestuurd dus ik wil dan morgen weer een update sturen.

Als ik nu een schema ga maken voor een hele maand dan moet ik dat straks weer veranderen als veilig thuis wel met een advies komt.

En ik heb geen zin om mensen te vragen of ze erbij willen zijn, ik vind dat hij dat mag doen.

Laatste alinea: mee eens. Alleen moet je wel heel duidelijk aangeven dat je alleen onder toezicht wilt van zijn vader of vriend X (of een andere bekende van jou met wie jij instemt!). Dus geen vage kennissen. Dan staan jouw goede intenties in de mail en mag hij het zelf gaan regelen. En als dat moeilijk wordt is dat zijn probleem.


En ik zou hem het wel schrijven dat dat oke is, 1x pw (of evt 2x pw), maar ook dat je vaste momenten wilt, zodat jullie verder niets meer hoeven af te stemmen tot VT zich weer meldt. Zo creëer je rust voor jezelf.

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:37 Topicstarter

ArianneH schreef op 28-11-2022 om 20:29:

[..]

Ik zou bij een ex zoals die van jou altijd tenminste 24 uur ertussen laten.

Altijd vertragen die communicatie.


Hoe lijkt het je om je telefoon en voice mail voor hem te blokkeren? Dus alleen nog via mail te communiceren?

Kan ook weer handig zijn vanuit oogpunt van bewijs. Dan staat alles wat hij communiceert op papier (in de mail).

Ja goed plan! Ga ik doen

Tickel schreef op 28-11-2022 om 20:25:

[..]

Je kunt hem niet vertrouwen daarin. Veiligheid van jullie kind gaat voor toch?

Wel als TO zelf randvoorwaarden stelt: alleen pa of vriend X.

(En evt: een belende voor mij die ik na jouw voorstel goedkeur.

En bij twijfel keurt ze die niet goed).


Toch veel te vermoeiend als TO zelf alles moet afstemmen met vader of vriend? Zeker nu vader boos is op zijn zoon…

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:29:

hij heeft net ook alweer gebeld en ingesproken 😔

Telefonisch blokkeren?

Zou dat niet fijn zijn?


Ik lees net dat je dat gaat doen. Verstandig.

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:41 Topicstarter

ArianneH schreef op 28-11-2022 om 20:40:

[..]

Telefonisch blokkeren?

Zou dat niet fijn zijn?

Ja dat heb ik nu net gedaan

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:29:

hij heeft net ook alweer gebeld en ingesproken 😔

Als hij 10 keer per dag belt en mailt zou ik na een tijd veel zin hebben in een klacht voor stalking.

Het is niet omdat hij de vader is dat hij jou continu moet belagen.

Je bent uit elkaar, kind is bij jou, je moet echt geen 24 op 24 beschikbaar / bereikbaar zijn voor hem. Hij heeft kind 2 dagen geleden gezien, hij hoort vanzelf wel wanneer hij zijn kind de volgende keer (onder toezicht van iemand) kan zien.

Je bent al meegaand dat hij met dergelijk gedrag - en gedrag uit 't verleden tijdens je zwangerschap - zijn kind kan zien.

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:27:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo, als hij zelf iemand moet regelen dan weet ik niet of ik me daar goed bij voel. Wat een gedoe allemaal. Ik word zo moe van deze klote situatie. Hij verpest de omgangsregeling door te schreeuwen en te dreigen waardoor veilig thuis is ingeschakeld maar verwacht vervolgens wel dat ik van alles voor hem ga regelen zodat hij de kleine nog kan zien

TO, je kunt randvoorwaarden/eisen aan de persoon stellen onder wiens toezicht je ex de kleine kan zien.

Maar geef dat wel aan. je vader en vriend X zijn oke. Evt andere bekenden van mij wil ik eerst horen of ik daar toestemming voor geef, ik moet ze wel vertrouwen dat ze goed toezicht houden.

Zoiets?

En dan laat je het hem lekker zelf regelen.

Maar als je geen andere betrouwbare vrienden/kennissen kent kan je ook zeggen dat alleen zijn vader of vriend X oke zijn.


Ik zou het wel mailen om je welwillendheid te tonen, en om hem aan het werk te zetten. Dan ligt het in zijn handen. Moet hij het regelen. 

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:27:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo, als hij zelf iemand moet regelen dan weet ik niet of ik me daar goed bij voel. Wat een gedoe allemaal. Ik word zo moe van deze klote situatie. Hij verpest de omgangsregeling door te schreeuwen en te dreigen waardoor veilig thuis is ingeschakeld maar verwacht vervolgens wel dat ik van alles voor hem ga regelen zodat hij de kleine nog kan zien

Dat doe je niet voor hem maar voor je kind. En als je echt denkt dat het (op dit moment) niet in het belang is van je kind, doe het dan niet. De man intimideert je. En het werkt. Ik snap het, helaas. Maar je maakt alleen een kans tegen zo’n soort man als je hem in zijn sop laat gaarkoken. Als je bang voor hem bent, ga dan desnoods naar de politie en vraag advies. Maar negeer al die boodschappen van hem (hij stalkt je!) en hou je aan je eigen plan. Laat je niet gek maken! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.