Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-03-2016 om 19:01

Hoge verwachtingen


Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-04-2016 om 19:23

Verwend

Overigens voel ik me wel een beetje een zeurtje, zeker als ik jouw verhalen lees. Vier dagen per week zulke reistijd, en dan altijd in een contactfunctie moeten werken, achter hetzelfde bureau, lijkt me helemaal zwaar. Ik ben zelden 8 uur op kantoor, en kan gelukkig een boel thuis doen of onderweg.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2016 om 02:02

Ik voel me niet zielig dat ik een contactfunctie heb

Ik zou een kantoorbaan zonder dat contact helemaal niet leuk vinden en altijd hetzelfde bureau is alleen maar praktisch. Zo kan ik de computer op mijn ogen instellen, dus ik hoop dat ik inderdaad een vaste plek krijg. Wat ik ga doen (maandag eerste 'echte' werkdag) lijkt me nu veel moeilijker dan ik gedaan heb, dus ik ben daar best zenuwachtig over. Ik moet over van alles veel weten en uit kunnen leggen en die kennis zit nu nog in mijn grote teen. De functie die ik nu heb, klinkt of ik een flinke carrièresprong heb gemaakt, maar het loon is lager, dat is dan wel weer jammer.

Die lange treinreis is op zich niet zo erg. Alleen als ik naar huis ga, speelt de vermoeidheid wel parten.

Ik denk dat voor ons allebei geldt, dat de tijd zal leren of het een succes wordt.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

23-04-2016 om 14:30

Update

Hoe gaat het bij jou Kaaskopje?
Bij mij gaat het al beter. Ik heb erin berust dat het gewoon tijd nodig heeft om alles onder de knie te krijgen. Normaal gesproken krijgen nieuwe mensen 2,5 jaar opleiding (3 dagen p/w in klaslokaal), en daarna nog minstens een jaar onder begeleiding werken. Ik ben nu drie weken bezig, dus ik moet vooral niet teveel van mezelf verwachten
De collega die mij begeleidt heeft tig jaar ervaring en is een heel extravert aimabel persoon met flair. Ik ben helemaal niet zo leuk, en moet het vooral van de inhoud hebben. En daar schort het nu dus een beetje aan. Op kantoor vind ik dat niet zo erg, maar als we extern zijn hang ik er maar een beetje bij. Dat is niet vreemd, en ik zou het dus niet erg moeten vinden, maar wel heel erg wennen om niet alles te weten.
En dan te bedenken dat dat mede de reden is dat ik een andere baan heb gezocht, dat ik weer eens iets wilde leren.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2016 om 14:50

Hier gaat het slecht

Ik mocht donderdag weer afscheid nemen. Men vond mijn ontwikkelingen niet snel genoeg gaan om vanaf morgen zelfstandig aan het werk te kunnen. Terug bij af dus.

Fijn dat het bij jou de goede kant op gaat. Wie bepaalt dat jij niet zo leuk bent? Is dat al eens tegen je gezegd? Verwar je 'niet leuk' niet met 'verlegenheid' of iets dergelijks? Niet iedereen is even charismatisch, uitbundig e.d.. Zo is het nu eenmaal, maar jij hebt ongetwijfeld kwaliteiten, anders was je niet uitgekozen. Ze vinden mij in het begin vaak een beetje apart, doordat ik bijziend ben, de kat nog uit de boom kijk e.d., maar in de dagen erna verdwijnt die mening. Geef je zelf de tijd.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

24-04-2016 om 20:33

Kaaskopje

Dat is echt vervelend zeg. Had je het zien aankomen?
Met 'niet leuk' bedoel ik dat ik geen vlotte blablababbel heb. Ik kan pas een beetje los ontspannen zijn als ik weet dat ik het op de inhoud voor (bijna) 100% ga redden. Dat komt wel goed, meestal hebben mijn gespreksgenoten niet door wat zich in mijn hoofd afspeelt.

kaaskopje

Balen! Beroerd voor je, en dat na al je harde werk...Ik duim voor je dat er snel iets nieuws op je pad komt.

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2016 om 22:11

Je zit teveel in je hoofd vesper

Blablababbel is ook je openstellen voor mensen. Zoals ik het nu lees ga jij pas los als je anderen op de inhoud kunt overtreffen. 1. Is dat werkelijk nodig? En 2. Wat is er mis met in de tussentijd alvast voor het intermenselijke contact gaan?
Je stelt je wel heel erg afwachtend op, lijkt het. Dat vind ik jammer. Want volgens mij is dat niet nodig.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

24-04-2016 om 22:21

Ginny

Dat intermenselijke is nooit mijn sterke punt geweest Ik heb het me wel aangeleerd de afgelopen jaren, maar mis nu een beetje mijn houvast in de vorm van kennis. Op zich ben ik niet afwachtend, met de collega's onderling heb ik prima contact (al is dat ook wennen omdat zij elkaar al veel langer kennen).

