Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

anna van noniemen

anna van noniemen

24-12-2012 om 12:52

Staatslot voor oudjaar gekocht

En zoon2, die altijd veel geluk heeft bij bingo's e.d, hij is er nog nooit zonder prijs vertrokken zeg maar, het eindcijfer laten kiezen! Duim duim dus dat het wat oplevert


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Loterijen zijn niet zonder gevaar

Loterijen dragen zo hun eigen risico's in zich, blijkt uit een stukje in het Parool van vandaag:

http://www.parool.nl/parool/nl/4041/AMSTERDAM-ZUID/article/detail/3371636/2013/01/03/Bejaarde-vast-in-ondergrondse-container-vanwege-staatslot.dhtml

Groeten,

Temet

P

P

03-01-2013 om 15:48

Neuh anna

Je bent niet verplicht aan dat verzoek gehoor te geven hoor

P

P

03-01-2013 om 22:40

Tja

Ergerlijk dit soort berichten, elke keer weer, jaar in jaar uit. Waarvoor? Allemaal indirecte reclame voor de postcodeloterij want ja, opzeggen dat doe je niet... lid worden: toch maar wel he.

Ik heb het al gezegd: dit zou verboden moeten worden, zoveel mensen die hier elke maand weer zoveel geld aan kwijt zijn. Drie, vier, vijf loten want stel je voor dat als je wint de buren meer hebben en wat win je: vijf keer een bekertje ijs.

Mensen hebben geen idee hoe klein de kans is dat je wat wint maar elke keer weer die zure verliezende mensen die je niet hebt bij de staatsloterij zorgt er voor dat mensen maar blijven betalen, opzeggen, dat doe je niet!

Perceptie

Grappig dat postcodeloterijdeelnemers het klaarblijkelijk heel zuur vinden als de prijzen aan de overkant van de straat (met een net andere postcode) vallen, maar alleen hun schouders ophalen als de prijzen aan de andere kant van het land vallen.

Als ik journalist was ging ik in een buurt aanbellen waar nog nooit een prijs is gevallen, op zoek naar mensen die niet meespelen, om ze te vragen hoe blij ze zijn die niet-aan-loterijen duizenden euro's.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2013 om 00:29

Ach ja

Ik vind een auto weer zonde van mijn geld. Het geld wat ik uitspaar door geen auto te hebben is gigantisch. Ik vermoed zomaar dat een auto per maand meer kost dan de prijs van twee loterijen (in ons geval). De licht verwijtende toon naar lotenkopers hoeft wat mij betreft niet. Iedereen 'lekt' wel ergens met geld, wat misschien anders besteed had kunnen worden.

P

P

05-01-2013 om 10:54

Kaaskopje

Klopt, je gebruikt mijn vuurwerkargument (mensen die roepen dat het zo zonde is dat mensen al hun geld de lucht in laten vliegen terwijl ze zelf veel te duur eten of te dure kleding kopen die ze verder amper aantrekken).

Het gaat om het systeem van de postcodeloterij: door dat gedoe met die postcodes en de eindeloze stroom aan zeurverslagen in de krant van mensen die op de één of andere manier (net) niet gewonnen hebben is mij een doorn in het oog. Mensen DURVEN niet op te zeggen, iets wat ze allang gedaan hadden als het iets was als de staatsloterij. Ik vind dat dat niet zou mogen kunnen, het is gebruik maken van de zwakte van mensen en vooral bij mensen die niet goed zelf beslissingen kunnen nemen en dat gecombineerd met weinig inkomen.

Mensen gebruiken het 'verheugen en bedenken wat je zou kunnen doen met het geld' als argument voor die flinke uitgave per maand of jaar maar dat doen ze vooral omdat ze gewoon niet op durven zeggen want stel je voor dat die dan wel bij de buren valt! Chantage is het.

5627 pe

5627 pe

05-01-2013 om 11:56

Ja p

Daar heb je zeker een punt mee.

Aan de andere kant vind ik het ook wel z'n charme hebben, dit systeem. Een aantal jaren geleden is hier in de wijk een wijkprijs of hoe dat ook heet gevallen. Bedrag was niet al te hoog (ik geloof iets van 800 euro), maar het gaf toch ook wel een mooi saamhorigheidsgevoel in de wijk. En verder is het natuurlijk ook wel een tastbaar iets. Er wordt terecht opgemerkt dat ik het gevoel heb dat ik net naast de hoofdprijs gegrepen heb. Dat geeft wel aan dat dit dichterbij komt dan kiezen op een willekeurig eindcijfer in de staatsloterij.

Ik snap echter ook dat dat anders ligt als heel de buurt miljonair wordt en jij niet. Dat is dan erg zuur.

Waar ik overigens meer moeite mee heb is die eindeloze rij bedelbrieven. Ik doe mee uit gedeeld belang (dus zowel om mijn eigen belang als dat van de goede doelen te dienen) en ik heb liever dat ze dat geld niet besteden aan een flinke papierwinkel, maar een cultuuriets ofzo.

P

P

05-01-2013 om 22:39

Tja

Het heeft dus pas echt wat als iedereen wat wint want dan wordt de wijk zo fijn saamhorig maar dan nog: daar zitten ook mensen in die wijk die niet meededen omdat ze het geld niet meer hadden of wat dan ook die niet blij zijn toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.