Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-03-2016 om 19:01

Hoge verwachtingen


Moni

Moni

27-04-2016 om 18:00

Reiskosten weet ik niet

maar ik vind de mbo-banen bij de gemeente goed betaald. Dat maakt misschien de reiskosten goed.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-04-2016 om 20:12

Moni

Dat zou dan inderdaad tegen elkaar op moeten wegen. Ik sta voor alles open, maar als er geen reiskosten vergoed worden bij mijn huidige salarisniveau, schiet ik er teveel bij in.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-04-2016 om 20:14

Ginny

Wat bedoel je met dat ik dat gegeven mee moet nemen in mijn onderhandelingen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-04-2016 om 21:18

Wat Moni zegt

Dat je moet kijken of je dat kunt uitonderhandelen bij de salarisafspraken.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2016 om 00:14

Net gezien

Salaris 10,99 en reiskosten van ruim 3 euro. Dan zou ik een salaris van minimaal 12.10 euro moeten vragen om quitte te spelen bij een 8-urige werkdag. Nou ja, het valt te proberen als het ooit zover komt .

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-04-2016 om 08:53

Lgt iets gecompliceerder

Je moet in ieder geval kijken of de salarisschaal waarop je ingedeeld wordt ergens in de buurt van deze bedragen komt.

Gemeente werkt echter met een 36 urige werkweek en heeft een andere bruto-verhouding dan het bedrijfsleven. Je moet dus bepalen wat je maandelijks netto nodig hebt en dat omzetten in een bruto bedrag.

Ik begrijp je berekening trouwens niet zo goed. Zijn dit bruto of netto bedragen?
Ik krijg trouwens wel iets van reiskosten vergoed, maar dat is eerder iets van een euro per dag.

Moni

Moni

28-04-2016 om 10:05

Kijk nog eens naar die functie in Naaldwijk

"Eén medewerker KCC zal algemeen aanspreekpunt zijn, de andere medewerker KCC zal aanspreekpunt zijn voor het team Frontoffice Samenleving (FOSAM), die alle telefoontjes en emails beantwoordt voor het sociale domein (inkomen, zorg, jeugd, maatschappelijk werk en schuldhulpverlening)."

Ze zoeken dus ook iemand die juist niet aan de balie zit.

Triva

Triva

28-04-2016 om 10:14

Die berekening

begrijp ik ook niet.

Overigens zou ik mij niet blind staren in quitte spelen maar in werk vinden. Je houdt er altijd meer aan over, al was het alleen maar werkervaring. Daarbij: een euro hoger loon is al zeker 40ct meer belasting betalen dus dat ben je dan weer kwijt maar misschien bedoelde je dat ook in je berekening van 1,11?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2016 om 10:16

Ginny

Ik zou per dag een euro extra willen hebben (moeten klinkt zo naar) om er niet bij in te schieten ten opzichte van wat ik verdiende, als ik 3 euro per dag aan reiskosten zou krijgen. Netto dus.

Ik kreeg bij mijn voorlaatste werkgever zelfs reiskosten, terwijl het maar 10 minuten fietsen was, dat vond ik leuk maar overdreven. Maar ik klaagde niet hoor!)

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2016 om 10:24

Triva

Ik ben voor de vorige baan al naar beneden gegaan met mijn inkomen en dat heb ik geaccepteerd ihkv 'je moet toch wat'. En zo zal ik heus ook wel weer denken bij een volgende baan, maar ik vind mijn kwaliteiten onderhand toch iets meer waard dan het beginnersloon. Dit klinkt misschien raar voor jou, nu ik net ergens de laan ben uitgestuurd, omdat ik voor die baan niet aan alle geëiste verwachtingen voldeed, maar daarom hoef ik niet meteen terug naar af.

Vind jij het zo raar dat ik met dit inkomen, we hebben het dus over 10-11 euro per uur, ik niet wil inleveren op reiskosten als ik 40 minuten tot ruim een uur in de trein wil zitten om er te komen? Werkervaring is prima, maar ik hoef mezelf niet in de uitverkoop te zetten toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2016 om 10:30

Moni

Lief dat je meedenkt. Ik keek even op de reisplanner van de NS en zie dat ik 2 uur en een kwartier minimaal onderweg ben. Dat gaat mij te ver. Voor mij is Utrecht, Almere, Amsterdam, Haarlem, zo'n beetje de grens, zolang ik na het station niet ook nog heel lang hoef te fietsen, of bussen. Ik heb nu ruim een maand een uur en een kwartier per rit gereisd en dat vond ik echt de grens (daarnaast nog 10 minuten naar het station en 10 minuten naar het werk lopen).

