Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman schreef op 24-11-2022 om 14:05:

[..]

Ik ben ook niet tegen een omgangsregeling. Ik wil alleen wel dar het veilig is voor mij en voor de kleine. Mijn ex gebruikt ook speed en is daardoor erg onvoorspelbaar en heeft een kort lontje. Zijn baan is hij ook alweer kwijt hoorde ik. En hij wil geen hulp voor zijn verslaving. Maar goed, daar heb ik nix over te zeggen want het is zijn leven. Ik ben niet verantwoordelijk voor hem. Maar wel voor de kleine man en ik probeer dar zo goed mogelijk te doen

Dan zou je de omgang het best via de vader van ex laten lopen, daarmee laat je zien dat je welwillend tegenover omgang staat. Het kan ook zijn dat er  een onderzoek door de raad wordt ingesteld voor de rechter een beslissing neemt en daar moet je dan aan meewerken en ook aan alle verdere hulp die de uitvoerende instantie vindt dat jij nodig hebt. Ik denk echt dat je beter af bent als je gewoon iets met je ex regelt voor omgang. Veilig thuis klinkt mooi maar het werkt gewoon niet allemaal even soepel, woorden verdraaien vinden ze daar heel normaal. 

Catwoman

Catwoman

24-11-2022 om 14:25 Topicstarter

Flowerfairy schreef op 24-11-2022 om 14:17:

[..]

Dan zou je de omgang het best via de vader van ex laten lopen, daarmee laat je zien dat je welwillend tegenover omgang staat. Het kan ook zijn dat er een onderzoek door de raad wordt ingesteld voor de rechter een beslissing neemt en daar moet je dan aan meewerken en ook aan alle verdere hulp die de uitvoerende instantie vindt dat jij nodig hebt. Ik denk echt dat je beter af bent als je gewoon iets met je ex regelt voor omgang. Veilig thuis klinkt mooi maar het werkt gewoon niet allemaal even soepel, woorden verdraaien vinden ze daar heel normaal.

Ja ik denk dat ik het zo ga regelen met zijn vader. Ja ik hoor eigenlijk alleen maar slechte verhalen over veilig thuis. Dat had ik ook tegen die therapeut gezegd, dat ik bang ben dat er alleen maar gedoe van komt. Maar hij zei dat veilig thuis alleen maar goed zou zijn voor de situatie en hij verzekerde mij dat ze niet aan mij als moeder zouden twijfelen maar ik denk wel na over wat ik tegen hun zeg

Ik zou in een gesprek met VT wel benoemen dat je de indruk hebt dat ex probeert jou een psychisch probleem aan te praten om de aandacht van zijn eigen problemen af te leiden. En dat je hoopt dat VT daar niet in meegaat. 

Catwoman

Catwoman

26-11-2022 om 20:04 Topicstarter

Ik heb de kleine vandaag naar een vriend gebracht. Hij bood het aan. Mijn ex is bij hem geweest om de kleine te zien. Het was wel goed gegaan hoorde ik, alleen was mijn ex erg aan het klagen over mij. Dat had ik wel verwacht. Hij wil de kleine nu weer vaker zien. Ik ga maandag denk ik naar veilig thuis bellen en vragen of ze weten hoe lang het ongeveer gaat duren 

Fijn dat het gelukt is om ex en zoon elkaar te laten zien zonder dat je daar zelf bij hoefde te zijn.

Dat je ex klaagt is ook logisch. Maar daar hoef jij verder niks mee.

Ik vrees dat de kans dat je helderheid van veilig thuis krijgt heel klein is. Misschien kun je zelf alvast nadenken over hoe jij omgang eruit wilt laten zien tot het zover is. Denk vooral aan onder begeleiding of niet, jij wel of niet bij de overdracht, hoe vaak en hoelang per keer.

To, ik zou kijken of je wat meer rust kan creeren. Je zit nu overal achteraan, maar je zou ook wat meer achterover kunnen leunen. Wanneer het nu goed gaat via een vriend of zijn vader dan zou je ook even zo kunnen laten. 

Je kind heeft ook stabiliteit en structuur nodig. Wanneer het 3 of 4 weken goed gaat met 1x per week bezoeken via een vriend of zijn vader dan zou ik het even zo laten. 

Je ex komt over als iemand die graag conflicten heeft. Je bent geneigd om op elke actie van hem een reactie te laten volgen, maar dat hoeft niet. Je kan ook stuctuur bieden en duidelijk zijn. 

