Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

akkemarie

akkemarie

23-08-2017 om 23:27

Naar toilet in eigen tijd en nog wat zaken


Postbezorger

Postbezorger

26-08-2017 om 21:31

nee dat denk ik niet

Maar de pakketbezorgers hebben een veel grotere wijk, de Sanddbezorger komt maar 2x per week en de andere postconcurrenten ook zoiets dus nee er komen geen 5x5 bezorgers per week in een straat en dan nog: ik hoef ook niet elke dag te plassen hoor.

Postbezorger.

Nee precies, maar een plas lukt niet op een redelijk schoon toilet tijdens een ochtenddienst. Dat kost TS een kwartier omdat ze geen andere mogelijkheden ziet als naar kantoor te rijden.

Vandaar mijn oplossing om "niet betaalde plastijd" terug te verdienen. Dat je geen recht hebt op een kwartier betaalde pauze weet ik, daarom gebruik ik ook het woord "sjoemelen".

Inger

Inger

26-08-2017 om 23:42

Sally/postbezorger

Sally: waarom denk je dat en waar denk je dat het staat?

Postbezorger: 1 mafkees van buitenaf is voldoende. Nogmaals: onze praktijk huurt een deel van het pand, het pand is niet van onze praktijk en wij gaan niet over de schoonmaak, maar de overkoepelende organisatie. De toiletten zijn in de centrale hal daar waar het publiek zich splitst naar de te bezoeken (para)medici. Onze praktijk ligt ver achter die hal. Er zijn 6 praktijken, fysio, apotheek, CB, weet je hoeveel mensen daar komen en gebruik maken van het toilet zeker ook uit het nabijgelegen winkelcentrum?
Veel, en daartussen zitten aparte mensen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

27-08-2017 om 10:17

Inger

Ik geloof je direct, ik twijfel niet aan je.

Er hoeft er maar eentje te zijn die van de toiletten een smeerboel maakt. Daar valt niet tegenop te poetsen. Lijkt me een nachtmerrie als je regelmatig zo'n smeerpijp langs krijgt. Wat doe je daar in vredesnaam tegen? Ik zou het niet weten.

Zelf moet ik helaas regelmatig gebruik maken van een toilet buiten de deur, maar mijn ervaringen zijn over het algemeen prima. Ik heb ook altijd muntjes bij me, ik heb er graag een vergoeding voor over. Vandaar dat ik wat verbaasd reageerde op jouw verhaal, maar nogmaals, ik twijfel niet aan je.

Overigens ben ik het wel eens met de opmerking dat er te weinig openbare toiletten zijn. Met als tragisch dieptepunt de sprinters van de NS, die er blijkbaar vanuit gaat dat men alleen maar korte ritjes in een sprinter maakt.

Postbezorger

Postbezorger

27-08-2017 om 11:03

Inger

Ik hoop toch dat er voor jullie klanten ook nog een schone wc is na dat eerste deel.

Inger

Inger

27-08-2017 om 13:04

Klacht

Zodra ik hoor dat er een toilet vies is, gaat de toilet op slot en een telefoontje naar boven. De rest is aan hen, meestal komt het wel goed.
Zijn enkel de handdoekjes op dan wil ik die van ons er nog wel snel neerleggen.
Ik zie het graag anders maar ben er de baas niet, werk niet voor de eigenaren van het gebouw en kan niet onder mijn eigen werktijd van mijn plek af, nog kan ik zonder volledig ontsmet te zijn mensen gaan aanraken/injecteren/ enz. na zo'n klus.

Inger

Inger

27-08-2017 om 13:07

Correctie

Ik had "deur" verwijderd achter toilet: hét toilet gaat op slot. Daarnaast is er nog een herentoilet en invalidentoilet.

Ef

Ef

29-08-2017 om 17:59

Akkemarie

Jullie zijn toch zelfsturend? Ik zou zeggen; breng je probleem in het teamoverleg, en bepaal met elkaar hoe je dit oplost. Volgens de cao vvt heb je recht op maximaal een kwartier pauze per dagdeel in werktijd, als je langer werkt dan 5,5 uur.

