Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-05-2016 om 10:20
N.a.v. een ander draadje waar een gezin ging scheiden en maar over 8000 € spaargeld bleek te beschikken, vroeg ik mij af wat nou normaal is. Ik vond dat nl erg weinig en je ziet dat ze daardoor nu in de problemen komen. Wij zijn zelf fanatieke spaarders en in de luxe dat dat kan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat alle gezinnen wel een behoorlijke buffer hebben en vond dit op internet:
Een gezin met kinderen in een koopwoning heeft gemiddeld spaarsaldo van 27.750 euro.
bron: geld.nl
Dat is best een behoorlijk bedrag toch? Hoe is het bij jullie? Kleine steekproef, anoniem antwoorden mag natuurlijk. Het gaat om wat (werkende) gezinnen gemiddeld als spaargeld hebben.
29-05-2016 om 16:16
En dan bedoel ik dus
als iemand veel schulden heeft, of in schuldhulp zit.
29-05-2016 om 16:18
wat
Wat ik noemde, hij is opleidingen enz gaan doen en ging snel meer verdienen met toen zo'n zeldzame opleiding dat de headhunters bijna dagelijks belden over banen. Bij ontslag en ziekte zou verkoop volgen. De huizen stonden in die tijd niet langer dan 4 weken te koop (was nieuwbouw, wij waren eerste bewoners) en met het zuinig leven konden we makkelijk een tijdje overbruggen.
Het huis was bij verkoop bijna 2 keer zoveel waard en dat hebben we weer deels in een volgend huis gestoken. Uiteraard een risico, maar dan wel met zeer zuinig leven en daarmee voldoende geld om wat op te vangen.
Dit was overigens net wat jaren vóór de tijd dat mensen konden lenen wat ze wilden. Daar heeft menigeen zich mee in de vingers gesneden en dat risico zou ik niet nemen.
29-05-2016 om 16:49
Bedoel je met 'hij'
Je eigen man, of de man die vier huisdieren nam in mindere tijden?
29-05-2016 om 17:18
mijn
inmiddels ex-man bedoel ik, waarmee ik mijn gezin heb gevormd. Van de man uit het voorbeeld was hij een buddy.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.