Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman schreef op 27-11-2022 om 14:38:

[..]

Ja maar moet ik dat dan nu regelen die 1x per week? .

Net zoals je dat voor deze afspraak ook hebt gedaan. Vragen of vriend of vader het nog een keer wil doen volgende week. 

Mocht je er geen puf in hebben, niets doen is ook een optie. Je ex weet dat jij hier voor openstaat, dus plaats van ruzie maken zou hij het ook zelf met die vriend kunnen regelen. 

Wat ik in ieder geval niet zou doen is veilig thuis bellen dat zij op moeten schieten. Liever zorgvuldig dan snel. Als je ex het snel wil, dan kan hij ze daarover bellen: niet jij. Je bent niet zijn personal assistant. 

Ik zou inderdaad een vaste afspraak maken want je weet niet hoe lang het gaat duren voordat Veilig Thuis een uitspraak doet, als ze dat al gaan doen. Ik zou dus tegen je ex zeggen dat je totdat er duidelijkheid is vanuit Veilig Thuis je kindje 1 keer per week onder toezicht van een bekende (vrienden of opa) bij ex wil laten. Plan een vaste dag en vaste tijd. Bijvoorbeeld elke woensdagmiddag van 13 tot 16 uur of elke zondagmiddag van 13 tot 16 uur en regel voor de komende maand waar het bezoek kan plaatsvinden. Laat je vriend steeds ruim van tevoren weten waar hij wanneer zijn kind kan zien en hou rekening met zijn eventuele werktijden.  Geef daarnaast 1 keer per week een update per mail met foto's.  
Dit is voor iedereen duidelijk en geeft jou hopelijk wat rust omdat je weet waar je aan toe bent.

Catwoman

Catwoman

27-11-2022 om 18:46 Topicstarter

Mijn ex heeft me weer gebeld en ingesproken. Hij wil dat ik hem terug bel om een volgende afspraak te maken. Terwijl ik laatst al had gezegd dat ik niet met hem alleen wil praten. Ook zegt hij dat hij met mij wil praten over de opvoeding van de kleine terwijl dat helemaal niet aan de orde is. 

Eens met voorgangers dat ik vaste afspraken zou maken voor de komende periode tot VT zich weer meldt. Dat gaat vast rust geven. Niet elke keer onzekerheid en geregel per keer. Erg vermoeiend.

Bij het maken van vaste afspraken zou ik vooral kijken wat jij prettig zou vinden.
Wil je 1 of 2 x pw (of meer)?
Welke dagen en tijden zou jij handig vinden, op momenten dat je weet dat ex niet werkt of reistijd heeft? 
Hoe lang per keer zou jij handig vinden?
En wil je onder toezicht? Dan zou ik dat nu gewoon doen.
Dat kan later altijd nog anders, maar dan heb je nu geen zorgen, dus dat geeft jou ook rust.

Dus begin echt te bedenken wat jij wilt.
Daarna kijk je wat mogelijk is met de vriend of opa.
De vraag is of je dat zelf met hen wilt afstemmen.

Als je dat te veel geregel vindt kan je je ex ook laten weten:
Ik wil tot VT zich weer meldt een vast schema.
Het is goed als je de kleine 1 of 2x per week, per keer 2 of 3 uur ziet. 
Ik wil wel dat het onder toezicht is van een bekende (die ik ken) of je vader.
Ik zou 1x door de week en 1x in het weekend willen doen (TO, als dat is wat jij zou  willen, 2x door de week kan ook als het met zijn werk past).
Ik wil het niet voor X uur 's ochtends en niet na Y uur laten zijn (of, TO, je stelt voor: bijv. 9-12 uur en 14-17 uur, vooral tijden die jij prettig vindt als je het niet over de lunch heen wilt).
Als je onder toezicht wilt, dan mag je het zelf afstemmen met de bekende(n) of je vader (mag ook afwisselend). Ook wil ik graag dat degene die erbij is, de kleine bij mij afhaalt (jij kunt dan buiten/in de auto blijven).
Dan hoor ik wel wat mogelijk is.

Op die manier geef je hem de kans het te regelen, met jouw kaders.
Als je het liever zelf wilt afstemmen met opa of vriend kan dat ook, maar dan moet je het allemaal zelf regelen. Is er een reden dat je dat wilt doen? Beter misschien dat hij er moeite voor doet? Zolang het maar binnen jouw kaders valt.

Zorg wel dat je met de toezichthouder zelf contact hebt om te checken of het schema dat hij doorgeeft (waarbij hij dus concreet moet aangeven wie erbij is, en ook dat diegene bij het ophalen is. Dan hoef je hem ook niet te spreken. Is dat probleem hopelijk meteen opgelost.