Kaaskopje

Wat jammer! Desondanks heb je een heleboel geleerd en ervaring opgedaan die je vast aan een volgende baan helpen.

skik

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2016 om 12:08

Dank jullie wel

De opleiding was erg afgestemd op 1 bedrijf, dus voor het grote geheel moet ik van voren af aan. Dat ga ik nu wel doen denk ik. Hoewel ik door deze ervaring wel weer heel erg met mijn neus ben gedrukt op mijn mogelijkheden en de realiteit van deze dag. Ik ben de snelste niet. Nooit geweest. Maar als ik het eenmaal onder de knie heb, is het in orde. Als ik die ruimte dus maar krijg. Bij mijn vorige werkgever was de puzzel compleet. Daar viel ik gewoon op de goede plek. Dus nu maar hopen dat er nog zo'n bedrijf in beeld komt.

Vesper Lynd, als wij nu eens gingen samenwerken, ik het intermenselijke en jij je kennis, topteam .

tralalalaaa

tralalalaaa

25-04-2016 om 12:24

wat belangrijk is

Wat belangrijk is in deze situatie is, er vooral het positieve in te zien en dat doe je al Kaaskopje! Je weet heel goed wat jou niet ligt, en waar je sterke punten juist wel liggen. Hou dat vast. Ik heb heeel veel baantjes versleten voor ik voor mezelf ging werken. Mijn manco was, dat mij verteld werd dat ik het niet begreep, dat ik het bij t verkeerde eind had, dat ik maar gewoon mijn werk moest doen en verder niet zeuren. Met als gevolg dat ik nog beter mijn best ging doen, iedereen nog beter probeerde te overtuigen dat bepaalde dingen anders moesten, dat de fouten daar en daar zaten in het systeem. Etc. etc. Vaak vloog ik er dan na een jaartje weer uit met als smoes allemaal zaken waarbij ik alleen maar kon zeggen ' ja maar, ja maar....'
Tot een vriend, die CEO was bij een internationaal bedrijf, mij wilde coachen in mijn cariere. En wat bleek? Ik bleek op een te laag niveau te werken, en alle goedbedoelde tips en adviezen die ik neerlegde bij mijn afdeling of baas, zorgden er alleen maar voor dat ik aan HUN stoelpoeten zaagde. Ze waren bang voor me, ik legde de vinger op de ere plek, door mijn opmerkingen voelden mijn collega's en leidinggevende zicht heel kwestbaar. Ik had ze door. En dat wilde ze niet toegeven. Ben je gek; je gaat toch niet toegeven dat ' die nieuwe' het beter weet?Of dat je inderdaad niks uitvreet op de werkvloer?
Nu is het vaak vrouweigen om dan maar te dimmen en low profile te gaan. Dat deed ik vaak dan maar ook. En wat zei mijn coach? Hogerop solliciteren, ga zelf leiding geven. En dat deed ik. Nog een poos succesvol gedaan. En sinds een paar jaar voor mezelf. Dit is mijn verhaal he, maar kijk goed naar wat jou verhaal is. Lees tussen de regels door, misschien zijn de tips en adviezen die je kreeg gevoed door iets heel anders. Als je daar achter komt, dan heb je goud in handen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2016 om 12:52

Niveau

Ik denk dat de baan waar ik nu voor aangenomen was, wel mijn niveau was, hoger moet ik niet willen, dat is realistische zelfkennis. Ik heb ook aan een eigen onderneming gedacht (winkeltje), maar dat is is niet zomaar wat. Dat idee is dus weer terug in de kast. Het lijkt mij aan een kant heerlijk om van het gedoe af te zijn met werkgevers, maar je moet wel met iets unieks komen om te kunnen slagen.

Ik moet maar weer eens een gesprek aangaan met zo'n uwv-coach/begeleider-die-je-nooit-ziet-behalve-als-je-iets-fout-doet. Het is nu wel duidelijk wat het gewoon niet gaat worden. Ik ben géén commercieel talent. Dat zien ze al zodra ik ergens binnenkom. Er hangt 'service' aan mijn neus. Ik vind het vakgebied waarin ik bezig was, wel heel leuk, daarom ga ik maar eens vragen of ik een financiële bijdrage kan krijgen voor de opleiding(en), zodat ik mag adviseren. Zo niet, dan maar op eigen kosten.

kaaskopje

Volgens mij weet ik een perfecte baan voor je, ik ben alleen bang dat er geen vacatures zijn. Maar ik vermoed op grond van je ervaring en instelling dat jij reuze geschikt zou zijn als medewerker van het kcc, het callcenter van UWV. Afdeling werknemers. Of iets dergelijks bij een gemeente of gemeentelijke sociale dienst. Maar dan moet er wel plek zijn natuurlijk...

