Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke speelgoed vind jij verschrikkelijk?

Nav een speelgoedding dat mijn kind kreeg, ben ik benieuwd welke speelgoed jij verschrikkelijk vindt en waarom?

Kind kreeg een Fluffy Stuffy. Dat is een knuffel waarbij je bovenste laag er af moet plukken en de echte knuffel er onder zit. Hele huis onder de pluisje. 
Heb er meteen een verbod op gezet  als eerste ding in ons huis. 

Slijm vind ik oke, maar mag alleen aan de grote tafel waar zeil op ligt 


oh ja, die dingen hebben wij nooit in huis gehad, dochter heeft ze wel aangewezen in de winkel. 
Ik vind sowieso veel speelgoed verschrikkelijk, ik vermijd liever speelgoedwinkels, maar speelgoed met geluid wil ik ook wel aan dit topic toepassen. Niet kinderinstrumenten trouwens. 

Ik schep er heimelijk genoegen in om kinderen van smetvrezige mensen kinetisch zand of gekleurde klei te geven. Of van die gipsblokjes waar je een speeltje uit moet timmeren.

Wij hebben een keer zo’n Tamagotchi (of hoe heette dat elektronische huisdier) gehad. Vre-se-lijk! Heb hem weer teruggebracht naar de winkel.

Alle speelgoed waarbij na afloop schoongemaakt moet worden, zoals klei, verf of dingen met glitters. Speelgoed dat geluid maakt en alle Chinese troep.

Valt verf ook onder speelgoed? Knutselen prima, maar verven... Liever niet. 
Voordat ik alles heb klaar gezet (tafelkleed, verf, potjes water, doekjes, etc etc) zijn we een kwartier verder. Dan wordt er een kwartiertje geverfd en daarna nog een half uur opruimen, kwasten uitspoelen en schoonmaken... 
Nee. Verven doe je maar op de opvang en op school. 

Mevrouw75 schreef op 30-03-2024 om 15:09:

oh ja, die dingen hebben wij nooit in huis gehad, dochter heeft ze wel aangewezen in de winkel.
Ik vind sowieso veel speelgoed verschrikkelijk, ik vermijd liever speelgoedwinkels, maar speelgoed met geluid wil ik ook wel aan dit topic toepassen. Niet kinderinstrumenten trouwens.

Nou ik heb helaas gisteren per ongeluk de blokfluit terug gevonden. Het ding viel uit de boekenkast toen ik er iets onder vandaan trok. Man en ik worden er nu al weer gek van. Leuk hoor een 5 jarige die de hele tijd op een blokfluit aan het blazen is

Wat ik probeer te vermijden is vooral die surprise dieren of poppen inderdaad. Het uitpakken is misschien leuk, maar slechts 1 keer en daarna zijn het vaak verschrikkelijke dingen.

Ik heb geen kinderen, maar ik vind speelgoedwapens absoluut verschrikkelijk!
Zo'n schattig blond jongetje met een geel met roze machinegeweer, ik vind het niet kunnen....

Grappig, klei, gips, knutselglitters vind ik dan weer wel leuk En de blokfluit en xylofoon ook. 

Van mij mocht geknutsel en verven altijd. Maar ik kan dus echt niet tegen dat schelle geluid wat veel speelgoed maakt. En niet voetballen in de tuin, zonde van mijn mooie plantjes. Mijn schuur grenst aan de speeltuin gelukkig.

Alles wat lawaai maakt....vreselijk die batterij shit

Speelgoedwapens, make-uppoppen en speelgoed van bedroevende kwaliteit.

Speelgoed make up. Slechte kwaliteit, kan niet goed wezen voor het kinder gezicht. Veel herrie hou ik ook niet van. 

De BLOKFLUIT..... kwam hem laatst tegen bovenop de kledingkast van 2 meter hoog. Waarschijnlijk uit irritatie daar op gegooid. Ik snap dat kinderen een instrument moeten kunnen/mogen leren spelen, maar die blokfluit...... 🤐🙉

Tara82 schreef op 30-03-2024 om 15:33:

[..]

Nou ik heb helaas gisteren per ongeluk de blokfluit terug gevonden. Het ding viel uit de boekenkast toen ik er iets onder vandaan trok. Man en ik worden er nu al weer gek van. Leuk hoor een 5 jarige die de hele tijd op een blokfluit aan het blazen is .

Wat ik probeer te vermijden is vooral die surprise dieren of poppen inderdaad. Het uitpakken is misschien leuk, maar slechts 1 keer en daarna zijn het vaak verschrikkelijke dingen.

Mijn dochter kreeg ooit van ons buurmeisje zo'n schelle speelgoedblokfluit cadeau.  Buurmeisje was op het partijtje voor de 5e verjaardag van dochter want ze zaten bij elkaar in de klas.  3 dagen later kwam de buurvrouw klagen over het lawaai van die fluit.

Een kind van 5 koopt niet zelfstandig een cadeau daar was ze zelf bij.  Had ze niet kunnen bedenken dat dat ding herrie maakte? 

Oh en school had een keer zich ingeschreven voor een hardloopwedstrijd voor het goede doel (1km rennen) en na afloop kregen alle kinderen een toetertje als beloning..... (alle kinderen he) je wilt niet weten hoe het klonk daar....wie dat bedacht had 🙄

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.