Als je hem de kleine 2x pw laat zien, zou ik ook melden dat je dan niet tussentijdse berichten meer stuurt, omdat hij hem dan 2x pw ziet. Als het 1x pw is, dan kan je melden dat je hem tussentijds 1x pw nog een bericht stuurt. Al ditgene als je dit zelf ook zo zou willen.

Het is handig als je bedenkt wat jij wilt, en dus de regie neemt door het concreet zo te benoemen dat jij het zo wil gaan doen.

Klinkt dit als werkbaar voor jou?

Catwoman

Catwoman

27-11-2022 om 18:51 Topicstarter

Biscuitje schreef op 27-11-2022 om 18:04:

Ik zou inderdaad een vaste afspraak maken want je weet niet hoe lang het gaat duren voordat Veilig Thuis een uitspraak doet, als ze dat al gaan doen. Ik zou dus tegen je ex zeggen dat je totdat er duidelijkheid is vanuit Veilig Thuis je kindje 1 keer per week onder toezicht van een bekende (vrienden of opa) bij ex wil laten. Plan een vaste dag en vaste tijd. Bijvoorbeeld elke woensdagmiddag van 13 tot 16 uur of elke zondagmiddag van 13 tot 16 uur en regel voor de komende maand waar het bezoek kan plaatsvinden. Laat je vriend steeds ruim van tevoren weten waar hij wanneer zijn kind kan zien en hou rekening met zijn eventuele werktijden. Geef daarnaast 1 keer per week een update per mail met foto's.
Dit is voor iedereen duidelijk en geeft jou hopelijk wat rust omdat je weet waar je aan toe bent.

Mijn ex heeft geen baan, die is hij onlangs kwijt geraakt. Dat ik hem 1x per week een update stuur had ik al afgesproken dus daar zal ik me soiezo aan houden.

Ik verwacht eigenlijk niet dat VT een hele duidelijke  uitspraak gaat doen over hoe die omgang eruit moet gaan zien. Ik gok op een praatje over gezamenlijke verantwoordelijkheid en misschien doorverwijzing naar het een of andere hulptraject waar met een beetje pech een wachtlijst voor bestaat. Dus het lijkt me prima om vast te houden aan 'niks definitiefs totdat we met VT hebben gesproken', maar verwacht niet dat je dat gesprek dan uitkomt met een oplossing voor de omgang. 

Het is allemaal heel nobel van je TO. Ik zou beginnen met 1x per week onder begeleiding. Boos wordt hij toch en uitbreiden kan altijd nog.
Stel de omgang wordt zonder toezicht en verdubbeld, dan kan je beter even aan 1 x per week vasthouden. Je ex zal altijd meer en sneller willen dan jij, of als dat verstandig is. Gewoon weg om grenzen op te zoeken.
Laat eerst dit maar eens een stabiele situatie worden , kijken of hij rus en stabiliteit kan bieden aan je zoontje. Dan kan je over een aantal maanden, of als veilig thuis zich meldt, altijd nog uitbreiden.

Ik zou even niet terugbellen en ook niet appen, maar eerst even goed nadenken wat hoe jij het nu wil. Helemaal niet gek om 1 of 2 nachtjes over te slapen voor je iets doet. 

Catwoman

Catwoman

27-11-2022 om 23:32 Topicstarter

ik sprak vanavond de vader van mijn ex nog en die spreekt mijn ex niet meer want mijn ex had hem uitgescholden aan de telefoon van de week. 

Nou, dan is dat ook klaar.

Met 6 weken al meegeven om naar papa zn huis te gaan is echt veel te jong. Om de hechting zo goed mogelijk te laten verlopen voor vader zijn een aantal korte momenten met de baby veel belangrijker en deze momenten zijn dan gewoon bij jou thuis. Wat betreft t blowen zou ik wel vragen om dat niet te doen in het bijzijn van de baby. Doet ie maar in zn eigen tijd.

Catwoman schreef op 27-11-2022 om 23:32:

ik sprak vanavond de vader van mijn ex nog en die spreekt mijn ex niet meer want mijn ex had hem uitgescholden aan de telefoon van de week.

Ach jee.

Misschien moet ex maar eens zijn excuses gaan aanbieden voor zijn gedrag.

Wie weet of zijn vader dan wel wil helpen voor de kleine.

Al met al denk ik dat het slim is als je je ex en mail stuurt dat hij de kleine mag zien (1x pw is ook goed) als het maar onder toezicht van een ander is. 
Eventueel kan je 2 u aanbieden. Indien korter minder kans op slecht gedrag van je ex.

