Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Gepland zwanger maar nu wil partner er niks meer van weten


BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 06:33:

[..]

Tuurlijk mag dat, maar het zal de zaak er zeker niet op verbeteren. Ze had dit ook een paar weken kunnen laten rusten zonder meteen zijn broer en zijn maat erbij te betrekken.

En de appgesprekken als stok achter de deur houden gaat ook niet helpen.

Voor wie zou dat makkelijker zijn en hoe?

En ze heeft niet gedreigd met de app gesprekken, maar zegt dat ze denkt dat hij realiseert dat ze die heeft. 


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-10-2021 om 07:50

kaatjecato schreef op 12-10-2021 om 07:38:

[..]

Voor wie zou dat makkelijker zijn en hoe?

En ze heeft niet gedreigd met de app gesprekken, maar zegt dat ze denkt dat hij realiseert dat ze die heeft.


Vooral voor haarzelf lijkt het mij simpeler om die zwangerschap nog even voor zichzelf te houden tot ze weet wat ze zelf wil. En nee ze heeft niet gedreigd met die  app gesprekken maar spreekt zelf van een stok achter de deur. 

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 07:50:

[..]

Vooral voor haarzelf lijkt het mij simpeler om die zwangerschap nog even voor zichzelf te houden tot ze weet wat ze zelf wil. En nee ze heeft niet gedreigd met die app gesprekken maar spreekt zelf van een stok achter de deur.

Had ze moeten zeggen dat hij 'zomaar ineens' doorgedraaid was? 

Deze zwangerschap is de directe aanleiding voor zijn gedrag. Wel zo handig om bij een hulpvraag meteen te vertellen waar het om gaat.

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 07:50:

[..]

Vooral voor haarzelf lijkt het mij simpeler om die zwangerschap nog even voor zichzelf te houden tot ze weet wat ze zelf wil. En nee ze heeft niet gedreigd met die app gesprekken maar spreekt zelf van een stok achter de deur.

Maar door het voor zichzelf te houden, krijgt ze niet duidelijk hoe mensen om hen heen dit zien: herkennen ze dit bij hem, of is het nieuw gedrag? Bovendien is het de directe aanleiding voor de situatie. Het kan voor TS juist prettig zijn als een aantal mensen op de hoogte zijn. Dus waarom dat voor haar invullen. Bovendien  klonk het al kritiek op haar, en ik neem aan dat ze zelf het beste voelt wat voor haar prettig is in deze nogal bizarre en pijnlijke situatie.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-10-2021 om 08:06

yette schreef op 12-10-2021 om 08:00:

[..]

Had ze moeten zeggen dat hij 'zomaar ineens' doorgedraaid was?

Deze zwangerschap is de directe aanleiding voor zijn gedrag. Wel zo handig om bij een hulpvraag meteen te vertellen waar het om gaat.

Nou ja als hij sinds vorige week met een burn out thuis zit is lijkt het mij niet vreemd als ie doordraait. 

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 08:06:

[..]

Nou ja als hij sinds vorige week met een burn out thuis zit is lijkt het mij niet vreemd als ie doordraait.

Want het is compleet normaal dat mensen met een burn out doordraaien en zich psychotisch gedragen?

Misschien moet je je eens in burn outs verdiepen.

Het lijkt me erg vroeg om begrip en mildheid te verwachten van Maya. Ze heeft emoties, waaronder boosheid; niet erg verbazingwekkend na wat er is gebeurd. Om wat afstand te kunnen nemen, was het belangrijk dat anderen zich om vriend zouden bekommeren. Haar moet niet gevraagd worden geheimen te bewaren omdat ze ongemakkelijk zijn. Het is mijn ervaring dat juist het weghouden van schaamtevolle zaken voor de buitenwereld de ‘gekte’ in stand houdt. Openlijk praten over wat er speelt, is belangrijk om zelf los te komen van de verdraaiingen van de ander. Dit heeft niks te maken met straf maar alles met je eigen mentale gezondheid. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

12-10-2021 om 08:28

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 06:54:

[..]

Het een week of twee de tijd geven bijvoorbeeld.

Ze heeft ook een beslissing te maken tav haar zwangerschap.  Meerdere weken wachten zou bij de keuze voor abortus het verschil kunnen zijn tussen een zuigcurretage, of afbreken van de zwangerschap door pillen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-10-2021 om 08:34

Lollypopje schreef op 12-10-2021 om 08:16:

[..]

Want het is compleet normaal dat mensen met een burn out doordraaien en zich psychotisch gedragen?

Misschien moet je je eens in burn outs verdiepen.

Wie weet wat die zwangerschap getriggerd heeft bij hem. 

Maya81

Maya81

12-10-2021 om 08:35 Topicstarter

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 06:54:

[..]

Het een week of twee de tijd geven bijvoorbeeld.

Wachten waarop??? Hoe hij nog meer doordraait en wie weet hij dan nog meer gast doen??? Dat hij mij nog meer kapot kan maken??? Dacht het niet. Denk dat hij blij mag zijn dat ik de personen die het dichtst bij hem staan heb geïnformeerd over zijn gedrag. En dat die 2 personen het ook voor zichzelf houden. Denk dat hij helemaal blij mag zijn dat ik onze gesprekken niet openbaar maak ook niet naar zijn vriend en broer, want ik misbruik die gesprekken niet om mijn gelijk te halen. 