Zegt een vriend dat hij veel zeurt over jou: ik weet en verder het onderwerp afkappen. 
Wil hij zijn kind vaker zien dan zeg je: ik wacht de reactie van je advocaat en veilig thuis af, voorlopig doen we het 1x per week zo (en dat dan eens 3-4 weken volhouden en niet weer je belofte intrekken). 
Er is alleen strijd wanneer je daar aan mee doet. 

Ik heb sterkt de indruk dat je invloed wil hebben op zijn verslaving, wat weer leidt tot dat hij invloed wil hebben op jou (we moeten het hebben over je scharrels). In feite wordt jullie kind gebruikt in een spel om invloed te hebben op elkaar. 

Bied structuur, houd je aan de afspraken en doe het op een veilige manier. 

In een storm ben je geneigd om met alle winden mee te waaien maar dat is niet nodig. 
Bij een vriend of zijn vader 1x per week is een prima eerste stap. 
Laat Veilig Thuis het onderzoek zorgvuldige en rustig doen, zonder dat je daar ook weer druk gaat uitoefenen, omdat je ex het allemaal sneller wil. Dat is zijn strijd en niet de jouwe. 
Jij wil rust en veiligheid. 
Laat het probleem waar het thuishoort: bij hem.

Catwoman

Catwoman

27-11-2022 om 11:07 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 27-11-2022 om 10:26:

To, ik zou kijken of je wat meer rust kan creeren. Je zit nu overal achteraan, maar je zou ook wat meer achterover kunnen leunen. Wanneer het nu goed gaat via een vriend of zijn vader dan zou je ook even zo kunnen laten.

Je kind heeft ook stabiliteit en structuur nodig. Wanneer het 3 of 4 weken goed gaat met 1x per week bezoeken via een vriend of zijn vader dan zou ik het even zo laten.

Je ex komt over als iemand die graag conflicten heeft. Je bent geneigd om op elke actie van hem een reactie te laten volgen, maar dat hoeft niet. Je kan ook stuctuur bieden en duidelijk zijn.

Zegt een vriend dat hij veel zeurt over jou: ik weet en verder het onderwerp afkappen.
Wil hij zijn kind vaker zien dan zeg je: ik wacht de reactie van je advocaat en veilig thuis af, voorlopig doen we het 1x per week zo (en dat dan eens 3-4 weken volhouden en niet weer je belofte intrekken).
Er is alleen strijd wanneer je daar aan mee doet.

Ik heb sterkt de indruk dat je invloed wil hebben op zijn verslaving, wat weer leidt tot dat hij invloed wil hebben op jou (we moeten het hebben over je scharrels). In feite wordt jullie kind gebruikt in een spel om invloed te hebben op elkaar.

Bied structuur, houd je aan de afspraken en doe het op een veilige manier.

In een storm ben je geneigd om met alle winden mee te waaien maar dat is niet nodig.
Bij een vriend of zijn vader 1x per week is een prima eerste stap.
Laat Veilig Thuis het onderzoek zorgvuldige en rustig doen, zonder dat je daar ook weer druk gaat uitoefenen, omdat je ex het allemaal sneller wil. Dat is zijn strijd en niet de jouwe.
Jij wil rust en veiligheid.
Laat het probleem waar het thuishoort: bij hem.

Ja dat is een goeie! Ik ben weer veel te veel bezig met alles regelen. Dat zit zo in mijn systeem, dat ging tijdens de relatie ook altijd zo. Mijn ex leunde altijd lekker achterover en ik deed al het werk. Ik moet dat nu maar eens loslaten. Het is zijn eigen schuld dat veilig thuis erbij betrokken is en ik kan er niets aan doen dat her allemaal zo lang duurt. Ik ben gewoon bang dat als ik contact afhoud dat later tegen mij gebruikt gaat worden in de rechtszaak bijv. En ik wil het beste voor de kleine maar ik weet niet zo waar ik goed aan doe. Er zijn geen afspraken over 1x per week zien onder begeleiding. De afspraak was dat mijn ex hem niet zou zien totdat veilig thuis met de uitslag zou komen. Maar omdat dar zo lang duurt had ik dit voorstel gedaan. Dit is niet iets wat vast staat voor de komende weken.

Ik weet ook niet of ik hem nog foto's en filmpjes moet sturen. Ik had gezegd dat ik hem 1x per week een update zou geven dus ik denk dat ik me daar maar aan houd. 

Catwoman schreef op 27-11-2022 om 11:07:

[..]

