Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Carla

Carla

01-12-2015 om 08:32

Wel of niet pw laten maken?

mirreke

mirreke

07-12-2015 om 13:13

Ik zie nu wel

dat de voorbeelden vooral gaan over een soort regelmatigheid. Dus een kind dat maar halve dagen naar school kan, of bv. jouw dochter die standaard op woensdag niet gaat.

Mijn zoon gaat gemiddeld een dag per maand niet, maar dat is soms erg wisselend.

Ik zal iig de link aan school doorgeven!

Mijn zoon wordt vanzelf ziek

Mijn toch wel enigzins iadh zoon stort uit zichzelf in als het hem te veel is, bleek koorts, ligt (zonder mobiel of laptop!) in bed en dan meld ik hem ziek. Vaak is hij toch snel weer beter, de volgende dag ziet hij er weer normaal uit. Eerder in zijn schoolcarriere vond ik dat hij zich maar moest vermannen (wat flinker, hup!) maar het gevolg was dat dat hij halverwege de dag ziek naar huis kwam of de volgende dag ziek en dan gelijk een week uit de running was.

Elisabeth

Elisabeth

08-12-2015 om 12:07

Carla

Ben benieuwd...wat is het geworden?

Mari39

Mari39

08-12-2015 om 18:54

Mag dat dan

Je middelbare scholier regelmatig een dagje ziekmelden? Ik zou dat voor mijn puber best willen maar bij de 3e ziekmelding volgt verwijzing naar de schoolarts. Dat heb ik vorig jaar kunnen tegenhouden, maar ik kreeg wel een telefoontje van de mentor: of zoon wel echt ziek was.
Zoon is niet vaak ziek maar 2 keer prr jaar een virus is niet heel raar. Dan zijn we hier dus al door onze voorraad heen.

Jeugdarts

Als ze beginnen over de jeugdarts kun je dat weigeren. Kind heeft een huisarts. En er is nog steeds vrije artsenkeuze. Alleen als je denkt dat een jeugdarts iets gaat toevoegen, of je bent verplicht in het kader van een toelatingsverklaring dan heb je ook geen keus als je kind naar speciaal onderwijs moet, ga je daar in mee.
Je kind gaat toch voor dus je doet wat nodig is en dat kan ziekmelden zijn.
Er is een heel systeem opgetuigd maar je kunt dat ook gewoon accepteren voor wat het is als het maar goed gaat met je kind.
Ik heb hier kind maar eens een keer naar de huisarts gestuurd om gezeur daarover, men begon hier ook over de jeugdarts, te voorkomen.

Leerplichtambtenaar

Ga je niet naar de jeugdarts dan krijg je de leerplichtambtenaar. Kun je ook zelf contact mee opnemen. Tegenwoordig maak ik me daar niet meer te sappel over. Allemaal bureaucratie en onnodig gemeenschapsgeld weggooierij.
We zijn er gelukkig bijna klaar mee.

Carla

Carla

08-12-2015 om 20:40

Update

Zoon heeft alle 3 de pw gemaakt! We hebben de mogelijkheid om er 1 te laten schieten wel met hem besproken, maar hij wilde toch graag het 3e pw maken. Hij had niet zo'n zin in de inhaalpoule. Herkansen mag hier niet. We hopen dus maar op een voldoende. Hij kwam helemaal stuk thuis en moest eerst even goed ontspannen voordat hij weer kon leren. Nadeel van deze lange dag was dus wel dat hij niet veel tijd over had voor de toets van vandaag.
We gaan binnenkort toch maar weer in gesprek met school, want ze laten hem iets teveel zwemmen.
Bedankt voor alle reacties: positief en negatief. We laten onze zoon in principe zoveel mogelijk overal aan mee doen, maar soms is iets echt even teveel. Soms kunnen we dat al zien aankomen en grijpen we bij voorbaat al in. Dat wilden we dus nu eigenlijk ook doen. Hij heeft er zelf voor gekozen om alles te maken. We hopen dat hij er goed uit komt qua cijfers.
Fijn dat er ook veel herkenning was hier! Pubers met ASS en ADHD hebben het soms net iets moeilijker dan andere pubers volgens de psych. Fijn dus dat we niet de enige zijn met twijfels over onze aanpak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.