Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Verhuiswagen

Verhuiswagen

05-09-2016 om 16:23

Hoger beroep zonder toevoeging?

Ik ben al 3 1/2 jaar verwikkeld in n echtscheiding. Ik heb n toevoeging en we zijn nu bezig met t afwikkelen vd financiën. Zij is t er over eens dat we in hoger beroep gaan over de uitspraak. Maar nu komt het: dat kan ze niet meer doen op basis vd toevoeging! Ik stond met mn oren te klapperen.... Mag dit zo maar? Moet ik nu een nieuwe advocaat zoeken?


Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-09-2016 om 13:39

Nee

Ik heb ooit eens van hoger beroep moeten afzien terwijl ik al gelijk had gekregen en de tegenpartij in hoger beroep ging. Mijn geld was nl op en de tegenpartij kon lekker doorprocederen op een toevoeging en kreeg dus automatisch gelijk omdat ik geen verweer voerde.
Dus, geld heb ik niet. Ik mag zelf nog zeker 10 jaar afbetalen aan verkeerde beslissingen uit het verleden. Jammerdebammer helaas, en ik zou er echt heel depressief van kunnen raken maar veranderen doet het toch niet.
Maar goed, ga door met je missie en misschien brengt die je wel wat je wilt.

verhuiswagen

verhuiswagen

07-09-2016 om 14:27

Ja maar Vesper

Ja maar Vesper, redeneer je dan nu niet vanuit jouw situatie toen? Jouw situatie is niet mijn situatie. Maar je ziet nu ook wel dat zomaar ff lekker doorprocederen op basis van een toevoeging ook niet gaat. Het is voor jou heel vervelend uitgepakt. Misschien had je graag gezien dat jouw tegenpartij ook n advocaat had gehad die niet meer wilde procederen obv n toevoeging. Dat begrijp ik wel. Maar dit is mijn zaak. Niet de jouwe. Je kunt jouw zaak niet meer veranderen door mij iets te adviseren.
Ik zou ook tegen jou kunnen zeggen ' blijkbaar had de tegenpartij in jou hoger beroep gelijk, dus t ligt aan jezelf'. Maar dat doe ik niet. Maar blijkbaar zijn er toch enigszins houtsnijdende argumenten boven tafel gekomen door jouw tegenpartij. 'Doe mij maar 60 miljoen' is vast niet hetgeen er gevraagd is en toegewezen door de rechtbank zonder eneige vorm van onderbouwing.
Ik neem je verhaal zeker mee, maar t ligt heel anders. Geen enkele zaak is hetzelfde. Dat maakt het lastig.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-09-2016 om 16:11

Daar ging het niet om

Het ging om het vermeende onrecht. De tegenpartij heeft zijn eigen gelijk, en als je al zo lang aan het vechten bent moet het een keer over zijn. Dan maar niet het onderste uit de kan, of überhaupt een kan.

verhuiswagen

verhuiswagen

07-09-2016 om 16:26

blijkbaar

Blijkbaar geef ik de indruk alsof ik het onderste uit de kan wil. En vind je dat jij wel even kunt bepalen dat het over moet zijn.
Ik denk ook niet dat ik al zo lang aan t vechten ben. Want dat de hele rechtzaak enorme vertraging heeft opgelopen doordat de wachttijden bij de rechtbank het viervoudige zijn van waar ze eigenlijk aan moeten voldoen. Daar kan ik niks aan doen. Je moet niet denken dat ik telkens maar opnieuw procedeer, keer op keer. De zaak sleept zich zolang voort vanwege de complexiteit (daarom zijn de toevoegingspunten ook op bij mijn advocaat) EN omdat ik bij de laatste uitspraak (er zijn er 2) waar ik tegen in hoger beroep wil gaan, 7 x uitstel heb gehad vd rechtbank. En bij t laatste uitstel kwam een nooit eerder gegeven schriftelijke excuusbrief van de rechtbank. De organisatie was niet in staat om de toestroom van rechtzaken het hoofd te bieden. Mijn advocaat viel van haar stoel zei ze me.

Maar goed Vesper, ik merk dat je telkens het laatse woord wil hebben. En als jij dat wil krijg jij dat.

