Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman schreef op 28-11-2022 om 10:30:

[..]

Ik heb heel goed contact met zijn familie. Met zijn vader kan ik prima opschieten en ik heb bijna dagelijks contact met zijn schoonzus en broer die mijn ex niet meer willen zien omdat hij daar ook ruzie mee heeft. Zijn moeder is vorig jaar overleden, daar had ik ook een hele goede band mee.

Hou die contacten warm niet alleen voor de omgang van je ex met jullie zoon, maar vooral voor jullie zoon en jezelf, dan heeft hij ook contact met die kant van zijn familie. 

Blijf vooral kijken naar wat jij zelf haalbaar acht (bijvoorbeeld eens per week een paar uur begeleide omgang en eens per week een update per mail met foto). Dat hij met iedereen ruzie maakt, dat is zijn probleem. Dat geeft ook wel aan dat het probleem waarschijnlijk bij hem ligt. De band met zijn familie zou ik willen behouden zodat de kleine familie heeft, los van de contacten met je ex. 
Je ex mag dan zelf op zoek naar een vriend of familielid dat de omgang wil begeleiden.

Ysenda schreef op 28-11-2022 om 10:47:

[..]

Hou die contacten warm niet alleen voor de omgang van je ex met jullie zoon, maar vooral voor jullie zoon en jezelf, dan heeft hij ook contact met die kant van zijn familie.

Helemaal mee eens

Biahar! schreef op 28-11-2022 om 07:57:

Met 6 weken al meegeven om naar papa zn huis te gaan is echt veel te jong. Om de hechting zo goed mogelijk te laten verlopen voor vader zijn een aantal korte momenten met de baby veel belangrijker en deze momenten zijn dan gewoon bij jou thuis. Wat betreft t blowen zou ik wel vragen om dat niet te doen in het bijzijn van de baby. Doet ie maar in zn eigen tijd.

Misschien even het hele topic lezen. Ik denk niet dat het verstandig dat TO hem binnen laat daar hij scheldt en bedreigingen uit. 

ArianneH schreef op 28-11-2022 om 09:32:

[..]

Ach jee.

Misschien moet ex maar eens zijn excuses gaan aanbieden voor zijn gedrag.

Wie weet of zijn vader dan wel wil helpen voor de kleine.

Al met al denk ik dat het slim is als je je ex en mail stuurt dat hij de kleine mag zien (1x pw is ook goed) als het maar onder toezicht van een ander is.
Eventueel kan je 2 u aanbieden. Indien korter minder kans op slecht gedrag van je ex.

Ik zou het regelen van toezicht echt bij je ex neerleggen maar het moet een bekende/familie zijn die jij vertrouwt. Maar eens kijken of hij iemand kan vinden die dat op structurele basis wil doen.

Door dit aan hem te mailen (pas doen als je helder hebt wat zijn zelf oke vindt als omgang voor de komende periode tot VT zich meldt), ligt vast dat jij je welwillend opstelt. Dat kan nooit kwaad. Evt kan je als voorwaarde eraan toevoegen dat je deze nog af te spreken tijdelijk omgang kunt stoppen als hij zich slecht gedraagt in aanwezigheid van de kleine.

Of wil je het nu helemaal niet meer hebben na dit van zijn vader gehoord te hebben, zelfs niet onder toezicht? Dat vind ik zelf op dit moment wel ver gaan, zelfs al ben ik geen fan van je ex.

Catwoman, wat vind je ervan om hem per mail aan te bieden de kleine te zien maar alleen onder toezicht en dat hij zelf dat (wel door jou goed te keuren) toezicht moet regelen?

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 18:32 Topicstarter

ArianneH schreef op 28-11-2022 om 17:36:

[..]

Catwoman, wat vind je ervan om hem per mail aan te bieden de kleine te zien maar alleen onder toezicht en dat hij zelf dat (wel door jou goed te keuren) toezicht moet regelen?

Ja dar is een goed idee. Hij heeft me vanmiddag alweer een mail gestuurd. Hij vraagt wanneer hij de kleine weer kan zien. Ook weer verwijten erin en hij zei dat hij schrok toen hij de kleine zaterdag zag. Ik ga hem maar een mail terug sturen 

Ik zou hem effe een dagje laten wachten en dat antwoord pas morgen sturen.
Hij leert zich maar eerst te beheersen.