Ik zou het regelen van toezicht echt bij je ex neerleggen maar het moet een bekende/familie zijn die jij vertrouwt. Maar eens kijken of hij iemand kan vinden die dat op structurele basis wil doen.

Door dit aan hem te mailen (pas doen als je helder hebt wat zijn zelf oke vindt als omgang voor de komende periode tot VT zich meldt), ligt vast dat jij je welwillend opstelt. Dat kan nooit kwaad. Evt kan je als voorwaarde eraan toevoegen dat je deze nog af te spreken tijdelijk omgang kunt stoppen als hij zich slecht gedraagt in aanwezigheid van de kleine.

Of wil je het nu helemaal niet meer hebben na dit van zijn vader gehoord te hebben, zelfs niet onder toezicht? Dat vind ik zelf op dit moment wel ver gaan, zelfs al ben ik geen fan van je ex.

Biahar! schreef op 28-11-2022 om 07:57:

Met 6 weken al meegeven om naar papa zn huis te gaan is echt veel te jong. Om de hechting zo goed mogelijk te laten verlopen voor vader zijn een aantal korte momenten met de baby veel belangrijker en deze momenten zijn dan gewoon bij jou thuis. Wat betreft t blowen zou ik wel vragen om dat niet te doen in het bijzijn van de baby. Doet ie maar in zn eigen tijd.

In het algemeen is het geen denderend idee om omgang bij de moeder thuis te laten plaatsvinden, en ik raad het Catwoman ook af. Het gaat dan uiteindelijk weer uitdraaien op vervelende (op zijn best) discussies over (het einde van) de relatie. 

Omgang tussen vader en kind onder begeleiding maar waar moeder niet bij is, dat is een veel beter idee. Kan vader contact met zijn kind opbouwen zonder dat moeder hem op de vingers kijkt, kan moeder haar ding doen zonder dat vader aan haar hoofd zanikt over waarom ze hem niet terug wil.

Vader is hier ondertussen bezig zijn eigen glazen vakkundig in te gooien. Neemt niet weg, Catwoman, dat ik zou proberen een lijntje met zijn vader (opa dus) te houden. Die komt over als een redelijke man, mogelijk zijn daar in de toekomst afspraken mee te maken. Hou dat contact een beetje warm, dat kan in de toekomst nog heel zinnig blijken. Heeft je ex ook nog een moeder trouwens? Ik weet nou niet meer of je het daar over gehad hebt. 

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 10:30 Topicstarter

Temet schreef op 28-11-2022 om 09:47:

[..]

In het algemeen is het geen denderend idee om omgang bij de moeder thuis te laten plaatsvinden, en ik raad het Catwoman ook af. Het gaat dan uiteindelijk weer uitdraaien op vervelende (op zijn best) discussies over (het einde van) de relatie.

Omgang tussen vader en kind onder begeleiding maar waar moeder niet bij is, dat is een veel beter idee. Kan vader contact met zijn kind opbouwen zonder dat moeder hem op de vingers kijkt, kan moeder haar ding doen zonder dat vader aan haar hoofd zanikt over waarom ze hem niet terug wil.

Vader is hier ondertussen bezig zijn eigen glazen vakkundig in te gooien. Neemt niet weg, Catwoman, dat ik zou proberen een lijntje met zijn vader (opa dus) te houden. Die komt over als een redelijke man, mogelijk zijn daar in de toekomst afspraken mee te maken. Hou dat contact een beetje warm, dat kan in de toekomst nog heel zinnig blijken. Heeft je ex ook nog een moeder trouwens? Ik weet nou niet meer of je het daar over gehad hebt.

Ik heb heel goed contact met zijn familie. Met zijn vader kan ik prima opschieten en ik heb bijna dagelijks contact met zijn schoonzus en broer die mijn ex niet meer willen zien omdat hij daar ook ruzie mee heeft. Zijn moeder is vorig jaar overleden, daar had ik ook een hele goede band mee. 

Catwoman

Catwoman

28-11-2022 om 10:32 Topicstarter

Biahar! schreef op 28-11-2022 om 07:57:

Met 6 weken al meegeven om naar papa zn huis te gaan is echt veel te jong. Om de hechting zo goed mogelijk te laten verlopen voor vader zijn een aantal korte momenten met de baby veel belangrijker en deze momenten zijn dan gewoon bij jou thuis. Wat betreft t blowen zou ik wel vragen om dat niet te doen in het bijzijn van de baby. Doet ie maar in zn eigen tijd.

Toen mijn ex weer naar zijn eigen huis ging hebben we dit een aantal weken zo gedaan maar mijn ex bleef steeds de discussie met mij aan gaan over dat ik met hem verder moest gaan en daar werd ik heel erg moe van

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.