Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

anna van noniemen

anna van noniemen

24-12-2012 om 12:52

Staatslot voor oudjaar gekocht

En zoon2, die altijd veel geluk heeft bij bingo's e.d, hij is er nog nooit zonder prijs vertrokken zeg maar, het eindcijfer laten kiezen! Duim duim dus dat het wat oplevert


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2012 om 14:12

Droom droom

Ik zou er erg veel nuttigs mee kunnen doen. Geen financiële zorgen meer. Ik vrees dat ik het type ben die om die reden op tv in huilen uitbarst als ze mij met dit nieuws zouden overvallen. Vervolgens zou ik het hele interieur bij het grofvuil zetten en lekker voor nieuw meubilair gaan shoppen. De kinderen kunnen wonen waar ze willen tijdens hun studies, de studiekosten zijn geen kopzorg meer, de zorgverzekering is geen reden tot somberheid meer. Die 350 euro de man is dan op te brengen. Ik zou mijn werkgever met alle plezier gedag gaan zeggen en ik zou iets vrijwilligs zoeken om te doen. Mijn man hoeft zich geen zorgen meer te maken of hij ooit nog aan het werk kan en op den duur zouden we weer leuke trips kunnen gaan maken naar nog niet bezochte steden en dat zijn er zóveel. Een kattenoppasser kunnen we dan ook nog wel betalen.

anna van noniemen

anna van noniemen

27-12-2012 om 14:45

Precies

ik ga er inderdaad een stuk of alle hypotheek mee aflossen, er gaat een flink deel apart voor de kinderen, Ik denk dat we ons veroorloven eens een keer een leuke vakantie te nemen, met of vliegtuig of een wintersport, zoiets. De slaapkamer van ons kan dan eindelijk eens onder handen genomen worden. En hier en daar een nieuw stukje meubel kan ook geen kwaad. En verder....Gewoon blijven wie we zijn. Alleen weet ik niet of ik blijf werken....

amk

amk

27-12-2012 om 15:15

En dan win je zo'n prijs

ik heb het net van dichtbij mee mogen maken.
De persoon in kwestie is zijn basis volledig kwijt, alle zekerheden die je hebt zijn weg. Wel werken, niet werken. Je hebt in eens heel veel vrienden.
3 maanden na het winnen was hij er niet gelukkiger op geworden.
Idd ook dezelfde ideeen als jullie vooraf. Aflossen, ander huis, andere auto, stoppen met werken.
Maar nu....... Hij weet het echt niet. Ik heb 'm horen verzuchten dat hij wilde dat hij iets minder gewonnen had, dan was het besteden en goed wegzetten iets makkelijker geweest.

Ik heb het met een collega geprobeerd om dat bedrag fictief weg te werken. We kwamen tot een miljoen of 4, daarna konden we niets meer bedenken. Het gewonnen bedrag was daarmee nog lang niet op.

P

P

27-12-2012 om 15:39

Amk

Maar wat let hem om een deel van dat bedrag weg te geven tot het bedrag wat hij daadwerkelijk had willen winnen?

Je hoort zo vaak van die verhalen (dat mensen er helemaal aan onderdoor gaan) en dan denk ik altijd: waarom deed je dan mee. Geef hier dat geld en ik maak de goede keuzes wel (en daarmee bedoel ik niet dat ik het wel opmaak maar dat ik dan wel even beslis wat die persoon moet doen).

amk

amk

27-12-2012 om 16:41

precies de reactie die mijn collega en ik ook hadden.
Dus we hebben het geprobeerd. Maar verder dan die 4 miljoen kwamen we niet. Want dan ga je weer in je waarden en normen: goede doelen: welke, die met die leuke veel ontvangende directeuren. Kleine schenkingen: ook leuk maar aan welke organisaties dan.