Het is al een wonder dat je uberhaupt wil antwoorden als hij je elke keer verwijten stuurt. Bij zijn familie is het krediet blijkbaar al op door zijn gedrag.

Ik weet niet of dit zo een goed idee is. Je verandert zo ongeveer elke 48 uur van mening en dit is afspraak nummer zoveel. Ik zou anders eerst eens bij zijn vader en die vriend polsen of zij er voor openstaan om elke week het bezoek te begeleiden. 
Anders ga je iets voorstellen en beloven dat je niet na kunt komen. 

Ik zou vooral niet te snel gaan en eerst kijken of die begeleiding er wel is, aangezien zijn vrienden en familie door het gedrag van hem ook niet op goede voet met hem zijn.

Ik zou dus nog even niet terugmailen. 

Het gaat om je kind: je staat niet aan een pingpong-tafel. 

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 19:49 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 28-11-2022 om 19:19:

Ik weet niet of dit zo een goed idee is. Je verandert zo ongeveer elke 48 uur van mening en dit is afspraak nummer zoveel. Ik zou anders eerst eens bij zijn vader en die vriend polsen of zij er voor openstaan om elke week het bezoek te begeleiden.
Anders ga je iets voorstellen en beloven dat je niet na kunt komen.

Ik zou vooral niet te snel gaan en eerst kijken of die begeleiding er wel is, aangezien zijn vrienden en familie door het gedrag van hem ook niet op goede voet met hem zijn.

Ik zou dus nog even niet terugmailen.

Het gaat om je kind: je staat niet aan een pingpong-tafel.

Hoezo verander ik van mening? Ik had al bedacht om hem een mail te sturen met daarin dat hij de kleine alleen mag zien onder toezicht. Dus er is niets veranderd. 

Alleen heb ik het gevoel dat de druk word opgevoerd doordat hij me belt en inspreekt en dan weer gaat mailen. Ik had het liever gewoon uit mezelf willen sturen en niet als reactie op hem. Ik wil zo min mogelijk contact maar hij blijft maar zeuren. Ik word er gewoon geïrriteerd van. 

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 18:32:

[..]

Ja dar is een goed idee. Hij heeft me vanmiddag alweer een mail gestuurd. Hij vraagt wanneer hij de kleine weer kan zien. Ook weer verwijten erin en hij zei dat hij schrok toen hij de kleine zaterdag zag. Ik ga hem maar een mail terug sturen

Als je reageert (ik zou ook even wat tijd er tussen laten) zou ik sec reageren op de vraag wanneer hij de kleine kan zien. Liefst met een voorstel voor de iets langere termijn, zodat hij niet steeds opnieuw een reden heeft om te vragen.

Dus niet reageren op de verwijten, ook niet als ze onterecht te zijn. Geen verwijten terug sturen. Ook geen verduidelijking vragen waarom hij schrok toen hij de kleine zaterdag zag.

Gewoon je voorstel doen en ook geen mening daarover vragen.

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 19:49:

[..]

Hoezo verander ik van mening? Ik had al bedacht om hem een mail te sturen met daarin dat hij de kleine alleen mag zien onder toezicht. Dus er is niets veranderd.

Alleen heb ik het gevoel dat de druk word opgevoerd doordat hij me belt en inspreekt en dan weer gaat mailen. Ik had het liever gewoon uit mezelf willen sturen en niet als reactie op hem. Ik wil zo min mogelijk contact maar hij blijft maar zeuren. Ik word er gewoon geïrriteerd van.

Ja natuurlijk stuur je liever iets uit jezelf. Even rustig in en uit ademen. De enige manier waarop je hem duidelijk maakt dat hij geen druk moet uitoefenen is als je laat zien dat het niet werkt. Als je nu te snel reageert op de e-mail kan hij denken dat je reageert omdat hij de druk zo opvoert. 

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:04 Topicstarter

Jillz schreef op 28-11-2022 om 19:52:

[..]

