Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex


Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 13:18 Topicstarter

ArianneH schreef op 29-11-2022 om 12:40:

[..]

Ik zou ook duidelijk aangeven dat deze afspraak wekelijks kan (als de ander dat wil natuurlijk), zodat je niet elke week gedoe hebt om een afspraak te maken. En je kunt aangeven dat vader en vriend elkaar kunnen afwisselen. Is voor hen ook fijner en minder belastend.

Misschien ook expliciet aangeven dat je wilt dat die ander er de hele tijd bij is.

Heb je nog wensen qua begintijd of is het oke als hij zegt dat hij de kleine van 7-10 uur wil hebben? Of tot 18 uur? Of 11-14 uur. Is dat oke voor jou?
als je wensen/randvoorwaarden hebt, schrijf ze dan meteen op. Vervelend als hij met iets komt om dan weer nee te zeggen.


En begrijp ik dat je dus maar 2 mensen hebt die toezicht kunnen houden? Dat is prima. En dan breng je de kleine daarheen? Wil je echt zelf met alles sjouwen en rijden?

Je wilt niet dat ze de kleine ophalen (mag ook- en je kan dan verlangen dat de vader of vriend binnen komt)?

Maar belangrijkste: schrijf dat je nu een wekelijkse afspraak wilt maken tot VT zich meldt. Omdat je niet elke week gedoe erover wilt hebben.

Dat gaat je veel rust brengen.

Ik heb nu voorgesteld om de afspraak van afgelopen zaterdag door te trekken de komende weken totdat we meer weten van veilig thuis. Dus zaterdagochtend bij die vriend of bij zijn vader. En dat hij dat zelf moet regelen. Het maakt mij niet uit of ik de kleine moet brengen of dat iemand hem ophaalt

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 14:57 Topicstarter

mijn ex heeft alweer 2x gebeld. Blijkbaar krijg je wel een melding als iemand die je geblokkeerd heeft je belt

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 14:57:

mijn ex heeft alweer 2x gebeld. Blijkbaar krijg je wel een melding als iemand die je geblokkeerd heeft je belt

Dat klopt inderdaad. Je krijgt volgens mij te zien dat er een geblokkeerde gemiste oproep is. 

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 14:57:

mijn ex heeft alweer 2x gebeld. Blijkbaar krijg je wel een melding als iemand die je geblokkeerd heeft je belt

In elk geval wel zo rustig om hem niet aan de lijn te krijgen.

Maar jammer dat je die melding nog ziet.

Sterkte om het je allemaal niet meer aan te trekken en van je af te laten glijden.

Zo min mogelijk aandacht geven. 
Het is even wennen.

Dit is best handig geregeld zo: je kan precies zien hoe vaak ex het toch nog blijft proberen (waarmee je ook precies kan zien hoe lang het duurt voordat bij hem het kwartje valt), maar je hoeft niet meer op te nemen. 

Misschien nog print screens maken van zijn belletjes, zodat je dat ook hebt als bewijs ivm het stalken?

Tenzij je er dan voor je gevoel teveel mee bezig bent.

Misschien ook goed om het in je mail te zetten als je gem weer mailt, dat je niet meer wilt bellen en alleen nog via de mail wilt corresponderen. Zolang hij onder toezicht de kleine ziet kan de communicatie in geval van nood via de ander lopen.

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 17:42 Topicstarter

nou hij heeft al gereageerd op mijn mail. Hij wil weten of we de opvoeding gaan bespreken via de mail. En hij gaat niet akkoord met wat ik aanbied want het is te weinig. Hij wil 2x per week 3 uur of 1x per week maar dan gelijk 6 uur achter elkaar want hij is wel de vader en geen visite. En hij wil meer foto's en updates want hij was zaterdag zo geschrokken van hoe hij eruit ziet. En hij heeft erbij gezet dat ik ook wel weet dat hij ons fysiek nooit iets aan zal doen. Nee maar schreeuwen en dreigen doet hij wel

Pff hij mag blij zijn dat ik dit heb aangeboden maar ipv daarvan alleen maar weer klagen en zeuren. 

adem in, adem uit, en over 2 dagen meld je dat het dit is of niet. 
De keuze is aan hem, want jij hoeft niets.

Inderdaad rustig aan, laat je niet onder druk zetten. Je bent niks verschuldigd. 

Opvoeding bespreken van een baby?! Zelfs als kind ouder is hoeft dat niet perse. Je kan het beide anders doen. De regels bij de opvang zijn ook anders dan thuis of bij opa's en oma's of het vriendje/vriendinnetje. Kinderen leren al snel dat overal andere regels gelden. Hier zou ik voorlopig gewoon helemaal niet op ingaan. Gewoon negeren dat hij deze vraag stelt.

Wat gek dat hij steeds zegt dat hij zo schrikt van hoe kind eruit ziet. Weet je waarom hij dat zegt? Zo niet zou ik het niet vragen. Houd er wel rekening mee dat hij dat misschien ook bij veilig thuis heeft gezegd. In dat geval kunnen ze dat zelf met eigen ogen zien. Als er niks schokkends is met zoon zullen zij de conclusie trekken dat hij je zwart maakt. Daarmee gooit hij opnieuw dan zijn eigen glazen in. Kortom ook dit gewoon negeren en niet op reageren.