Moni

Moni

28-04-2016 om 10:53

Ik weet dat het te ver is Kaaskopje

Het was bedoeld als een voorbeeld van een kcc functie.
Maar hier werd gezegd dat dit baliewerk was. En zo kun je over kansen heen kijken.
Ik zou overal in het land vacatures zoeken die bij jou zouden passen, inclusief nieuwe zoektermen. Dat helpt om te zien wat er is. En met die kennis kun jij weer open solliciteren.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2016 om 15:02

Aha Moni

Ik zou ook echt niet weten waar iedereen van OO woont, dus het had mij niets verbaasd als je dat van mij ook niet wist .

Qua mijn eigen belastbaarheid, merkte ik wel dat Utrecht Centraal met een stukje lopen voor mij wel de max is. Anders bestaat mijn leven alleen uit werken en slapen, wil ik op het laatst niet op mijn wenkbrauwen lopen. Ik wil minimaal 32 uur werken.

Triva

Triva

28-04-2016 om 16:07

Kaaskopje

Ik zou serieus nadenken over het feit dat áls je al wil verhuizen je beter een stukje zuidelijker gaat zodat dat meer opties voor banen geeft.

Elfje65

Elfje65

28-04-2016 om 20:13

Kaaskopje

Misschien een brutale vraag, maar als je zoals jezelf zegt minder belastbaar bent, ben je dan wel 100% arbeidsgeschikt? Ik heb het idee dat jij alle zeilen bij moet zetten om enigszins redelijk je werk/reisdag door te komen. Kan jij je niet voor een gedeelte af laten keuren? Dit lijkt mij toch ook niet vol te houden?

reiskosten

Vziw leveren ov-reiskosten een serieuze aftrekpost op, en misschien kan een mens daar dan ook voorlopige teruggave voor krijgen
Dat kan de rekensom misschien anders maken.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2016 om 00:04

Elfje

Misschien heb ik een te zwaar woord gekozen, maar als de wekker om 5 uur gaat, ik kwart over 6 de deur uit moet en pas na 7 uur weer binnenkom, ben ik behoorlijk moe. Ik bedoel dus niet dat ik in lichamelijk opzicht van alles mankeer waardoor ik niet langer dan zoveel uur kan werken. Ik vind dat ik wel realistisch mag zijn over wat voor mij de grens is. Zeker omdat ik minimaal 32-36 uur wil werken om ons huishouden een financieel gezond te houden.

Maar om toch op je opmerking over afkeuren in te gaan: ik ben ooit voor 80-100 procent afgekeurd geweest, 12 jaar lang, maar in zo'n golf van 'we keuren mensen weer arbeidsgeschikt' ben ik uit de WAO gekeurd. Achteraf bekeken heeft mij dat ook veel goeds gebracht, ik heb inmiddels toch maar mooi zo'n 10 jaar gewerkt, maar ook problemen, vooral in financieel opzicht. Mijn ogen zijn er niet beter op geworden en bij de laatste werkgever was dit voor hén een extra reden om het niet met mij aan te durven. Ik probeer er zo min mogelijk ophef over te maken, maar het komt gewoon meteen naar voren als ik presentaties op een muur moet bekijken en op een computer moet werken. Het scherm gaat mijn kant op, de letters gaan groter... (en dan kan ik er prima mee uit de voeten). Ik kan alleen maar hopen, dat ik weer een baan vind, waar dit geen probleem is. Bij het uwv sta ik ook niet (meer) bekend als iemand met een arbeidsbeperking. Toen het nog het Arbeidsbureau was wel, toen was ik 'moeilijk bemiddelbaar' aldus hun indeling

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2016 om 00:05

Temet

Weet je dat ik daar totaal niet aan gedacht heb! Ik en belasting... ).

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2016 om 00:08

Triva

Ik vrees dat ik met verhuisplannen meteen een draadje bij 'Relatieproblemen' kan openen.

Elfje65

Elfje65

29-04-2016 om 16:35

Kaaskopje

Petje af voor jouw instelling. Daar zouden heel veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen. Jij denkt in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden. Mijn man zit momenteel in een WgA en laat zich van eigen kosten omscholen omdat de heren van de verzekeringsmaatschappij hier geen heil inzien. Hopelijk zal hij hierdoor ook weer sneller een baan naar zin krijgen. Het is echt vervelend als anderen besluiten wat goed voor je is, gebaseerd op rapporten die niet kloppen.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2016 om 23:59

Ja precies

Ik ga ook een opleiding doen waarschijnlijk, waarmee ik meer kans op werk heb. Dat soort opleidingen worden vaak in een of twee weken gepropt in het trainingsgedeelte aan het begin van de nieuwe baan, weet ik nu en dat is echt zenuwslopend. Een dikke pil erin stampen in twee weken gaat me niet zo vlot (meer) af. Dat kan ik beter deels voor zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.