Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jaymza

Jaymza

30-10-2012 om 18:13

Wauw zorgpremies

De verhoging is niet normaal. Verhoging van 400% voor inkomens boven de 50.000. Het nivelleren slaat wel erg door.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Precies

"Nee, mijn werkgever haalt het van mijn salaris af, en \'stort\' hetzelfde bedrag ook meteen weer terug in mijn salaris."
Precies. Maar dat is wel onderdeel van je salaris. Werkgevers zijn bij de invoering van de zorgwet verplicht geworden dat deel te compenseren.
Het oude werkgeversdeel (van voor de zorgwet) hoorde niet tot je salaris.
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci ot

je red het vast wel, je moet wel, kan je echt niet meer gaan verdienen door iets anders te gaan doen of meer uren te werken ?

Blonde vraag

(misschien al gesteld?)

Hoe wordt de zorgbijdrage berekend als de ene partner een fulltime baan heeft en den andere wisselende inkomsten wegens werk op oproepbasis (0-urencontract)?

En wat betalen vrouwen die niet werken, wel samenwonen/getrouwd zijn?

Tinus_p

Tinus_p

02-11-2012 om 15:00

Bromvlieg

bromvlieg:
"Hoe wordt de zorgbijdrage berekend als de ene partner een fulltime baan heeft en den andere wisselende inkomsten wegens werk op oproepbasis (0-urencontract)?"
Gewoon, net als de belasting, eigenlijk.

Het plan is blijkbaar : 11.1% van je salaris, maar de eerste 20.000 euro/jaar is premievrij.

Fiorucci

Fiorucci

02-11-2012 om 15:58

Manda ot

Ik slaap er nog niet slecht door hoor, op de een of andere manier komt het altijd goed. Ik werk nu vier dagdelen en lichamelijk is dat meer dan genoeg, dus ik hou het daar bij. En iets anders is of terug naar mijn oude vak wat zwaarder is, of nauwelijks te vinden.

Fio ot

en toch denk ik dat je het moet proberen, deeltijd in de administratie van iets waarvoor je bent opgeleidt. Of bij een school/opleiding werken, dan heb je toch de link met je opleiding en ervaring zonder zelf te moeten verzorgen. Wij hebben een receptioniste die het werk leuk vindt om al die studenten met al hun kleine problemen te helpen, al is het maar met een luisterend oor en een paperclip.

Ik meen dat je schoonmaakt, dat is fysiek heel zwaar, 6 uur per dag administratief werken is fysiek minder belastend.

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2012 om 19:57

Manda

Juist administratie is hier nauwelijks te vinden momenteel. Mijn zus, met een opleiding in die sector kan echt niks vinden, en werkt bij een cc.

Vic

Vic

04-11-2012 om 18:06

Voordeel

Voordeel van het (zwarte) schoonmaakwerk is dat dat je daar dan niet de ziektekostenpremie over betaalt en het niet meetelt voor je verzamelinkomen voor de toeslagen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.