Ja dat is een goeie! Ik ben weer veel te veel bezig met alles regelen. Dat zit zo in mijn systeem, dat ging tijdens de relatie ook altijd zo. Mijn ex leunde altijd lekker achterover en ik deed al het werk. Ik moet dat nu maar eens loslaten. Het is zijn eigen schuld dat veilig thuis erbij betrokken is en ik kan er niets aan doen dat her allemaal zo lang duurt. Ik ben gewoon bang dat als ik contact afhoud dat later tegen mij gebruikt gaat worden in de rechtszaak bijv. En ik wil het beste voor de kleine maar ik weet niet zo waar ik goed aan doe. Er zijn geen afspraken over 1x per week zien onder begeleiding. De afspraak was dat mijn ex hem niet zou zien totdat veilig thuis met de uitslag zou komen. Maar omdat dar zo lang duurt had ik dit voorstel gedaan. Dit is niet iets wat vast staat voor de komende weken.

Ik weet ook niet of ik hem nog foto's en filmpjes moet sturen. Ik had gezegd dat ik hem 1x per week een update zou geven dus ik denk dat ik me daar maar aan houd.

Er zijn al zoveel afspraken geweest dat je zelf niet meer weet waar je aan hebt te houden. Je bent bang dat wanneer je het één doet hij weer reageert. De strijd gaat hij sowieso wel aan. Het maakt niet zoveel uit wat jij doet. Hij vindt altijd wel weer iets om ruzie over te maken. Daarom kun je beter je eigen plan trekken en je daar aanhouden en niet wanneer hij een scheet laat weer een nieuwe afspraak maken. 



Die mediation is gestopt (je bent er samen niet uitgekomen dus ook geen contract of afspraken op papier), Veilig Thuis heeft alleen telefonisch wat geroepen en niets op papier gezet. Wanneer jij het 1x per week bij een vriend of zijn vader verantwoord vindt, dan doe je zo tot er een regeling is. Dan doe je niets verkeerd. Je doet wel wat verkeerd wanneer het gras op maandag groen is en op donderdag weer blauw om op vrijdag weer wat anders te roepen. 

En dat hele appen daar zou ik echt helemaal mee stoppen. Als hij het kind 1x per week ziet, wat moet hij dan verder allemaal nog weten? Van dat appen komen alleen maar conflicten. Tenzij hij vraagt kan je even een foto, video of update sturen zou ik helemaal niets sturen. Ik zou ook op alles wat negatief is of over jou gaat negeren. Het gaat om jullie kind en al heb jij 100 scharrels, het gaat hem niet aan. Net zoals zijn drugsgebruik jou niet aan gaat, tenzij hij de veiligheid van jullie kind in gevaar brengt. Ook niet zeggen: nee daar gaan we het niet over hebben, gewoon 0,0 niets zeggen of alleen iets over de afspraak bij een vriend of zijn vader. 

Ik zou echt stoppen om op elke actie van hem een reactie te geven. Probeer om 3-4 weken stabiel 1 afspraak in de weel te doen via een vriend of zijn vader en verder niets. Verpest hij het dan leg je het vast in een agenda/dagboek. Alles vastleggen zodat je later bewijs hebt. 


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-11-2022 om 13:04

Hij kan natuurlijk ook zelf foto's en video's maken als de wekelijkse afspraak voorlopig door blijft gaan. 

Geheel eens met rebmaaviv. Scheelt me een hoop typen 

Catwoman

Catwoman

27-11-2022 om 14:38 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 27-11-2022 om 11:37:

[..]

Er zijn al zoveel afspraken geweest dat je zelf niet meer weet waar je aan hebt te houden. Je bent bang dat wanneer je het één doet hij weer reageert. De strijd gaat hij sowieso wel aan. Het maakt niet zoveel uit wat jij doet. Hij vindt altijd wel weer iets om ruzie over te maken. Daarom kun je beter je eigen plan trekken en je daar aanhouden en niet wanneer hij een scheet laat weer een nieuwe afspraak maken.



Die mediation is gestopt (je bent er samen niet uitgekomen dus ook geen contract of afspraken op papier), Veilig Thuis heeft alleen telefonisch wat geroepen en niets op papier gezet. Wanneer jij het 1x per week bij een vriend of zijn vader verantwoord vindt, dan doe je zo tot er een regeling is. Dan doe je niets verkeerd. Je doet wel wat verkeerd wanneer het gras op maandag groen is en op donderdag weer blauw om op vrijdag weer wat anders te roepen.

