Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Ik zou geen diagnoses gaan gebruiken die niet zijn gesteld door iemand die ervoor heeft doorgeleerd. Het is in feite ook niet relevant, want ook met een diagnose ben je ouder en heb je recht op omgang. Tenzij je gedrag zo schadelijk is, dat het niet meer in het belang van het kind is. Dus benoem zijn gedrag en het effect ervan op jou en het kind. Dan kunnen zij er zelf hun conclusies uit halen.

Hij moet nu gaan ontwennen dat hij met drammen zijn zin niet krijgt. Wat niet mee helpt is dat hij zijn baan weer kwijt is, want dan heeft hij er nog veel meer tijd voor.

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 10:37 Topicstarter

zoals je weet blijft de kleine bij mij zolang veilig thuis met de zaak bezig is.
Ik wil in de tussentijd nog wel een keer een afspraak met je maken. Dan moet er wel iemand beschikbaar zijn waar ik de kleine kan brengen zoals ... of je vader. Dit zou kunnen op een zaterdag of zondag overdag.

Ik heb nog 2 foto's toegevoegd 

Is dit een goede reactie op zijn mail?

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 10:37:

zoals je weet blijft de kleine bij mij zolang veilig thuis met de zaak bezig is.
Ik wil in de tussentijd nog wel een keer een afspraak met je maken. Dan moet er wel iemand beschikbaar zijn waar ik de kleine kan brengen zoals ... of je vader. Dit zou kunnen op een zaterdag of zondag overdag.

Ik heb nog 2 foto's toegevoegd

Is dit een goede reactie op zijn mail?

Ik zou hier denk ik een herhalende afspraak van maken, zodat je niet elke keer weer opnieuw hoeft te mailen. Dus zoiets "Totdat Veilig Thuis met een reactie komt stel ik je graag in de gelegenheid om één keer per week de kleine xx uur te zien op zaterdag of zondag. Graag hoor ik van je welk moment je daarvoor uitkomt."

Wil je trouwens dat alleen de overdracht plaatsvindt bij een bekende, of dat die bekende er ook de hele tijd bij is? Indien dat laatste zou ik dat er ook duidelijk bijzetten. 

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 09:19:

Kan ik in het gesprek van veilig thuis ook aangeven dat ik denk dat mijn ex narcistisch is? Of geef ik dan de indruk dat ik hem zwart wil maken?

Nee, zeker niet doen. Tenzij hij een diagnose heeft 'is' hij ook niet narcistisch. Hij vertoont dan hooguit narcistisch gedrag. Wat zeker aan de hand is, zoals ik jou lees. Maar veel mensen zijn allergisch voor dit soort woorden. Ook wel begrijpelijk want wat betekent dat woord? Niet veel. Wat wel iets betekent, is wat hij dóet. Wat ik zou doen is dus zijn gedrag heel precies beschrijven: vertel ze hoe het gaat, hoe dat dwingende, agressieve, egocentrische gedrag eruit ziet. Ook bijvoorbeeld dat zijn vader en siblings het contact met hem verbreken om zijn gedrag. Ik zou het zoveel mogelijk feitelijk beschrijven. Dan kunnen ze zelf heel gemakkelijk hun conclusies trekken. 

Ik zou een paar interacties heel feitelijk uitschrijven die voor jou duidelijk maken hoe dat contact tussen jullie verloopt: wie deed en zei wat waar wanneer hoe? Die heb je dan paraat als je over de situatie moet praten. Het is ook heel verhelderend voor jezelf om dat eens een tijdje te doen. Het is vaak ontnuchterend en shockerend om te zien hoe je aan het worstelen bent met iemand. Het geeft je daardoor ook kracht. 


Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 11:29 Topicstarter

masatu schreef op 29-11-2022 om 10:52:

[..]

Ik zou hier denk ik een herhalende afspraak van maken, zodat je niet elke keer weer opnieuw hoeft te mailen. Dus zoiets "Totdat Veilig Thuis met een reactie komt stel ik je graag in de gelegenheid om één keer per week de kleine xx uur te zien op zaterdag of zondag. Graag hoor ik van je welk moment je daarvoor uitkomt."

Wil je trouwens dat alleen de overdracht plaatsvindt bij een bekende, of dat die bekende er ook de hele tijd bij is? Indien dat laatste zou ik dat er ook duidelijk bijzetten.

Ja dat is beter. Nee diegene moet er ook bij blijven.

Ik heb nu: 

Totdat veilig thuis met een reactie komt stel ik je in de gelegenheid om de kleine 1x per week te zien op zaterdag overdag. Dit kan bij ... of bij jouw vader. Ik hoor het graag van je als je dit hebt kunnen regelen. 

Dat is beter denk ik?

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 11:29:

[..]

Ja dat is beter. Nee diegene moet er ook bij blijven.

Ik heb nu:

Totdat veilig thuis met een reactie komt stel ik je in de gelegenheid om de kleine 1x per week te zien op zaterdag overdag. Dit kan bij ... of bij jouw vader. Ik hoor het graag van je als je dit hebt kunnen regelen.

Dat is beter denk ik?