Echt veel geld uitgeven op een goede manier is toch heel veel moeilijker dan je denkt.

anna van noniemen

anna van noniemen

27-12-2012 om 17:20

Nou

ik zou toch nog wel wat dingen kunnen bedenken eigenlijk. Sowieso zou ik de voedselbanken wat gaan sponsoren, op welke wijze, geen idee, maar ik denk wel dat ik daar de nodige eurootjes aan zou spenderen...
Verder zou ik denk ik kijken wat de mogelijkheden zijn om een soort van prive-school voor kinderen die wat meer aandacht nodig hebben te starten hier in de omgeving, maar wel zo dat de ouders geen vermogens moeten bijdragen om het onderwijs te kunnen volgen! De leerkrachten die ik daarvoor inhuur kan ik dan ook iets meer betalen dan normaal, maar ook de klas kan ik zo klein houden als ik zelf wil... Voor al het administratieve gedoe kan ik dan ook iemand apart inhuren, waardoor de leerkrachten alleen maar onderwijs hoeven te geven hahaha, wat een droom zeg....nou, ik kan nog best even doorgaan....De voetbalclub van zoon zou ik in 1 klap uit de financiele zorgen kunnen halen....eh.... jeetje, nee, ik denk dat ik toch best een heel eind ga komen uiteindelijk!

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2012 om 19:06

Dromen waarmaken van anderen

Als je voor jezelf niets meer weet te bedenken zijn er altijd anderen die een droom hebben of uit de zorgen gehaald kunnen worden. Mijn zus zou het zo'n stuk beter hebben met wat geld, mijn dochter zou samen met haar vriendin een school kunnen opstarten naar hun eigen ideeën (als dat goedgekeurd wordt uiteraard), structurele hulp ergens in de wereld, mijn vriendin kan wel een eigen huis gebruiken, mijn zwager en schoonzus uit de zorgen, enzovoorts. Tegen die spontane vriendschappen moet je je natuurlijk beschermen. Ik kan me niet voorstellen dat ik eraan onderdoor zou gaan. Wat gaat er dan verkeerd?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2012 om 19:08

O ja

en het geld hoeft toch niet op? Dan staat er ergens 4 miljoen te staan. Wat een luxe!

Miljonair

Miljonair

27-12-2012 om 21:01

Dromen van anderen

Ik zou ook graag anderen helpen maar ik weet ook dat je het nooit goed doet. Dan doe je iedereen twee ton om de hypotheek af te lossen, maar dan vinden ze eigenlijk dat er ook wel een auto bij had gekund. En hoe leuk is uit eten gaan met vrienden nog? En het is leuk om spontaan te geven maar hoe vaak wordt er niet bij je aangeklopt met zielige verhalen? Hoe geef je je kinderen nog een gezonde financiële opvoeding?

Bescherming tegen spontane vriendschappen

Als ik een dergelijk groot bedrag zou winnen zou ik dat tegen niemand zeggen. (Althans niet de werkelijke grootte) Dan kun je toch "cadeautjes" weggeven, zonder dat mensen meer eisen/verwachten.

Gr. Poezie.

P

P

27-12-2012 om 21:53

Precies poezie

Dat is ook de reden dat ik niet mee zou doen aan de postcodeloterij want dan werkt jouw systeem niet

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2012 om 01:16

Ach

dan verhuis je stilzwijgend naar een andere postcode. Reken maar dat ik met een paar miljoen op de bank, of meer dan een paar, serieus ga nadenken over een verhuizing naar de binnenstad. We wonen nu al vrij ideaal, maar een leuk pandje of appartement in de binnenstad...

P

P

28-12-2012 om 07:54

Yep

Maar je bent al wel in huilen uitgebarsten op tv en je krijgt dagelijks tig bedelbrieven (ook als je in die postcode woont en niets gewonnen hebt).

Het gaat dus even over familie, vrienden en kennissen. Het is helemaal niet slim om die het precieze bedrag te vertellen want er wordt nooit normaal op gereageerd. Als je inderdaad miljoenen hebt gewonnen krijg je scheve gezichten als je ze 2 ton of 1 miljoen geeft.

