Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke speelgoed vind jij verschrikkelijk?


Bakblik schreef op 30-03-2024 om 16:03:

[..]

Mijn dochter kreeg ooit van ons buurmeisje zo'n schelle speelgoedblokfluit cadeau. Buurmeisje was op het partijtje voor de 5e verjaardag van dochter want ze zaten bij elkaar in de klas. 3 dagen later kwam de buurvrouw klagen over het lawaai van die fluit.

Een kind van 5 koopt niet zelfstandig een cadeau daar was ze zelf bij. Had ze niet kunnen bedenken dat dat ding herrie maakte?

Deze blokfluit kwam uit een doos toen mijn broer en ik de spullen van onze moeder aan het uitzoeken waren. Hij heeft hem toen aan mijn dochter gegeven en toen konden we er niet onderuit. Waarschijnlijk is het niet eens z'n slechte blokfluit, maar we vinden het geluid gewoon niet fijn. Hij heeft dus maanden ergens vergeten in de boekenkast gelegen. 

1968 schreef op 30-03-2024 om 16:03:

Oh en school had een keer zich ingeschreven voor een hardloopwedstrijd voor het goede doel (1km rennen) en na afloop kregen alle kinderen een toetertje als beloning..... (alle kinderen he) je wilt niet weten hoe het klonk daar....wie dat bedacht had 🙄

Hier dacht de Karwei dat het een leuk idee zou zijn tijdens de avondvierdaagse alle langs lopende kinderen ter promotie een fluitje te geven... 🤔 Op zich goed dat ze niet constant meer snoep/etenswaren uitdelen, maar toch 😅

Mama-Inge schreef op 30-03-2024 om 17:30:

Met stip op 1: klei.
En speelgoedwapens hebben mijn kinderen ook nooit gehad.
Ze speelden wel eens iets in die trant, maar dan hadden ze een stok als pistool of zwaard

Waarom vind je klei zulk vervelend speelgoed?

Mmmh ik weet t eigenlijk niet zo goed. Iig LOL spullen ivm het vele vele afval wat er vanaf komt.

Ik kan heel goed tegen verf, glitters en knutselzooi maar dat komt ook omdat mijn meiden echt een uur zoet zijn met zoiets. 
het meest vreselijke item hier is een microfoon die je ook nog kan aansluiten op je telefoon. Wat een ondraaglijk geluid. Jongste kreeg er een en oudste stond er zo verliefd naar te kijken dat een paar weken later ze er ook een kreeg van tante. Ik heb tante beloofd dat ze ze meekrijgen als ze komen logeren en verder liggen ze ten alle tijden uit het zicht😏

Toen zoon kleiner was hadden we het één en ander van V-Tech in huis, zoals de Toet-Toet auto's. Ik heb die deuntjes nog steeds in mijn hoofd zitten: "werken, werken, iedere dag, met een lach" of "hallo daar, ik ben Thijs, samen kunnen we op reis, waar wil je graag heen, ik breng je meteen"

Verder houd ik echt niet van speelgoed dat je ergens 'gratis' bij krijgt, bijvoorbeeld bij een pannenkoekhuis. Altijd van die vreselijke plastic troep dat na twee keer spelen uit elkaar valt. 

Gingergirl schreef op 30-03-2024 om 16:45:

[..]

O dat gaat hier juist heel goed, geeft juist geen troep. Ze spelen er wel nee aan de eettafel.

Ja, hier ook. Het ligt bij ons in zo’n opbergbak voor onder het bed, daar kunnen ze best lekker mee spelen. Die bak staat op de grond en het zand blijft er, op wat knoeisel na, tijdens het spelen gewoon in. 
En achteraf een beetje stofzuigen eromheen. 

RoosOpJeHoed schreef op 30-03-2024 om 18:39:

Toen zoon kleiner was hadden we het één en ander van V-Tech in huis, zoals de Toet-Toet auto's. Ik heb die deuntjes nog steeds in mijn hoofd zitten: "werken, werken, iedere dag, met een lach" of "hallo daar, ik ben Thijs, samen kunnen we op reis, waar wil je graag heen, ik breng je meteen"

Verder houd ik echt niet van speelgoed dat je ergens 'gratis' bij krijgt, bijvoorbeeld bij een pannenkoekhuis. Altijd van die vreselijke plastic troep dat na twee keer spelen uit elkaar valt.