Wil je me ECHT helpen, ipv dit gehakketak, neem dan contact met mij op. Je krijgt mijn emailadres van het forumbeheer.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-09-2016 om 16:35

Sorry

Zo was het niet bedoeld, maar ik laat me idd wel eens verleiden tot welles-nietes discussies. Sterkte ermee verder.

Triva

Triva

07-09-2016 om 16:41

vraagje

Je kunt toch wel uitzoeken of ze aan de spullen van je vriend mogen komen in dat geval? Je zegt in de derde posting dat je in de schuldsanering komt en alsnog dakloos wordt. Daarmee bedoel je dus dat je het huis van je vriend uit moet om te voorkomen dat ze zijn spullen halen? Ik dacht dat je vriend jou er uit ging zetten...

verhuiswagen

verhuiswagen

07-09-2016 om 16:42

oprecht bedankt

Ik bedank je oprecht voor deze reactie.

Het feit dat ik niet geloofd wordt vind ik eigenlijk nog t allerergste....en het oplepelen van alle feitjes zorgt dat ik er zo intens verdrietig van wordt.....

Fransien

Fransien

07-09-2016 om 17:53

Zucht

En dan zie je weer hoe kwetsbaar je bent als zelfstandig ondernemer. Je hebt geen recht op bijstand als je geen inkomen meer hebt.
Zeker bij een echtscheiding is het zo lastig.

Een vriendin van me zit ook nu al 3 jaar in een echtscheiding, ex-man heeft een zaak en weigert papieren te overleggen, rekt en rekt, eist alimentatie terwijl hij in een Porsche rijdt (staat natuurlijk op naam van de zaak en bedrijfswagen is nu eenmaal noodzakelijk...). Ze hadden de omgangsregeling al vrij vlot rond (al werd er van haar sloten flexibiliteit geeist als hij weer eens met zijn Truus (hij had een relatie tijdens hun huwelijk, was zij het niet mee eens) ergens heen wilde), maar die financien... Er is nog steeds geen uitspraak, hij weigert papieren te overleggen maar eist wel alimentatie.

Verhuiswagen zit in net zo'n positie maar met gedonder met de boekhouder erbij en een mishandelende intimiderende ex. En bij haar kan de boedel van haar vriend erbij meegenomen worden, mag ze het maar terug zien te krijgen als het onterecht was. Ze is haar levensonderhoud kwijt en de banen liggen niet voor het oprapen. Alles wordt noodgedwongen verkocht. Ik herinner me uit een eerder draadje dat haar ex pas tevreden is als zij dakloos in de goot ligt en iedereen met een boog om haar heen loopt en zelfs haar eigen kinderen niets meer met haar te maken willen hebben. Hij is hard onderweg.

Tsja, had je maar geen eigen bedrijf moeten hebben?
Dan word je maar dakloos?
Bah, ik had hier meer begrip verwacht!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-09-2016 om 18:23

Je bent nog niet zover

Dat je het kunt afsluiten. Ik denk dat dat een goeie reden is om dat ook niet te doen, dan.
Uiteindelijk gaat het erom of en hoe jij jezelf iedere morgen in de spiegel kunt bekijken. Misschien hebben Vesper en V@@s wel gelijk, maar daar kom je tzt dan wel achter.

Ander vraagje: kun je voorlopig niet ergens een kamer huren? Of antikraak gaan? Kost wel wat geld maar haalt ook de druk van de ketel bij je vriend. Het is denk ik wel belangrijk dat je dat nu al als plan B goed uitzoekt en regelt.
Verder lijkt mij de jaarrekening voor nu absolute prioriteit. Heb je genoeg kennis in huis/ om je heen om dat zelf te doen? Mag je dit zelf doen?

Verhuiswagen

Verhuiswagen

07-09-2016 om 18:41

En weer n tik erbij

Net kwam mijn vaste hulp/vrijwilligster van mn zaak. Ze kwam opzeggen. Ze kon t niet meer aan. Ze wilde liever thuis zijn voor haar kinderen van 20 en 22 want daar was ze ook nodig. Nou ja. Ook goed. Kon er nog wel bij.

bijstand en zelfstandige

Ik heb niet alle postings helemaal gelezen, dus op voorhand excuses als ik iets verkeerds zeg. Het kan inderdaad erg lastig zijn om bijstand te krijgen als zelfstandige of ex-zelfstandige. Daarbij kan het inroepen van rechtsbijstand soms goede diensten bewijzen, want de medewerkers van de sociale dienst zijn wel eens iets te star in het hanteren van de regels, of van wat zij denken dat de regels zijn. En voor dit soort zaken is een advocaat op toevoegbasis i.h.a. makkelijker te vinden dan voor een gecompliceerde echtscheiding.
Vraag wel even rond wie er verstand van bijstandszaken heeft.

