Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

komt er wel eens iemand aan het werk via het UWV?

Ik werk al meer dan 20 jaar beroepshalve met en voor uitkeringsgerechtigden. In al die tijd heb ik niemand ontmoet die door het UWV aan een baan is geholpen. Wel zijn er mensen naar opleidingen of trajecten gestuurd, maar ik heb niet gehoord dat iemand ook daadwerkelijk werk heeft gekregen.

Maar misschien heb ik niet goed opgelet, of ken ik te weinig of de verkeerde mensen. Dus mijn vraag aan de OOL-deelnemers: kennen jullie iemand die door UWV aan een baan is geholpen? Waarbij een baan wat mij betreft is: werk voor minimaal 6 maanden. Met loon, dus niet uitsluitend op proef rondlopen met behoud van uitkering.

Barst maar los, ik ben benieuwd!

Groeten,

Temet


Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-03-2017 om 13:22

Nee

Grappige vraag, maar die mensen ken ik niet. En ik ken toch aardig wat mensen die zonder werk zijn geraakt de afgelopen jaren. De meesten kwamen in de bak 'kan zonder hulp aan werk komen', maar soms duurde dat dan wel een jaar of zo.

Kun je dat wel zo zeggen

https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/home
Wat ik er van zie verzamelt het UWV vacatures en als werkeloze kun je daar op inschrijven. Uiteindelijk vind je dus altijd zelf werk.
Ik hoop dat de vacatures inmiddels actueler zijn dan vroeger bij het Arbeidsbureau. Dan hadden ze een werkmarkt in de RAI met interessante "nieuwe" vacatures, waar ik zelf al lang op had gereageerd en die niet meer bestonden.

Angela67

Angela67

20-03-2017 om 13:27

wat doet het UWV dan?

ik heb sinds 1 februari een uitkering en wat het UWV doet is mij (terecht, hoor, laat daar geen misverstand over bestaan) verpliichten solliictiatieactiviteiten te ondernemen en daarover moet ik rapporteren. Dus zij bieden mij geen baan aan, ze zetten druk op de ketel dat ik zelf ga zoeken.

Dus wat bedoel jij met je vraag 'ben je via het UWV aan een baan gekomen'?