Ons kleinkind heeft "Hoi! Ik ben Clair Cabrio!" Oorwormen zijn het

Ik heb zelf een keer de vergissing gemaakt om een krasblok met van die zwarte troep erop te kopen. Met een munt moet je dan krassen tot er een plaatje met kleuren tevoorschijn komt.Wat een troep geeft dat. Nooit meer dus.

RoosOpJeHoed schreef op 30-03-2024 om 18:39:

Toen zoon kleiner was hadden we het één en ander van V-Tech in huis, zoals de Toet-Toet auto's. Ik heb die deuntjes nog steeds in mijn hoofd zitten: "werken, werken, iedere dag, met een lach" of "hallo daar, ik ben Thijs, samen kunnen we op reis, waar wil je graag heen, ik breng je meteen"

Verder houd ik echt niet van speelgoed dat je ergens 'gratis' bij krijgt, bijvoorbeeld bij een pannenkoekhuis. Altijd van die vreselijke plastic troep dat na twee keer spelen uit elkaar valt.

Oh mijn hemel, ja. Dochter kreeg ooit Femke Fee (niet van ons), die zit nu ook in mijn hoofd😤

Ik heb een vreselijke hekel aan speelgoed waar geluid uit komt. Speelgoed wat rotzooi geeft vind ik niet erg. Als de kinderen er pl3zier mee hebben ruim ik die rotzooi met liefde weer op.

Herfstappeltaart schreef op 30-03-2024 om 18:21:

[..]

Waarom vind je klei zulk vervelend speelgoed?

Geen idee, altijd al gehad, ik vind het vies voelen

Due-scimmie

Due-scimmie

30-03-2024 om 19:52 Topicstarter

TineWinkel schreef op 30-03-2024 om 16:15:

[..]

maar bij buitenspelen kan ik er nog voor zorgen dat ze een oude broek aantrekken. Ik verwacht dat niet bij gewone viltstiften of zo

Ze spelen ook op school buiten hier

Due-scimmie

Due-scimmie

30-03-2024 om 19:56 Topicstarter

RoosOpJeHoed schreef op 30-03-2024 om 18:39:

Toen zoon kleiner was hadden we het één en ander van V-Tech in huis, zoals de Toet-Toet auto's. Ik heb die deuntjes nog steeds in mijn hoofd zitten: "werken, werken, iedere dag, met een lach" of "hallo daar, ik ben Thijs, samen kunnen we op reis, waar wil je graag heen, ik breng je meteen"

Verder houd ik echt niet van speelgoed dat je ergens 'gratis' bij krijgt, bijvoorbeeld bij een pannenkoekhuis. Altijd van die vreselijke plastic troep dat na twee keer spelen uit elkaar valt.

Ow hell die toettoey auto's. Gelukkig had kdv de hele collectie dus thuis maalde ze er niet naar. Had er 3 maar gingen zelden aan.


Die plastic meuk vind ik ook niks.

Klei mag niet, omdat mama het vies vindt voelen. Jammer hoor, klei is leuk om mee te spelen. Misschien ‘echte’ klei uit een hobbywinkel dan, die opdroogt en die je kunt verven? 
Verven mag hier geregeld. Ik zet dan de goeie stoelen opzij en de houten keukenstoelen bij tafel, kranten op tafel en verven maar. De verf spuit ik op een stuk karton, even uitleggen hoe je moet mengen. Oude doekjes erbij om kwast af te vegen, en geen water! 
Knutselen met lapjes is ook leuk, stempelen met aardappelen, stempelen op stof. 
Weven op een stuk karton, of op een plank met spijkertjes.

speelgoed dat praat a la Clair Cabrio vind ik afschuwelijk, hoe krijgen ze het verzonnen.
En erg jammer dat er ipv die vreselijke blokfluit niet iets anders wordt verzonnen om kinderen noten  bij te brengen. Muziek kan zo leuk zijn, maar die blokfluit als startinstrument - gruwelijk.
 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.