Groeten,

Temet

verhuiswagen

verhuiswagen

08-09-2016 om 10:20

ff bijkomen en nu reageren

Fransien: dit antwoord heeft me echt nog het allermeeste gedaan in positieve zin. Jij verteld exact hoe het zit. Het verhaal wat je aandraagt is niet leuk, maar illustreert wel wat er gebeurt met zelfstandig ondernemers en een echtscheiding. Dank je voor je het hart onder de riem

Ginny: ik ben nog niet zover, maar zover was t ook nog niet. De zaak is in 2 uitspraken gesplitst. De eerste was ik niet blij mee, maar de kans dat de uitspraak anders wordt is nihil. Het tweede deel klopt de uitspraak niet volgens mijn advocaat, en vandaar t beroep. Doe ik niks, is het resultaat een drama. Doe ik wel iets (wel hoger beroep), kan t ook een drama worden, maar kan t ook wat beter worden. Ik ga er niet vanuit dat deze uitspraak altijd beter zal worden.
Voorlopig een kamer huren...van welk geld... Of gaat het je om de inboedel van mn vriend veilig te stellen, of mijn spullen? En wat moet ik dan gaan doen op die kamer? Ik heb verplichtingen naar mijn klanten (heb enorm veel vaste klanten, daar draait mijn zaak op).
Anti kraak mag niet van de rechter; dan mag ik de kinderen nooit meer zien. Is nl. verboden met kinderen.
Het beschermen en niet mee willen trekken van mijn vriend in alle ellende is iets waar ik zelf in stilte onder lijdt. Uiteindelijk heb ik het durven vragen. Durven ja. Was als de dood dat hij zei; opkrassen. Maar het tegendeel is waar. Ik durf het echt niet te geloven, maar hij wil onder geen enkel beding dat ik wegga. We lossen het samen wel op, we komen er wel uit, zegt hij. Nu nog zelf geloven, dat vind ik moeilijk.
Jaarrekening mag ik zelf niet doen helaas. Ik heb van het vorige jaar de jaarrekening net klaar (moest van de rechter, snap ik ook wel hoor).Het is de truuk van mn ex om telkens om steeds actuelere jaarekeningen te vragen, straks wil hij een half jaarlijkse rekening omdat hij denkt dat ik hem dan allimentatie kan gaan betalen. En straks wil hij elke maand een overzicht van inkomsten en uitgaven. Het houdt nooit op, weet je.
Temet: Heel handige tip. Als ik iets wel geleerd heb de afgelopen tijd is dat als je zelf iets vraagt het anwtoord bijna altijd nee is. Tot er een expert of deskundige zich ermee bemoeit. Dan kan het opeens wel. Ik denk dat ik die optie hou voor als het echt zover komt. Je weet dat ik nog hoop dat ik dit onheil kan afwenden.

Li

Li

08-09-2016 om 11:15

Verhuiswagen

Wat lief van je vriend, en wat een opsteker in alle ellende!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-09-2016 om 18:07

Geloof hem maar Verhuiswagen

Zo klinkt echte liefde namelijk.

En ja die kamer was meer bedoelt om het veiligstellen van de inboedel van je vriend. En wat antikraak betreft: mag je van de rechter ook niet door de week antikraak wonen en in jouw weekenden met je kinderen bij je vriend logeren?

Mijn vraag was eigenlijk: wie mag jouw boekhouding doen? Mag dat ook een mannetje zijn, die dat in de avonduren voor je doet of moet er per se een stempel van PWC en consorten onderstaan?

Dat is namelijk nogal fors, voor een bedrijf dat amper de boekhouder kan betalen van de opbrengsten.
Of lees ik dat verkeerd?