Als je reageert (ik zou ook even wat tijd er tussen laten) zou ik sec reageren op de vraag wanneer hij de kleine kan zien. Liefst met een voorstel voor de iets langere termijn, zodat hij niet steeds opnieuw een reden heeft om te vragen.

Dus niet reageren op de verwijten, ook niet als ze onterecht te zijn. Geen verwijten terug sturen. Ook geen verduidelijking vragen waarom hij schrok toen hij de kleine zaterdag zag.

Gewoon je voorstel doen en ook geen mening daarover vragen.

Ja ik ga ook nier gelijk iets sturen, ik ben een mail aan het maken maar lees het eerst nog een aantal keer door. En ik reageer al een tijdje niet meer op verwijten

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 20:06 Topicstarter

Jillz schreef op 28-11-2022 om 19:55:

[..]

Ja natuurlijk stuur je liever iets uit jezelf. Even rustig in en uit ademen. De enige manier waarop je hem duidelijk maakt dat hij geen druk moet uitoefenen is als je laat zien dat het niet werkt. Als je nu te snel reageert op de e-mail kan hij denken dat je reageert omdat hij de druk zo opvoert.

Ja ik word zo moe van hem grrr. Hij luistert nooit naar mij. Ik heb 2 weken geleden gezegd dat de kleine bij mij blijft zolang veilig thuis ermee bezig is. Dat van afgelopen zaterdag was alleen uit coulance en de situatie diende zich voor. Het was niet de bedoeling dat het een vaste afspraak zou worden

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 19:49:

[..]

Hoezo verander ik van mening? Ik had al bedacht om hem een mail te sturen met daarin dat hij de kleine alleen mag zien onder toezicht. Dus er is niets veranderd.

Alleen heb ik het gevoel dat de druk word opgevoerd doordat hij me belt en inspreekt en dan weer gaat mailen. Ik had het liever gewoon uit mezelf willen sturen en niet als reactie op hem. Ik wil zo min mogelijk contact maar hij blijft maar zeuren. Ik word er gewoon geïrriteerd van.

Als je zo min mogelijk contact wil moet je duidelijke afspraken maken zodat hij niet voor iedere keer dat hij z'n kind wil zien hoeft te mailen. Ook moet je vooral niet steeds reageren want dat schept verwachtingen.  Mail bijvoorbeeld voor de hele maand december een overzicht met dagen en tijden.

Bijvoorbeeld zoiets:

Beste....

Je kan .... in de maan december op de volgende momenten zien:

Woensdag 7 december van 14 tot 16 uur bij .....

Woensdag 14 december van 14 tot 16 uur bij ....

En zo verder.

Vervolgens sluit je af met:

Eind december zal ik je laten weten wanneer je .... in de maand januari kan zien. Totdat er duidelijkheid is vanuit veilig thuis kan je .... enkel op deze momenten, onder toezicht van ..... zien. Het contact tussen ons wil ik graag beperken daarom zal ik voortaan 1 keer per week, alleen op zondag, je mail beantwoorden. Je mag me best vaker mailen maar ik zal pas op zondag reageren. Ook zal ik je iedere zondag een update en een aantal foto's sturen.

Groetjes ......

Ik denk dat je op deze manier duidelijk bent en het rust zal geven voor zowel jezelf als je ex. Zeker als jij voet bij stuk houdt. Zo weer iedereen namelijk waar hij aan toe is.

Catwoman schreef op 28-11-2022 om 20:06:

[..]

Ja ik word zo moe van hem grrr. Hij luistert nooit naar mij. Ik heb 2 weken geleden gezegd dat de kleine bij mij blijft zolang veilig thuis ermee bezig is. Dat van afgelopen zaterdag was alleen uit coulance en de situatie diende zich voor. Het was niet de bedoeling dat het een vaste afspraak zou worden

Het is ook enorm frustrerend. Helaas lijkt dit de aard van het beestje. Niet voor niets heeft hij nu ook ruzie met zijn vader.

Probeer het je zo min mogelijk aan te trekken. Je moet handelen in het belang van je zoon en wat ex daarvan vind en denkt is niet jouw probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.