Ik zou er nog specifiek een tijdsduur bij zetten en ook of het in de ochtend of middag is. Dit is nog steeds heel open. 

De kleine moet tenslotte ook slapen en je wil het tussen die slaapjes door hebben. 

Ik heb geen raad of advies voor je, maar wil wel zeggen dat je sterk en stoer over komt. Heel fijn voor je dat je op dit forum zoveel mensen hebt die met je meedenken. 

Ik vind het best heftig voor je, al dat gedoe. Je baby'tje is nog zó jong en jij nog maar pas bevallen. Je doet het goed hoor! En ik hoop dat je genoeg tijd en rust hebt om fijn voor je kindje te zorgen.

Lieve groet, 
TrefleQ

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 10:37:

zoals je weet blijft de kleine bij mij zolang veilig thuis met de zaak bezig is.
Ik wil in de tussentijd nog wel een keer een afspraak met je maken. Dan moet er wel iemand beschikbaar zijn waar ik de kleine kan brengen zoals ... of je vader. Dit zou kunnen op een zaterdag of zondag overdag.

Ik heb nog 2 foto's toegevoegd

Is dit een goede reactie op zijn mail?

Ik vind dit vaag en niet precies. Wat betekenen 'blijft bij mij', 'met de zaak bezig' en 'afspraak met je maken' en 'de kleine brengen'? Ik zou ook niet 'de kleine' schrijven maar de naam. Hoe neutraler hoe beter. 

Ik zou zoiets schrijven als: 

Beste ex,

Zoals je weet heb ik Veilig Thuis advies gevraagd over de omgangsregeling. Die heeft aangegeven op (datum) met een advies te komen. Ik begrijp dat je er behoefte aan hebt (naam kind) in de tussentijd te zien. Ik wil een afspraak maken om (naam kind) (twee/drie uur) te zien, maar alleen als persoon x of persoon y daarbij aanwezig is. Dat zou kunnen op ... Ik hoor graag van je of je dat kunt regelen. Je kunt me dat via mailadres laten weten. Ik zal je mail op (datum) lezen en beantwoorden. 

Met vriendelijke groet,

Catwoman

(En dan lees jij de mail wel een of twee dagen eerder en denk je even rustig over een antwoord na. Als hij toezegt dat persoon x of y aanwezig zullen zijn bij de omgang zou ik wel bij die persoon navragen of dat ook klopt.) 

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 11:29:

[..]

Ja dat is beter. Nee diegene moet er ook bij blijven.

Ik heb nu:

Totdat veilig thuis met een reactie komt stel ik je in de gelegenheid om de kleine 1x per week te zien op zaterdag overdag. Dit kan bij ... of bij jouw vader. Ik hoor het graag van je als je dit hebt kunnen regelen.

Dat is beter denk ik?

Dit is inderdaad al een stuk beter! Ik had mijn venster te lang openstaan

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 11:45 Topicstarter

TrefleQ schreef op 29-11-2022 om 11:39:

Ik heb geen raad of advies voor je, maar wil wel zeggen dat je sterk en stoer over komt. Heel fijn voor je dat je op dit forum zoveel mensen hebt die met je meedenken.

Ik vind het best heftig voor je, al dat gedoe. Je baby'tje is nog zó jong en jij nog maar pas bevallen. Je doet het goed hoor! En ik hoop dat je genoeg tijd en rust hebt om fijn voor je kindje te zorgen.

Lieve groet,
TrefleQ

Dank je wel! Ja het is niet nix. Ik heb een hele zware bevalling gehad met uiteindelijk nog een spoedkeizersnede. En daarna problemen met de borstvoeding. En dan heb je een man in huis die alle aandacht naar zich toe trekt en weer blijkt te gebruiken. Hij wilde ook niet mijn huis uit dus veel strijd gehad en nu gedoe met de omgang. Ik probeer tussendoor wel te genieten van de kleine maar dit legt wel een smet op mijn kraamtijd. Ik blijf nu ook langer thuis van werk omdat ik dat er nu niet bij kan hebben 

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 11:50 Topicstarter

Mija schreef op 29-11-2022 om 11:28:

[..]

Nee, zeker niet doen. Tenzij hij een diagnose heeft 'is' hij ook niet narcistisch. Hij vertoont dan hooguit narcistisch gedrag. Wat zeker aan de hand is, zoals ik jou lees. Maar veel mensen zijn allergisch voor dit soort woorden. Ook wel begrijpelijk want wat betekent dat woord? Niet veel. Wat wel iets betekent, is wat hij dóet. Wat ik zou doen is dus zijn gedrag heel precies beschrijven: vertel ze hoe het gaat, hoe dat dwingende, agressieve, egocentrische gedrag eruit ziet. Ook bijvoorbeeld dat zijn vader en siblings het contact met hem verbreken om zijn gedrag. Ik zou het zoveel mogelijk feitelijk beschrijven. Dan kunnen ze zelf heel gemakkelijk hun conclusies trekken.

