Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Spijt nieuwe baan

Rigimoken

Rigimoken

19-01-2025 om 08:25 Topicstarter

Weet zeker dat ik deze situatie zo snel mogelijk terug wil draaien, maar zie er zo tegen op om het te zeggen, voel mij idd ook schuldig. Voel mij mentaal helemaal ziek ervan

Rigimoken

Rigimoken

19-01-2025 om 08:31 Topicstarter

Zie er zo tegen op om het te zeggen, ben er mentaal helemaal ziek van en ja voel mij ook schuldig

Is er iemand met wie je contact kunt opnemen als je de leidinggevende gesproken hebt? Je zult het toch echt moeten zeggen. Misschien valt zijn/haar reactie mee en is het meer jouw schuldgevoel.

Rigimoken

Rigimoken

19-01-2025 om 09:59 Topicstarter

Wat bedoel je Emma met wie contact opnemen na gesprek leidinggevende? Om van mij af te praten bedoel je?

Rigimoken schreef op 19-01-2025 om 09:59:

Wat bedoel je Emma met wie contact opnemen na gesprek leidinggevende? Om van mij af te praten bedoel je?

Ja, gewoon iemand die jou goed kent en die buiten de organisatie staat

en waarom weet je het zo zeker dan, alleen door de reistijd? Soms is het ook gewoon even wennen, je werkt er pas 1 a 2 weken. En dit is dus een hele andere stichting? Ik snap dat je het lastig vind, in deze tijd is het zeer moeilijk om aan leerkrachten te komen. Maar ja, uiteindelijk moet je voor jezelf kiezen. Misschien eens met de vertrouwenspersoon op school.praten.

Rigimoken

Rigimoken

19-01-2025 om 10:24 Topicstarter

Het is een heel sterk gevoel dat ik terug wil. Ik erken dat ik een totaal verkeerde keuze heb gemaakt. Weet zeker dat ik terug wil en heb mijn les geleerd. Ja heb genoeg mensen om mee te praten dat sleept mij er ook doorheen. 

dan is de enige oplossing om het morgen meteen te bespreken, dan ben je er ook vanaf. Misschien valt de reactie van je leidinggevende wel mee.

Bespreek het morgen gelijk met je huidige leidinggevende. Het loopt anders dan anders maar voor hem of haar is het ook fijn om zsm te weten dat jij niet door wil in je nieuwe baan. Dan kunnen zij op zoek naar een vervanger en hebben ze achteraf niet geinvesteerd in iemand die toch al een tijdje wist dat ze weg wilde. 

Verder niet te groot maken dit. Ik heb een paar keer gezien om mij heen dat mensen in een nieuwe baan snel stoppen en teruggaan naar hun oude werkgever. Na ene korte periode vis het stof gedaald en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag. 
Beter tem halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Stormvogel schreef op 19-01-2025 om 10:32:

Bespreek het morgen gelijk met je huidige leidinggevende. Het loopt anders dan anders maar voor hem of haar is het ook fijn om zsm te weten dat jij niet door wil in je nieuwe baan. Dan kunnen zij op zoek naar een vervanger en hebben ze achteraf niet geinvesteerd in iemand die toch al een tijdje wist dat ze weg wilde.

Verder niet te groot maken dit. Ik heb een paar keer gezien om mij heen dat mensen in een nieuwe baan snel stoppen en teruggaan naar hun oude werkgever. Na ene korte periode vis het stof gedaald en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.
Beter tem halve gekeerd dan ten hele gedwaal
d.

Ja zo ging het ook met mijn collega die per ongeluk even een paar maanden weg was. Snel weer over tot de orde van de dag en bij het andere werk waren ze ook blij niet al te veel te hebben geïnvesteerd. Deze dingen gebeuren vaak en overal. 

Ik heb dit ook ooit eens gedaan, ik voelde me ook schuldig, de nieuwe werkgever was zo blij met me. Ik heb binnen een maand opgezegd, in mijn proeftijd. Gezegd dat het niet aan de functie lag, zeker niet aan de collega's en directie maar dat ik me niet op mijn plek voelde, de keuze lag 100% aan mezelf. 
Reactie was:"O wat jammer, maar fijn dat je het snel aangeeft, we lossen het op". 
En ik was per direct weg, dat kon omdat ik in mijn proeftijd had opgezegd. 

Morgen direct bespreken, langer wachten voelt steeds ongemakkelijker als je het zeker weet. 

Rigimoken

Rigimoken

19-01-2025 om 12:39 Topicstarter

bedankt allemaal voor de begripvolle reacties
Dan ook nog een technische kwestie. Ik heb een jaarcontract heb al even gebeld met HR van mijn vorige bestuur die zegt een jaarcontract kun je niet tussentijds opzeggen
Ik ben verder gaan zoeken, want volgens mij klopt dat niet. Er staat in mijn benoeming dat ik een jaarcontract heb tot jan 2026 en daaronder staan dan voorwaarden en 1 van de voorwaarden is dat mijn benoeming valt onder de CAO PO
In de Cao staat dat je bij een overeenkomst met bepaalde tijd geen proeftijd hebt, maar wel tussentijds op mag zeggen met een opzegtermijn van 1 mnd.
Hoop dat dat laatste dus ook echt kan.

Je kunt inderdaad jouw arbeidsovereenkomst opzeggen. Zie CAO PO artikel 3.5 en 3.9. Je hebt een maand opzegtermijn, en je kan ook eerder weg maar dan moet je werkgever en jij daarover eens zijn. Staan er nog andere zaken in je arbeidsovereenkomst? 
Zo snel mogelijk hierover het gesprek voeren, morgen al. Dan ben je er vanaf. 
En van die reistijd begrijp ik goed. Een half uur reistijd vind ik meer dan prima, met de trein, maar niet elke dag in de auto daarvoor zitten. Zal de leeftijd zijn, maar dat trek ik niet meer en wil ik niet meer. 

Rigimoken

Rigimoken

19-01-2025 om 14:04 Topicstarter

Precies dat Labyrinth. Deze week is mijn leidinggevende er niet zag ik in de agenda dus doe woensdag een mail eruit dat ik die week erop in gesprek wil, dan kan ik nog voor 1 feb opzeggen.
Ben wel heel bang voor vragen of opmerkingen als dit wist je toch vooraf, kun je het niet langer de kans geven etc
Ik ben wel gevoelig als iemand geirriteerd gaat reageren.
Maar wil de hele situatie echt snel terugdraaien. 
Heb de verkeerde keuze gemaakt.

Rigimoken schreef op 19-01-2025 om 14:04:

Precies dat Labyrinth. Deze week is mijn leidinggevende er niet zag ik in de agenda dus doe woensdag een mail eruit dat ik die week erop in gesprek wil, dan kan ik nog voor 1 feb opzeggen.
Ben wel heel bang voor vragen of opmerkingen als dit wist je toch vooraf, kun je het niet langer de kans geven etc
Ik ben wel gevoelig als iemand geirriteerd gaat reageren.
Maar wil de hele situatie echt snel terugdraaien.
Heb de verkeerde keuze gemaakt.

In dat geval is het misschien niet zo'n gek idee om in de mail al aan te geven dat 'het niet goed gaat' en jij daar graag de bijzonderheden over wilt bespreken in een gesprek. Dan kan iemand al even wennen aan het idee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.