En ik heb bewust wel over de zwangerschap verteld, omdat dat de aanleiding is voor zijn gedragsverandering. En die gedragsverandering heeft weinig met zijn burnout te maken maar zit duidelijk dieper. Door het hele gebeuren aan zijn broer en vriend te vertellen kan ik dat stuk loslaten, is dat even niet meer 'mijn' probleem. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

12-10-2021 om 08:40

Maya81 schreef op 12-10-2021 om 08:35:

[..]

Wachten waarop??? Hoe hij nog meer doordraait en wie weet hij dan nog meer gast doen??? Dat hij mij nog meer kapot kan maken??? Dacht het niet. Denk dat hij blij mag zijn dat ik de personen die het dichtst bij hem staan heb geïnformeerd over zijn gedrag. En dat die 2 personen het ook voor zichzelf houden. Denk dat hij helemaal blij mag zijn dat ik onze gesprekken niet openbaar maak ook niet naar zijn vriend en broer, want ik misbruik die gesprekken niet om mijn gelijk te halen.

En ik heb bewust wel over de zwangerschap verteld, omdat dat de aanleiding is voor zijn gedragsverandering. En die gedragsverandering heeft weinig met zijn burnout te maken maar zit duidelijk dieper. Door het hele gebeuren aan zijn broer en vriend te vertellen kan ik dat stuk loslaten, is dat even niet meer 'mijn' probleem.

Nou dan is dat probleem opgelost, nu dus alleen nog bedenken of je de komende 18 jaar nog aan deze man vast wil zitten. 

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 08:34:

[..]

Wie weet wat die zwangerschap getriggerd heeft bij hem.

Dat het iets getriggert heeft is duidelijk. Maar dat staat los van die burn out en maakt niet dat TO maar moet accepteren dat hij zich als een complete idioot gedraagd en haar zo naar en hatelijk behandeld.

De enige die er wat aan heeft als ze zwijgt is hij. Zij niet.

Dus moet ze zeker haar mond niet houden. Niemand heeft het recht zo over je heen te walsen en als een stuk stront te behandelen. Ook niet iemand met een burn out.

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 06:54:

[..]

Het een week of twee de tijd geven bijvoorbeeld.

Om wat te doen? Kijken of hij bijdraait? En waar had to in de tussentijd naartoe 'gemogen' van jou om haar verhaal te doen? Want het lijkt me nogal logisch dat als je het ene moment denkt samen een gelukkige toekomst in te stappen en het andere moment je liefde onherkenbaar veranderd en jou het onderwerp van zijn haat maakt en beweert dat je liegt, je dat kind nooit hebt gewild, etc. dan moet je maar even 2 weken in je up gaan zitten wachten om te kijken of je man bijdraait? En zelf kun je nergens naartoe met je emoties? En dan? Als hij na 2 weken weer poeslief doet? Dan 'vergeet' je de uitbarstingen en verwijten maar even? Doen zoals je altijd deed en weer verder gaan?

Dit soort uitbarstingen veroorzaken schade. Je kunt niet in de rondte gaan meppen en dan verwachten dat er geen scherven vallen. Misschien valt er nog iets te lijmen, maar dat vraag ik me zeer af. Dan moet er idd wel echt een verklaring van psychotisch gedrag achter zitten, waardoor je het een ziekte kunt noemen. En zelfs dan kan er teveel kapot zijn gemaakt.


Maar kan me levensgoed voorstellen dat je graag je verhaal kwijt wilt en hoopt dat familie erachter kan komen wat er ineens aan de hand is. Imo heeft haar vriend zijn privacy vergooit door zich zo te gedragen. Dan mag je hulp zoeken buiten jezelf om.

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 07:50:

[..]

Vooral voor haarzelf lijkt het mij simpeler om die zwangerschap nog even voor zichzelf te houden tot ze weet wat ze zelf wil. En nee ze heeft niet gedreigd met die app gesprekken maar spreekt zelf van een stok achter de deur.

Je baseert toch 'weten wat je wil' mede op input van buitenaf? Als blijkt dat iemand vaker dit soort stunts uithaalt, kan dat je keuze sterk beinvloeden. Als blijkt dat er verhalen over hem bekend zijn die zij niet wist, zal dat ook een keuze beinvloeden.

Kortom, het is juist zaak dat je dan je licht gaat opsteken als de situatie ineens plotseling heel twijfelachtig wordt.

BlueHeart schreef op 12-10-2021 om 08:34:

[..]

Wie weet wat die zwangerschap getriggerd heeft bij hem.

Dan nog valt zijn gedrag ver buiten het normale. Een zwangerschap triggert zo vaak iets bij mensen. Maar dat draait zelden uit op haat en complete ontkenning, als je de dag ervoor nog iets heel graag zegde te willen. Juist dan ga je op onderzoek uit.

Zou hij hebben gezegd 'goh schat, ik wilde het heel graag, maar nu het echt zo is, ben ik toch in shock, ik moet het even laten landen' dan had ze vast niet zijn broer ingelicht.

Dat laatste zou een begrijpelijke(re) reactie kunnen zijn bij iemand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.