Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-09-2010 om 16:06

Zo vergeetachtig (adhd)

Agniets

Agniets

10-06-2014 om 17:56

fout ligt toch bij jou

Jij verschuilt je achter het feit dat je zoon vergeetachtig is en dus eigenlijk geen afspraken kan verzetten. Maar hij kan wel een afspraak afzeggen. Dan moet je hem dus leren dat hij alleen een afspraak mag afzeggen en heel duidelijk moet zeggen dat zijn moeder belt voor het maken van een nieuwe afspraak.
Of nog beter: nadat het de eerste keer is misgegaan, bel jij af en maakt een nieuwe afspraak, blijkbaar kan hij het nog niet.
Als een baliemedewerker van de fysiotherapeut van iedere klant alle eigenaardigheden moet onthouden gaat het natuurlijk mis.

Je kunt niet van hen verwachten dat ze onthouden dat een jongen van bijna 16 niet zelf nieuwe afspraken kan maken. Als een kleuter belt om een afspraak te verzetten of af te zeggen, zullen ze achter hun oren krabben en vragen: weet mamma dat je belt? Natuurlijk doen ze dat met je zoon niet.

Vergeten

Ik vergat alles toen ik klein was (geen diagnoses nog toen) en vergeet nog van alles (alhoewel telefoon grote hulp is en het beter gaat) en ben zo blij met hoe daar vroeger mee om werd gegaan door mijn ouders. Geen verwijten, geen eindeloze acties om het goed te maken. Ze kochten een nieuwe broodtrommel of wat het maar was en dat was dat. De hele boodschap was altijd dat ik 'goed' was en dat was heel fijn.
Loes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.