Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-05-2017 om 15:05
Ik begrijp af en toe echt niet hoe mensen met 1,5 modaal salaris rond kunnen komen. Wij hebben samen een goed inkomen en houden veel over. Nu gaat dit misschien veranderen, dit zou volgens mij geen probleem moeten zijn, aangezien ik veel mensen om mij heen met veel minder prima rond zie komen.
Maar die vaste lasten zijn zo torenhoog vind ik...
Ik heb het keurig uitgeschreven.
3200 euro aan:
BSO, krant en 1 tijdschrift, boodschappen, autoverzekering en -belasting, TV en internet, Ziektekosten, gemeentelijke belastingen, ORV verzekering, hypotheek, gas water licht, rechtsbijstand, opstal inboedel aanprakelijkheid, waterbelasting WOZ belasting, overblijf, bijdrage school, sporten 3 gezinsleden.
En dat is nog exclusief sparen elke maand.
We kunnen wel bezuinigen op TV internet, sporten, abonnementen, boodschappen.
Maar dat is zo'n 400 pm bezuinigen. Dus blijft er nog 2800 over.
Genoeg mensen hebben dat als inkomen.
Wat doen wij verkeerd?
11-05-2017 om 13:00
Elfje
Wat betreft merkdrinken: mijn ex koopt op vrijdag een bepaalde (beperkte) hoeveelheid fris, chips en koekjes en zegt dan tegen de kinderen: op=op. Er zijn dan nog wel alternatieven in huis natuurlijk (thee, crackers etc.). Is dat geen optie voor jullie?
Bij mij thuis wordt vooral water en thee gedronken, dat drinken ze graag en ik vind frisdrank niet zo'n goed idee als gewoonte. Soms haal ik eens wat vruchtensap of fanta ofzo, maar dat is zelden. Kinderen krijgen zo beide gewoontes mee, later mogen ze zelf hun weg daarin vinden.
11-05-2017 om 13:13
Hanna
Goed, ik kreeg vroeger ook maar zelden frisdrank. Ik drink het nog vrij zelden. Water en thee is prima. Melk ook.
12-05-2017 om 09:58
Ik had het over de kinderen he. Ikzelf drink ook volop koffie. Koffie verkeerd dan ook nog, dus ik krijg mijn melk ook nog binnen. Braaf he.
12-05-2017 om 12:20
wel makkelijk
onze zoon drinkt veel bruisend mineraalwater, hij neemt flesjes mee naar school. Ik heb al diverse merken meegebracht maar zijn voorkeur gaat uit naar het water van de Lidl. Bij frisdrank wordt er vaker huismerk gekocht dan het A-merk.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.