P

P

28-12-2012 om 07:55

Oja

Iemand schreef: dat geef ik iedereen 2 ton om de hypotheek af te lossen. Dan krijg je al scheve gezichten omdat Pietje al in een mooi huis woont en Keesje nog niet zo ver was omdat Pietje rijker is dan Keesje

kronkelwormpje

kronkelwormpje

28-12-2012 om 09:52

Rijke broer (p)

P, ik denk eerlijk gezegd dat je iets teveel scheve gezichten verwacht in jouw hypothetische loterijwinscenario. Mijn broer bulkt van het eerlijk verdiende geld. En voor zover ik weet, is niemand in de familie erg jaloers op hem en op wat hij heeft. Natuurlijk moet het erg fijn zijn om ongeacht de aankoop gewoon je pinpas te kunnen pakken, maar mijn broer is ook verantwoordelijk voor het inkomen van een hele rij gezinnen (van werknemers) en werkt tachtig tot honderd uur per week. Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat er iemand binnen de familie moeite had met het feit dat hij zoveel meer heeft dan de anderen. Daarop voortbordurend kan ik me ook niet voorstellen dat er enorme onenigheid zou ontstaan als iemand anders binnen de familie de loterij zou winnen. Ik weet heel zeker dat de winnaar de broers en zussen mee zou laten genieten, en ook dat er verder weinig scheve ogen zouden zijn.
Mensen buiten de familie is een ander verhaal. Vraag me wel af hoe diep gezonken je moet zijn om wildvreemden (of vage kennissen) een bedelbrief te sturen. Zo werkt het leven gewoon niet.
En tenslotte: als ik die 38 miljoen win (moet ik eerst een lot kopen), word ik niet fundamenteel gelukkiger dan ik nu ben. Ik ben opgegroeid tussen steenrijke mensen en kan iedereen verzekeren dat zij net zo gelukkig of ongelukkig zijn als ieder ander. Geld maakt echt niet gelukkig. Te weinig geld om van te leven maakt wel ongelukkig, maar dat is een ander verhaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2012 om 16:03

Ik weet ook niet hoe goed je relatie met jouw familie is, maar ik zou dat echt niet voor me kunnen houden hoor. Daarnaast heb ik liever een paar miljoen op de rekening en dan maar wat gemor van familie, dan die paar miljoen niet en geen gemor van familie.

Voor mij

Voor mij is zo'n lot alleen maar de mogelijkheid om een paar dagen lang te kunnen dromen. Stel dat, dan..... De kans dat het werkelijkheid wordt is zo minimaal maar samen met de kinderen bedenken wat we dan gaan doen is toch wel eens fijn.

Ben trouwens net lid geworden van de miljoenenloterij (ofzo). Schijnt van de staatsloterij te zijn, maar dan meer prijzen die per stuk minder groot zijn. Dat klonk wel goed. Geef me maar een ietsiepietsie grotere kans op een paar ton ipv een miniatuurkans op een paar miljoen. Ook hier geldt voor mij dat zo'n lidmaatschap puur het 'dromen' is, het kans hebben op is fijner dan totaal geen kans hebben. Maar zo gauw het financieel ook maar iets minder gaat bij ons, dan is dit lidmaatschap het eerste wat opgezegd wordt.

P

P

29-12-2012 om 09:34

Ik heb het niet over mijn familie maar over algemene adviezen in dit soort situaties.

anna van noniemen

anna van noniemen

29-12-2012 om 16:39

Wel een andere prijs gewonnen hahahaha

Gisteren werd ik gebeld dat ik een vuurwerkpakket twv 45 euro had gewonnen met een prijsvraag hahahahaha! Man en kinderen helemaal happy natuurlijk!

Fiorucci

Fiorucci

29-12-2012 om 16:48

Haha anna

En ik won een heerlijk ontbijtpakket bij...Ouders Online!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2012 om 17:35

Leuk voor jullie

Ik wist niet dat er iets te winnen viel bij OO, maar leuk dat jij het gewonnen hebt Fiorucci en het is net even leuker om een gekregen vuurwerkpakket de lucht in te laten gaan dan een gekochte. Veel plezier ermee Anna.

anna van noniemen

anna van noniemen

29-12-2012 om 22:37

Zeker!