Ik zou een paar interacties heel feitelijk uitschrijven die voor jou duidelijk maken hoe dat contact tussen jullie verloopt: wie deed en zei wat waar wanneer hoe? Die heb je dan paraat als je over de situatie moet praten. Het is ook heel verhelderend voor jezelf om dat eens een tijdje te doen. Het is vaak ontnuchterend en shockerend om te zien hoe je aan het worstelen bent met iemand. Het geeft je daardoor ook kracht.


Ik heb een hele lijst geschreven met situaties die zich hebben voorgedaan sinds de bevalling. Ik heb er ook datums bij geschreven en uitgelegd wat er gezegd en gedaan is. Ook het contact via de app uitgeschreven. Als ik het zelf lees dan schrik ik er ook elke keer weer van en weet ik dat ik nooit meer naar hem terug wil

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 11:52 Topicstarter

Mija schreef op 29-11-2022 om 11:42:

[..]

Ik vind dit vaag en niet precies. Wat betekenen 'blijft bij mij', 'met de zaak bezig' en 'afspraak met je maken' en 'de kleine brengen'? Ik zou ook niet 'de kleine' schrijven maar de naam. Hoe neutraler hoe beter.

Ik zou zoiets schrijven als:

Beste ex,

Zoals je weet heb ik Veilig Thuis advies gevraagd over de omgangsregeling. Die heeft aangegeven op (datum) met een advies te komen. Ik begrijp dat je er behoefte aan hebt (naam kind) in de tussentijd te zien. Ik wil een afspraak maken om (naam kind) (twee/drie uur) te zien, maar alleen als persoon x of persoon y daarbij aanwezig is. Dat zou kunnen op ... Ik hoor graag van je of je dat kunt regelen. Je kunt me dat via mailadres laten weten. Ik zal je mail op (datum) lezen en beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Catwoman

(En dan lees jij de mail wel een of twee dagen eerder en denk je even rustig over een antwoord na. Als hij toezegt dat persoon x of y aanwezig zullen zijn bij de omgang zou ik wel bij die persoon navragen of dat ook klopt.)

Thanks! Dit is ook een goeie. Hier ga ik ook wat uit meenemen. Ik schrijf in de mail wel de naam van de kleine hoor maar die wil ik hier niet neerzetten. 

Ik zou inzetten op wekelijks op dezelfde dag en zelfde tijd, dan hoef je niet steeds nieuwe afspraken te maken. 

Mija schreef op 29-11-2022 om 11:42:

[..]

Ik vind dit vaag en niet precies. Wat betekenen 'blijft bij mij', 'met de zaak bezig' en 'afspraak met je maken' en 'de kleine brengen'? Ik zou ook niet 'de kleine' schrijven maar de naam. Hoe neutraler hoe beter.

Ik zou zoiets schrijven als:

Beste ex,

Zoals je weet heb ik Veilig Thuis advies gevraagd over de omgangsregeling. Die heeft aangegeven op (datum) met een advies te komen. Ik begrijp dat je er behoefte aan hebt (naam kind) in de tussentijd te zien. Ik wil een afspraak maken om (naam kind) (twee/drie uur) te zien, maar alleen als persoon x of persoon y daarbij aanwezig is. Dat zou kunnen op ... Ik hoor graag van je of je dat kunt regelen. Je kunt me dat via mailadres laten weten. Ik zal je mail op (datum) lezen en beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Catwoman

(En dan lees jij de mail wel een of twee dagen eerder en denk je even rustig over een antwoord na. Als hij toezegt dat persoon x of y aanwezig zullen zijn bij de omgang zou ik wel bij die persoon navragen of dat ook klopt.)

Ik zou ook duidelijk aangeven dat deze afspraak wekelijks kan (als de ander dat wil natuurlijk), zodat je niet elke week gedoe hebt om een afspraak te maken. En je kunt aangeven dat vader en vriend elkaar kunnen afwisselen. Is voor hen ook fijner en minder belastend.

Misschien ook expliciet aangeven dat je wilt dat die ander er de hele tijd bij is.

Heb je nog wensen qua begintijd of is het oke als hij zegt dat hij de kleine van 7-10 uur wil hebben? Of tot 18 uur? Of 11-14 uur. Is dat oke voor jou?
als je wensen/randvoorwaarden hebt, schrijf ze dan meteen op. Vervelend als hij met iets komt om dan weer nee te zeggen.


En begrijp ik dat je dus maar 2 mensen hebt die toezicht kunnen houden? Dat is prima. En dan breng je de kleine daarheen? Wil je echt zelf met alles sjouwen en rijden?

 Je wilt niet dat ze de kleine ophalen (mag ook- en je kan dan verlangen dat de vader of vriend binnen komt)?

Maar belangrijkste: schrijf dat je nu een wekelijkse afspraak wilt maken tot VT zich meldt. Omdat je niet elke week gedoe erover wilt hebben.

Dat gaat je veel rust brengen. 

Als hij toezegt in de afspraak, dan heeft hij zich er ook aan te houden. Gelijk voor jou (en veilig thuis) een check om te kijken of hem dat lukt. 
Kan hij zich aan afspraken houden? En dus aan jou de taak om niet te gaan schuiven, maar consequent volhouden in de gemaakte afspraak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.