Verhuiswagen

Verhuiswagen

09-09-2016 om 17:54

Ginny

T is dat ik zoveel moet aflossen van mn schulden. En dat ik mijn geld t liefste besteed aan nieuwe inkopen van spullen voor de winkel. Zonder inkoop kan ik ook niks verkopen. Ik doe de jaarstukken gewoon netjes binnen de termijnen die er voor staan. Maar mijn ex wil t gewoon sneller. Dus terwijl ik nog n half jaar heb voor t ingediend hoeft te zijn, wil hij dat ik t nu doe. T geld wat me dat kost kan ik dan niet gebruiken voor aflossing of inkopen.
Een 'mannetje' zou de jaarstukken kunnen doen maar t kantoor van mn weggelopen boekhouder heeft 3/4 vd papieren en ik heb eerst nog n appeltje met ze te schillen. Daar heb ik al n afspraak voor staan.
Vandaag ook n pittig gesprek gehad met mijn grootste leverancier: ik ben erachter gekomen dat hij als groothandel dezelfde spullen die hij aan mij verkoopt, ver onder de prijs aan mijn klanten verkoopt. Tja dat is schieten onder mijn duiven. Bepaalde dingen kan ik alleen bij hem kopen. Dus of afscheid nemen van die producten of minder verkopen. Mn veerkracht raakt op. Ben aan t einde van mn latijn. Voor mij geen ziektewet.... Ik moet harder dan ooit werken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-09-2016 om 07:37

Niet vervelend bedoeld

Maar waarom geef je je ex zijn zin? Hij bepaalt de termijnen toch niet?!

En ik denk dat je zonder bedrijf je schulden helemaal niet kunt aflossen, dus als je dat serieus wil doen zul je die kosten voor moeten laten gaan.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

10-09-2016 om 09:06

Eindelijk

Ginny, en eindelijk sla je de spijker op z'n kop! Ik laat mn ex bepalen wat er gebeurt omdat dit de basis van onze relatie was. Er moest gebeuren wat hij wilde en anders zouden er represaille maatregelen komen. Hij heeft nog steeds dezelfde vaardigheden om dat voor mekaar te krijgen. En DOE ik niet wat hij wil, dan probeert hij dat wel via de rechter. Zo liegt hij nu dat hij NU mijn cijfers nodig heeft om zelf aangifte te kunnen doen en belasting terug te krijgen. Dat is niet zo. Hij kan in deze situatie ook alleen aangifte doen. En mijn advocaat heeft al ontdekt dat hij aangifte heeft gedaan en belasting terug heeft gekregen. Ik heb ook recht op n deel van die teruggave. En dat wil hij natuurlijk weer niet. Zoals Francien al zei: hij is hard op weg om alles af te pakken en t schijnt nog te lukken ook.
En ja, inkopen doen voor mn winkel is nodig voor n succesvol resultaat. En dat inkopen doen staat de hele echtscheiding al onder druk. Ondernemen met je handen spreekwoordelijk op je rug en n prop in je mond. En dan heb ik t niet eens over mn ex schoonmoeder die nu bij de concurrent werkt en mijn copyright daar schendt door mijn ontwerpen daar te verkopen en door hetgeen ik haar geleerd heb daar door te brieven. Op haar 72e....en er geen geld voor te willen of te hoeven. (Oneerlijke concurrentie)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-09-2016 om 10:55

Achterhoede

Je levert een achterhoedegevecht. Je komt er nu nooit aan toe om het voortouw te nemen, omdat hij bij alles wat je doet het kleed weer onder je voeten vandaan trekt. Een gehaaid mannetje lijkt het hier zo vanaf de zijlijn.

Wat kun je doen? Volhouden? Ooit zal toch het moment komen dat hij zijn grip op jouw dagelijkse leven verliest? Voor nu lijkt het wel een schaakspel?

Jasmijn

Jasmijn

10-09-2016 om 12:01

Verhuiswagen

Jeetje wat een relaas, ik wil je ook even een hart onder de riem steken en een virtuele knuffel geven ♥︎, ooit komt alles goed, je hebt gelukkig lieve mensen die van je houden. Hopelijk vindt Karma zijn weg op een gegeven moment.