En dat hele appen daar zou ik echt helemaal mee stoppen. Als hij het kind 1x per week ziet, wat moet hij dan verder allemaal nog weten? Van dat appen komen alleen maar conflicten. Tenzij hij vraagt kan je even een foto, video of update sturen zou ik helemaal niets sturen. Ik zou ook op alles wat negatief is of over jou gaat negeren. Het gaat om jullie kind en al heb jij 100 scharrels, het gaat hem niet aan. Net zoals zijn drugsgebruik jou niet aan gaat, tenzij hij de veiligheid van jullie kind in gevaar brengt. Ook niet zeggen: nee daar gaan we het niet over hebben, gewoon 0,0 niets zeggen of alleen iets over de afspraak bij een vriend of zijn vader.

Ik zou echt stoppen om op elke actie van hem een reactie te geven. Probeer om 3-4 weken stabiel 1 afspraak in de weel te doen via een vriend of zijn vader en verder niets. Verpest hij het dan leg je het vast in een agenda/dagboek. Alles vastleggen zodat je later bewijs hebt.


Ja maar moet ik dat dan nu regelen die 1x per week? Of wachten tot mijn ex dat voorsteld? Want dat is nog niet afgesproken dat we dat gaan doen.

Appen doe ik niet meer, ik heb hem sinds vorige week geblokkeerd daar. Ik heb hem van de week 2x een mail gestuurd. En ik reageer al een tijdje niet meer op negatieve dingen van hem. 

Je kan met die vriend of zijn vader gaan praten of zij willen meewerken aan wekelijkse omgang onder hun begeleiding. Als je met die persoon dan tot afspraken kan komen, leg je dat aan ex voor: zo gaan we het voorlopig doen. In elk geval totdat VT iets anders zegt. En gaat dat drie maanden goed, dan zien we wel weer verder.
En hij mag kiezen, ja of nee. En daar dan ook niet vanaf wijken

Ik denk dat je vooral bij jezelf moet blijven, ongeacht wat wij hier zeggen, wat familie zegt of wat veilig thuis zegt. Het maakt niet heel veel uit wat je zegt, als je maar consequent bent. Je wilt immers ook voorkomen dat jij als een zwakke of wispelturige partij wordt gezien.
Als het even kan zou ik het contact met de vader willen behouden als ik jou was. Mocht je het onverantwoord vinden, dan zou je contact in bijzijn van iemand anders kunnen voorstellen, maar dan wijk je wel af van wat je tot nu toe hebt gedaan.
Zelf zou ik denk ik voor 2 momenten per week gaan tot er duidelijkheid is. En dan inderdaad de overdracht bij iemand anders. Als vader de kleine 2 keer per week ziet, is er minder noodzaak dat hij tussendoor aan jou vraagt hoe het gaat en jij hebt ook een paar rustmomenten. Plan die momenten daarom ook zo gunstig mogelijk. Bij voorkeur verspreid over de week en op momenten die jou ook uitkomen.

En nogmaals , probeer het initiatief ook zoveel mogelijk bij je zelf te houden. Toen mijn kinderen nog heel jong waren, was ik best onzeker, wilde het liefst van deskundigen horen wat het best was, maar dat keerde zich later tegen me, omdat ik te onzeker zou zijn.

Catwoman schreef op 27-11-2022 om 14:38:

[..]

Ja maar moet ik dat dan nu regelen die 1x per week? Of wachten tot mijn ex dat voorsteld? Want dat is nog niet afgesproken dat we dat gaan doen.

Appen doe ik niet meer, ik heb hem sinds vorige week geblokkeerd daar. Ik heb hem van de week 2x een mail gestuurd. En ik reageer al een tijdje niet meer op negatieve dingen van hem.

Wie heeft dan nu deze keer het initiatief genomen zodat hij jullie kindje bij die vriend kon zien? 

Catwoman

Catwoman

27-11-2022 om 17:38 Topicstarter

rebmaaviv schreef op 27-11-2022 om 17:00:

[..]

Wie heeft dan nu deze keer het initiatief genomen zodat hij jullie kindje bij die vriend kon zien?

Dat had ik gedaan. We hadden eerst de afspraak dat hij hem op woensdag en zaterdag 3 uur mocht meenemen. Omdat hij vorige week woensdag ging schreeuwen en veilig thuis daarom is ingeschakeld had ik besloten dat hij hem niet meer mee kreeg totdat daar uitslag van was. Dus hij heeft de kleine die zaterdag en afgelopen woensdag niet gezien. Omdat het onderzoek van veilig thuis langer duurt dan ik dacht had ik bedacht om de ontmoeting van gisteren te regelen omdat mijn ex de kleine anders weken niet zou zien. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.