Het recht op een waardige werkomgeving

met inbegrip dus van onvoorwaardelijke toegang tot propere, toegankelijke toiletten, is rechtstreeks af te leiden uit UVRM, EVRM en tal van ILO-conventies, alle door NL geratificeerd...

Het is moeilijk om in te schatten hoe precies, in een ander land, de verhoudingen tussen werkgevers, werknemers/vakbonden en de overheid liggen.

In elk geval zijn er in NL weinig tekenen die wijzen op een grote inzet van de vakbonden, waar het de verdediging van de belangen van de leden aangaat.
De indruk hier is, dat het eerder het "Duitse model" betreft: mee snoepen aan de vetpotten, al eens een bordeelbezoekje, een uitgebreid etentje en zo, en in ruil niet teveel zeuren...

De mogelijkheden om daar iets aan te veranderen lijken me dus eerder beperkt.
Eén lichtpuntje toch: thuisverpleegkundigen zijn zowat overal zeer gegeerd. Misschien moet u daar maar eens goed over nadenken...

Kleine "zelfsturende teams"

Maar hun toiletbnbezoek mogen ze wel niet zelf "sturen"...
Dar zou ik luidkeels om lachen, ware het niet zo triest.

Jullie moeten eens een manier om jullie vakbondsbobo's duidelijk te maken dat ze er zijn voor jullie en dat ze dringend moeten gaan leren te schoppen naar boven en te likken naar beneden in plaats van omgekeerd.
Mijn god, kijk naar jullie sociale voorzieningen: jullie zijn geëvolueerd van Europees gidsland naar ontwikkelingsland, geen haar beter dan Polen of Bulgarije (beide doen het op sommige vlakken veel beter dan jullie!)...

Het doet aan Duitsland, tot voor een jaar of twee denken: erosie van de arbeidsvoorwaarden en sociale voorzieningen, terwijl de vakbondsbobo's fluitend naar de luxe-hoeren gaan, op kosten van -uiteindelijk- de belastingbetaler.

Hoe lang gaan jullie dat nog slikken? Mep eens wat van die syndicale kaders op hun bek. Dat hebben we hier hier ook moeten doen en ze leerden heel snel.

zebra

zebra

24-09-2017 om 09:33

altijd lastig

als je tijdens het werk naar het toilet moet en je dat niet in de buurt kan doen omdat er óf geen toilet voorhanden is óf het toilet te vies voor woorden is. Zelf werk ik in een gezondheidsinstelling waar toiletten zijn voor werknemers, bezoekers en patiënten. Maar ook mensen van buitenaf weten die toiletten vaak te vinden na het boodschappen doen of winkelen. Bouwvakkers maken er ook soms gebruik van als ze aan het werk zijn ivm verbouwingen.
Als de toiletten tussendoor te vies worden, wordt daar een melding van gemaakt en worden ze vaker gepoetst. Sommige toiletten worden door de extra gebruikers zelfs 3 keer per dag gepoetst.
Tijdens mijn bijbaan ging ik daar ook wel eens naar het toilet als ik het echt niet meer op kon houden tot thuis, ook ging ik wel eens op een school, bij de fysio of huisarts, dit was geen probleem.

zebra

zebra

24-09-2017 om 09:39

staat er wat gek

sommige toiletten worden dus vaker gepoetst omdat ze ook regelmatig door mensen van buitenaf (die er verder niet moeten zijn maar in de buurt zijn en dringend naar het toilet moeten) gebruikt worden. Niet dat die mensen dan zelf die toiletten gaan schoonmaken.
Bij de nabijgelegen winkels wordt vaak ook gewoon gezegd dat ze wel bij de zorginstelling naar het toilet kunnen gaan ipv in de winkel waar ze op dat moment zijn.

zebra

zebra

24-09-2017 om 09:47

het is dus zoals bij Inger

dus ik herken precies wat zij beschrijft. Veel mensen laten het toilet netjes achter na gebruik maar soms tref je een toilet erg vies aan na een aantal uur op de werkvloer gebivakkeerd te hebben.
Bij tussentijdse meldingen, zoals Inger bijvoorbeeld doet, worden de betreffende toiletten zo snel mogelijk weer gepoetst. Soms tussendoor even op slot gedraaid totdat er een medewerker van de schoonhoud komt, en anders "gewoon" 3 keer per dag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.