Want normaal kopen wij nooit zulk duur vuurwerk Man komt zelden boven de 30 euro uit....
En Fio, dat is ook een hele leuke prijs!

Annomiepie

Annomiepie

29-12-2012 om 22:55

Lot gekocht

Ik bleek een abonnement te hebben op een oudejaarslot, helemaal vergeten. Dus ik heb nu een lot. Dertig euro, veel geld maar voor een keertje gun ik me dat maar. Zoals ik hierboven ook al lees, het is zo heerlijk om te dromen. Weet je wat ik vanmiddag gedaan heb? Op Funda gekeken welk huis ik dan zou kunnen kopen En ik heb een geweldig kasteeltje gevonden. Op een mooie plek en uiteraard geen buren. Vanmorgen werd ik voor de zoveelste keer wakker van mijn debiele buurman die het nodig vind om op de idiootste tijden zijn demente moeder de huid vol te schelden. En vervolgens blafte de hond van de andere buren weer de hele ochtend. En deze huizen zijn zo gehorig Dus met een huis zonder buren zou ik zo ontzettend gelukkig zijn.
Als ik een grote prijs zou winnen zou ik mijn schulden aflossen. Dat zou zo enorm in zorgen schelen. En ik zou weer een auto kopen, gewoon een tweedehands kleintje. Ik mis die vrijheid enorm. En gewoon boodschappen doen zonder steeds te rekenen. Ik moet het nu doen met 80 euro per week voor 4 man dus ik ben steeds aan het tellen en aan het denken. Het was vroeger zo fijn om gewoon in je kar te gooien wat je nodig had. De kinderen zouden graag met vakantie willen dus misschien dat we nog een weekje naar de zon zouden gaan. Even bijtanken De rest zou ik wegzetten zodat de kinderen niet hoeven te lenen voor hun studie en ik een buffer heb. Nooit meer geldzorgen, dat scheelt zo enorm in grijze haren. Naar de kapper en die weg laten verven, dat zou ik ook willen trouwens
Al met al heb ik voor die 30 euro ondertussen al veel lol gehad met leuke dingen bedenken

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2012 om 12:26

Kaaskopje

Als er nieuwe artikelen verschijnen bij OO, zitten er soms ook prijsvragen bij. De chocobroodjes waren zalig..

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2012 om 23:34

Ik zal er vaker kijken

Ik kom nooit op de startpagina van oudersonline. Op mijn telefoon en op de computer heb ik het zo gedaan dat ik direct op het forum zit. Op mijn telefoon zelfs met snelkoppeling op het bureaublad

Fiorucci

Fiorucci

31-12-2012 om 09:16

Kaaskopje

Als de nieuwsbrief verschijnt, lees ik altijd even alle nieuwe artikelen, een aanrader hoor. Interessant en actueel.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2012 om 16:20

Ok

Dan ga ik die eens regelen

jessica 5

jessica 5

31-12-2012 om 18:54

100 loten gewonnen

Vorig jaar hadden mijn ouders 100 loten gewonnen. Ze speelden al jaren automatisch mee met de staatsloterij. Je zou denken met 100 loten daar zal toch wel een lekkere prijs op vallen. Nou nee hoor!. Het was net 1000 euro wat er is gewonnen op die 100 loten (wel allemaal straatjes). Wij kopen dus geen staatslot meer, de kans dat je wat wint is erg klein.

Tink

Tink

31-12-2012 om 22:55

Kaaskopje

Je kunt je gewoon abonneren op de nieuwsbrief he, dan mis je niks:
http://www.ouders.nl/forms/ja_graag.htm

Snuggle's

Snuggle's

01-01-2013 om 15:13

Gewonnen!

3,75 om precies te zijn. En jullie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.