Jasmijn

Jasmijn

10-09-2016 om 12:04

nog iets

Nog even een vraag/opmerking. Kan je je hele zaak en voorraad niet 'verkopen' aan iemand die je heel goed vertrouwen kan, zodat je ex daar niet meer bij kan komen? Of is dat een heel slecht idee.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

10-09-2016 om 18:38

Frauderen

Jasmijn: als ik inboedel en voorraad ga wegsluizen, dan ben ik aan t frauderen. Mijn vriend zegt dat t zover niet gaat komen. Heb t advies trouwens wel vaker gehad. Maar nu mn winkel leeghalen, dan kan ik ook niks verkopen toch?

Ginny: hoe hou ik t vol? Geen idee. Ik hoopte hier advies over te krijgen. Wat ik dan wel jammer vind is dat ik dit al jaren zeg en voorspel. En nu blijkt toch uit te komen.....

Jasmijn

Jasmijn

11-09-2016 om 23:21

Wat ik bedoel

Ik bedoel niet dat je je winkel moet leeghalen, maar dat iemand anders (op papier) de eigenaar is ( iemand die je dus voor 100% vertrouwen kan) en dat jij desnoods gewoon als vrijwilliger in je eigen winkel werkt. Het is maar een gedachte hoor, weet niet of het officieel mag.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-09-2016 om 00:05

Dat zal vast niet mogen

Maar ja, je vrouw wurgen mag ook niet hè

Verhuiswagen

Verhuiswagen

12-09-2016 om 05:14

Zaak overdragen

Heb ik ook al uitgezocht. Als ik mn zaak en de voorraad op naam van bijv. mn ouders zet dan is dat n vorm van schenking. De fiscus zal dan daar ook n afrekening van willen zien. Simpel als dat.
Kost mn ouders waarschijnlijk net zoveel geld dan de schuld die ik oploop.
Moedeloos wordt je ervan....

Verhuiswagen

Verhuiswagen

12-09-2016 om 06:32

30%

De waarde van mijn voorraad wordt elk jaar geteld en in n jaarverslag vastgelegd. Als ik de voorraad en mn bedrijf schenk aan mn ouders dan moeten zij daar 30% schenkingsrecht over betalen zie ik net. En n truuk waarbij mn voorraad bijv. 'opeens' nog maar de helft is levert een naheffing vd btw op. Want de fiscus gaat er dan vanuit dat je het hebt verkocht.
Hier spendeer ik de laatste tijd mijn nachten aan.....

Paddington

Paddington

12-09-2016 om 09:13

Hart onder de riem

Ik snap jouw gevoel van tegen de muur staan heel erg goed. Ik zit zelf ook een hele lastige situatie. Mijn ex heeft een eigen bedrijf, hij fraudeert veelvuldig met zijn cijfers en lijkt overal mee weg te komen.

Toch probeer ik positief te blijven. Boontje komt om zijn loontje, dat is waar ik aan vasthoudt.
Als je ex een rechtszaal start om jaarcijfers te krijgen die jij nog helemaal niet hoeft aan te leveren, dan zou het wellicht kunnen lukken dat hij de kosten van de rechtszaak moet betalen omdat het een non-procedure is. Laat je dus niet gek maken.

De meeste deurwaarders is goed mee te praten. Kijken een op "Zelf je schulden regelen'. Maak een overzichtelijke berekening voor jouw schuldeisers met daarin het maximale bedrag dat jij kunt aflossen. Deze afloscapaciteit reken je uit door eerst je VTLB te berekenen. Het bedrag dat je kunt aflossen verdeel je dan over de schuldeisers.

Je kunt ook kijken naar hulp in de buurt, een Zelfstandigen loket, de sociaalraadslieden enz. Sommige advocaten werken met een vaste prijs die je maandelijks kunt betalen.

Ik snap heel goed dat je moe bent, dat het liefste wilt instorten. Dat gaat niet, je moet door. Dan betekend wel dat je het niet alleen kunt. Ga op zoek naar hulp. Je bedrijf draait goed genoeg om van te leven, alleen vanwege de schulden is het heel moeilijk. Ga daar hulp voor inroepen.

Zo heb ik het nu ook voor elkaar dat een rechter gaat kijken naar een huis in Duitsland dat mijn ex en ik nog hebben. Al 4 jaar geef ik aan dat mijn de woning moet overnemen en mij moet uitkopen. Hij wil de woning graag hebben, maar ziet niets in het 'uitkopen' hij vindt dat hij nog geld krijgt van mij. Deze woning zorgt dat ik nu niet een schuldhulptraject in kan. De hulpverlening heeft dat bij mijn advocate aangegeven. Dit heeft dus geleidt tot een Kort Geding. Ja, dat kost geld (heel veel geld), maar gelukkig mag ik het ook in termijnen betalen en zorgt de verkoop er wel voor dat mijn deur naar een fijne toekomst langzaam open gaat.