Catwoman

Catwoman

29-11-2022 om 19:52 Topicstarter

Jillz schreef op 29-11-2022 om 19:20:

Inderdaad rustig aan, laat je niet onder druk zetten. Je bent niks verschuldigd.

Opvoeding bespreken van een baby?! Zelfs als kind ouder is hoeft dat niet perse. Je kan het beide anders doen. De regels bij de opvang zijn ook anders dan thuis of bij opa's en oma's of het vriendje/vriendinnetje. Kinderen leren al snel dat overal andere regels gelden. Hier zou ik voorlopig gewoon helemaal niet op ingaan. Gewoon negeren dat hij deze vraag stelt.

Wat gek dat hij steeds zegt dat hij zo schrikt van hoe kind eruit ziet. Weet je waarom hij dat zegt? Zo niet zou ik het niet vragen. Houd er wel rekening mee dat hij dat misschien ook bij veilig thuis heeft gezegd. In dat geval kunnen ze dat zelf met eigen ogen zien. Als er niks schokkends is met zoon zullen zij de conclusie trekken dat hij je zwart maakt. Daarmee gooit hij opnieuw dan zijn eigen glazen in. Kortom ook dit gewoon negeren en niet op reageren.

Ja hij wil overal inspraak in hebben net als over hoe we het moeten doen als er scharrels zijn. Maar dat is helemaal nog niet aan de orde. 

Hij bedoeld daarmee dat zijn wangen rood zijn van de exceem. Ik ben vorige week naar de huisarts geweest en ik smeer het sindsdien in met zalf die ik heb gehad. Het was zaterdag al een stuk beter dus hij overdrijft gigantisch. En ik kan daar verder niets aan doen dus dat kunnen ze mij niet aan rekenen.

Dat met die scharrels dat heeft meer te maken met dat hij jou dat wil verbieden dan met een baby. Heeft hij echt niks mee te maken. Tenzij je natuurlijk iemand met zijn gedrag binnen hengelt en het de veiligheid van zoon bedreigd, maar dan is het probleem niet de scharrel maar het gedrag.

Niet meer reageren. 

Al die mails overleggen aan Veilig Thuis.

Catwoman schreef op 29-11-2022 om 17:42:

nou hij heeft al gereageerd op mijn mail. Hij wil weten of we de opvoeding gaan bespreken via de mail. En hij gaat niet akkoord met wat ik aanbied want het is te weinig. Hij wil 2x per week 3 uur of 1x per week maar dan gelijk 6 uur achter elkaar want hij is wel de vader en geen visite. En hij wil meer foto's en updates want hij was zaterdag zo geschrokken van hoe hij eruit ziet. En hij heeft erbij gezet dat ik ook wel weet dat hij ons fysiek nooit iets aan zal doen. Nee maar schreeuwen en dreigen doet hij wel

Pff hij mag blij zijn dat ik dit heb aangeboden maar ipv daarvan alleen maar weer klagen en zeuren.



Hij schrijft: En hij heeft erbij gezet dat ik ook wel weet dat hij ons fysiek nooit iets aan zal doen.

Het punt is dat je dat juist niet weet!

Hij doet nu al aan schreeuwen en dreigen, tot nu toe kennelijk niet fysiek (nee, nooit iets in die richting meegemaakt?), maar dan nog: als iemand zich al niet kan beheersen en gaat schreeuwen en dreigen, dan is de kans juist groter dat er nog meer agressie bij komt kijken dan iemand die niet schreeuwt en dreigt.

Bovendien, met die drugs van hem, weet je nooit wat hij mogelijk gaat doen, toch?

Jillz schreef op 29-11-2022 om 20:10:

Dat met die scharrels dat heeft meer te maken met dat hij jou dat wil verbieden dan met een baby. Heeft hij echt niks mee te maken. Tenzij je natuurlijk iemand met zijn gedrag binnen hengelt en het de veiligheid van zoon bedreigd, maar dan is het probleem niet de scharrel maar het gedrag.

Scharrels?
Wat heeft hij geschreven over scharrels? Kan het niet terugvinden.

hij probeert nog steeds de controle over jou over te nemen. Het veelvuldig bellen/mailen/appen, willen praten over de opvoeding van een baby, meer foto's, andere afspraken wanneer hij zijn kindje mag zien etc.
Dit gaat niet over zijn kindje dit gaat over controle houden over jou.
En dat moet stoppen. De politie kan een stopgesprek met hem voeren. Dat is een beginstadium van ongewenst/ongepast  gedrag vaak heel helpend. In een later stadium een minder krachtig middel, omdat de patronen al zijn ingesleten.

Als het over zijn kindje zou gaan, dan had hij allang andere stappen gezet. Al dan niet stoppen met gebruiken, een advocaat daadwerkelijk in de arm nemen, meegaand opstellen, zelf veilig thuis/wijkteam etc benaderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.