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-04-2016 om 23:04

Mijn idee Tem

Kaaskopje, er al eens aan gedacht om alle grotere gemeentes in je regio aan te schrijven? Volgens mij ben jij de perfecte tweedelijns kcc medewerker. En das helemaal hot in gemeenteland.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-04-2016 om 23:06

Temet...

Sorry

Moni

Moni

25-04-2016 om 23:17

Ginny, waarom allleen de grotere gemeentes?

De kleiner gemeentes hebben ook een klantencontacten.

Wel eens dat zoiets een geweldige plek voor Kaaskopje zou zijn.

Moni

Moni

25-04-2016 om 23:19

Zoiets?

https://www.gemeentebanen.nl/vacatures/Westland/130321-Medewerker-KCC

Kaaskopje, misschien te veel uit de route voor jou. Maar wel een leuke baan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-04-2016 om 23:39

Omdat Moni

Een kcc bij een kleine gemeente toch wat minder body heeft en Kaaskopje denk ik haar handen voorlopig al vol heeft met het aanschrijven van de grotere gemeentes.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-04-2016 om 23:43

Er een duidelijk verschil is tussen eerstelijns en tweedelijns werkzaamheden en Kaaskopje heel geschikt is voor de tweedelijns, die veel dieper gaat en beter betaalt.

Triva

Triva

26-04-2016 om 08:36

grappig

Dat die vacature in het Westland nu eens niet op HBO niveau is ik denk alleen niet dat Kaaskopje vanwege haar ogen geschikt is voor aan de balie.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2016 om 13:05

Balie en ogen

Triva heeft gelijk. Ik durf het niet goed aan om met mijn ogen achter een balie te gaan staan. Tegenwoordig kom je een heel eind met beeldschermen die op ooghoogte gezet kunnen worden, maar goed, dan heb je nog schriftelijke briefjes die onder je neus worden geschoven en zo. Dus zittend aan een bureau met headset en scherm op neuslengte is wel beter.

Temet (en Ginny ) heeft denk ik helemaal gelijk, dat zo'n functie mij goed zou passen. Ik ga eens op onderzoek uit.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-04-2016 om 15:35

Dat is nu juist het punt

Tweedelijns is geen baliefunctie. Dan ben je een soort interne en externe vraagbaak

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2016 om 16:50

Sollicitatie verstuurd

Er stond een vacature van onze eigen gemeente online! Te weinig uren, maar té leuk om te laten schieten. Afwachten maar weer.

Deze functie valt onder eerstelijns, maar dus wel achter de coulissen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-04-2016 om 19:34

You go

Kaaskopje!

Wist je dat er speciale vacaturewebsites zijn voor de overheid?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-04-2016 om 01:14

Ginny

Alle tips zijn welkom. Ik merk dat ik erg vastgeroest was in met welke zoektermen ik werkte.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-04-2016 om 09:15

Tips

Zoek eens op:

Binnenlands bestuur
Gemeentebanen
Werken bij de overheid
Werken voor de overheid

En grotere gemeenten, zoals Amsterdam, hebben hun eigen vacature mailingservice waar je je op kunt abonneren.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-04-2016 om 15:55

Ginny

Werken bij/voor de overheid heb ik ook. Binnenlandsbestuur nog niet, dank je wel.
Wat mij al een paar keer opgevallen is bij Amsterdam, is de beroerde reiskostenvergoeding. Dan heb ik toch het gevoel dat ze daarmee sollicitaties van buitenaf wat ontmoedigen. Maar ik kijk daar zeker rond.Nu ik eenmaal de hobbel van een grotere afstand heb genomen (Utrecht), heb ik zelfs Almere aan de mogelijkheden toegevoegd. Het lijkt voor mij verder, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-04-2016 om 17:35

Reiskosten woon-werkverkeer bedoel je?

Ja nee daar zijn gemeenten nooit zo sterk in. Willen graag dat je in de gemeente gaat wonen.
Dat is wel iets om in je achterhoofd mee te nemen als je gaat onderhandelen etc.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

27-04-2016 om 17:39

Overheid

Ik heb nog eens gekeken naar vacatures bij de Belastingdienst. Helaas zijn de havo/mbo vacatures nagenoeg allemaal via Randstad, en stellen ze als eis dat je binnen 15 km van de standplaats moet wonen. Dat heeft vast te maken met de reiskostenvergoeding, wat gek genoeg geen enkel probleem is als je gewoon in dienst bent van de Belastingdienst.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

27-04-2016 om 17:47

Gemeentebanen

Is denk ik wel je beste kans.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.