Probeer het niet alleen, er zijn echt mensen die je willen en ook kunnen helpen. Misschien niet op de manier die jij nu denkt, maar er leiden meer wegen naar Rome.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

12-09-2016 om 16:30

Sociaal raadslieden

Kom net terug van mn derde afspraak bij sociaal raadslieden. En ze draaide en draalde maar. Toen kwam t hoge woord eruit: als ik niet kon zeggen wat zij moest doen dan kon ze niks voor me doen. Ik had heel veel kennis vd zaak en had alles al uitgezocht dus wat moest zij nog?

Dat is het hem nou juist!!! Als ik wist hoe ik t op kon lossen, dan had ik t alllaaaaaaang gedaan! Ik ging naar haar toe omdat ze mij misschien kon helpen met n oplossing die ik niet zag.

Ben gewoon boos weggelopen. Sukkeltrut. Bah. Ja je leest t goed. Eerst mij n worst voorhouden dat zij me ECHT kon helpen. Niet dus.

Boekhoudkantoor ook geweest. Konden niks voor me doen. Betalen. En dat zij fouten hadden gemaakt vonden ze heel erg maar was niks meer aan te doen. Ook sukkels. Ben ff ongenuanceerd boos.

Ik kan er weer eens niks aan doen maar draai wel op voor de ellende.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

25-09-2016 om 15:09

Update

Waar t de afgelopen weken bergop waarts ging, afgelopen week bezoek gehad van mijn voormalige hulp die de week daarvoor opgezegd had. Ze kwam schreeuwen, lelijke dingen zeggen, mijn moeder uitschelden, mijn vriendin vertellen wat ze allemaal voor negatiefs over haar wist en geld eisen ( maar daar ging t haar niet om?!?!?). Daarna heeft ze me ontvriend en geblokkeerd op Facebook maar op mijn bedrijfspagina van Facebook wel overal melden dat ze zoooo opgelucht was dat ze hier niet meer werkt. Blijkbaar zag ze zelf in dat dat laatste niet zo'n slimme zet was want een dag later heeft ze al haar eigen berichtjes verwijderd. Ik snap de omslag niet zo van eerst ' t is me teveel' naar ' je hebt me gekwetst en had verwachtingen die niet uitgekomen zijn en dat neem ik jou kwalijk'. Allemaal Binnen n week.

En dan vandaag nog een naheffing. Nu over 2010: weer een fiks bedrag betalen aan de fiscus. Nog steeds vanwege die klungelende boekhouder. T kantoor heeft zn welgemeende excuses aangeboden maar meer dan n korting op hun factuur kunnen ze niet geven.

Kan wel janken. Wanneer houdt t op? Waar haal ik dit geld nu weer vandaan?

Lente

Lente

25-09-2016 om 17:25

Wanprestatie boekhoudkantoor

Ik zou een aangetekende brief sturen naar het boekhoudkantoor dat zij een wanprestatie hebben geleverd en dat je de factuur niet betaalt.
Schrijf er ook gelijk bij dat je het kantoor aansprakelijk stelt voor de schade die ontstaan is. Geen idee of dat echt zo is, maar je kunt het altijd schrijven.
Als je dat qua energie kunt opbrengen, kun je dit verder uitzoeken.

Fransien

Fransien

25-09-2016 om 18:00

Korting op de rekening van de boekhouder?

Kijk daarbij heel erg uit dat je dat niet als zoethouder krijgt in ruil voor afzien van juridische procedures.
Bah, een boekhouder hoort z'n werk netjes en volgens de regels te doen. Een boekhouder hoort de wet te kennen en netjes toe te passen. Het feit dat je een boekhoudkantoor betaalt betekent dat zij de opdracht aangenomen hebben, dus ook netjes af moeten handelen.

Grmpf, ik zit me hier plaatsvervangend boos te maken, maar daar heb jij niets aan. Volgens mij zit jij er nu nogal doorheen...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.