Blokje
30-08-2021 om 14:50
Als iedereen om je heen zwanger wordt...
Even onder mijn 2e anonieme nick.. Wat ik met dit topic wil? Geen idee, even van me afschrijven denk ik. Excuses alvast voor de warrigheid. En natuurlijk alvast heel erg bedankt voor het lezen!
Morgen eindelijk een afspraak bij de gynaecoloog. En ik ben best zenuwachtig en ik weet niet waarom.
September 2020 de knoop doorgehakt: we gaan voor een 2e kindje. We hebben al een peuter van 2 en een half.
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en nog niks. Mijn klok begint te tikken, ik word bijna 36.
En iedereen om me heen wordt zwanger. Vrienden, zusje, collega's, BNers (tsja, het staat op NU.nl, dus je leest het toch steeds weer).
Ik gun het ze allemaal van harte, maar toch een lichte vorm van jaloezie. En een beetje verdrietig. Ik gun het mezelf namelijk net ietsje meer.
Dit gedrag/gevoel ken ik helemaal niet van mezelf.
Lang verhaal:
Oktober 2020 afspraak gemaakt bij de huisarts om mijn spiraaltje te laten verwijderen. De huisarts kreeg de draadjes niet te pakken, dus ik werd verwezen naar de gynaecoloog. Er was een wachtlijst van ruim 3 maanden, dus toen een verwijzing gevraagd naar een verloskundige. Daar kon ik eind december terecht. Zij had er ook moeite mee maar het lukte gelukkig.
Toen ik in april nog niet ongesteld was geworden ging ik naar de huisarts, ik kreeg medicatie om mijn menstruatie op te wekken.
En gelijk een verwijzing naar de gynaecoloog.
Sinds dien heb ik een hele wisselende cyclus. Dit had ik eerder nooit.
En morgen is het dus zo ver: eerste afspraak bij de gynaecoloog.
Begin 2017 heb ik een missed abortion gehad en moest toen curettage omdat er nog restweefsel zat nadat ik de miskraam moest opwekken met medicatie. Kort daarna zwanger en toen ben ik met 34.5 bevallen van ons kindje. We moesten een maand in het ziekenhuis blijven ivm couveuse en UV-lamp. Dus die start was ook al geen roze wolk. Geen verlof gehad voor die tijd, ik zou zelfs nog een paar dagen moeten werken. Mijn ouder was ernstig ziek en lag de eerste maand na de geboorte van mijn kind in het ziekenhuis en moest daarna revalideren.
Het zou fijn zijn als het gewoon zonder gedoe lukte. En een normale kraamtijd zou ook wel fijn zijn.
Bedankt voor het lezen.
Schemerlampje
19-07-2022 om 20:14
Blokje schreef op 19-07-2022 om 20:08:
We hebben een kloppend hartje gezien <3
De gynaecoloog was heel enthousiast en blij, bij ons moet het nog komen.
Over een maand hebben we de termijnecho en aansluitend een gesprek met de verloskundige.
De vorige keren dat ik een miskraam kreeg was het volgens mij ook tussen de 6 en 8 weken...
Gefeliciteerd! Fijn dat alles er goed uitziet. En sterkte voor de komende tijd, het blijft toch spannend.
Jonagold
19-07-2022 om 20:24
Wat een goed nieuws, gefeliciteerd! Hopelijk blijft het goed gaan. Ik duim in ieder geval voor jullie!
Max88
19-07-2022 om 21:34
Dat is een fijne mijlpaal. Je angst is te begrijpen. Dat het nog geen vertrouwen of euforische blijdschap geeft ook.
Ik wens jullie elke dag meer zekerheid toe en hoop dat de hoop en het vertrouwen elke keer weer een beetje mag groeien.
Geen ouder heeft zekerheid, maar soms heb je dat toch even extra nodig.
Gatekeeper
19-07-2022 om 21:40
Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Op naar de volgende echo.
Wilgenkatje-
19-07-2022 om 21:52
Spannend he, je zou de dagen versneld vooruit willen schuiven. Sterkte met wachten!
afrodite05
19-07-2022 om 22:39
Max88 schreef op 19-07-2022 om 21:34:
Dat is een fijne mijlpaal. Je angst is te begrijpen. Dat het nog geen vertrouwen of euforische blijdschap geeft ook.
Ik wens jullie elke dag meer zekerheid toe en hoop dat de hoop en het vertrouwen elke keer weer een beetje mag groeien.
Geen ouder heeft zekerheid, maar soms heb je dat toch even extra nodig.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Sterkte, duimen voor een succesverhaal
Blokje
13-08-2022 om 09:04
Gatekeeper schreef op 12-08-2022 om 22:37:
Blokje hoe gaat het met je?
Nauwelijks zwangerschapskwaaltjes, alleen zere tieten. Wel misselijk van de zenuwen. Volgende week eindelijk de echo! Ik ben nu ongeveer 10 weken zwanger.
Blokje
17-08-2022 om 16:43
Hoera, vandaag een goede echo gehad! Ben nu precies 10 weken!
Vanmorgen vroeg nog een huilbui gehad van de spanning.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.