Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2018 om 10:09

Geld vragen voor controle studentenkamer

Dochter kwam gister verontwaardigd thuis. Ze is uit haar studentenkamer naar ons verhuisd en had gister de nacontrole van de verhuurder. Daarvoor moest ze eerst een heel stuk rijden, want ze moest er per se zelf bij aanwezig zijn, terwijl haar vriend een paar straten verderop woont.

Ze kon alleen zondag een busje huren en maandag moest ze naar stage. Ze had twee banken. Een van de banken heeft ze weten te verkopen, dus dat scheelde ruimte in de bus, de andere niet, maar die kon niet mee in de bus, dus (dat kun je minder handig vinden) die heeft ze in de kamer achtergelaten. Toen de man van de verhuurder kwam kijken, stonden alle petten al verkeerd eigenlijk. Bij mijn dochter omdat ze een defecte lamp had gemeld waar niet op gereageerd was, tot drie keer toe, bij de man omdat die bank daar nog stond en blijkbaar had ze op de gang ook twee karretjes staan met nog wat laatste spullen (ook niet ideaal...) én mijn dochter hem geïrriteerd op de vingers tikte vanwege het niet reageren (vermoed ik).

De man was boos, dochter nog bozer (ze vertelde dat de man ook echt heel onwillig was, meteen zijn negatieve oordeel klaar hebbend. Ik kreeg er de indruk van dat de man dacht 'daar heb je weer zo'n rotstudent die alles aan haar laars lapt), vriend boos op dochter omdat ze boos op de man was geworden. Als dochter boos is, is ze niet altijd tactvol, dus ik zie het al helemaal voor me. Ze is daar weggegaan met de 'afspraak' dat de man weer terugkomt en dat de boel dan weg moet zijn. Dit keer hoeft ze er niet zelf bij te zijn, vriend mag de honneurs waarnemen.

De bank is naar een kelderbox verplaatst, daarvandaan wordt hij opgehaald, de karretjes met spullen zijn in de auto mee naar huis gegaan. Dus gister is het probleem opgelost, maar daar wilde de man niet in meegaan. Hij moest en zou het nogmaals bekijken. Voor dat terugkomen rekent hij 50 euro. En dat vind ik toch wel gek. Ook al heb ik de indruk dat mijn dochter het niet echt handig heeft aangepakt, komt het gedrag van de man ook niet 'correct' op mij over. Hij wilde echt niet meedenken en schoot direct in de 'ik kom terug en dan is alles leeg' modus. Daar zou ik ook chagrijnig van worden als ik er een rit van anderhalf uur op had zitten.

Heel verhaal , wat vinden jullie van die 50 euro?


V@@s

V@@s

06-02-2018 om 10:17

tja

50 euro klinkt niet onredelijk als hij terug moet komen omdat de kamer nog niet leeg was. Is voor hem extra werk, leeg opleveren van de kamer was je dochters verantwoordelijkheid.

Kaori

Kaori

06-02-2018 om 10:22

contract

staat er iets in het contract over kosten bij een tweede inspectie?

Ik zou als verhuuder ook geirriteerd worden als weer zo'n student denkt dat leeg opleveren niet voor hem/haar geldt.

Leeg opleveren is leeg opleveren, niet nog een bank er in laten staan en spullen op de gang. Waarschijnlijk heeft deze verhuurder allang geleerd dat studenten niet altijd even betrouwbaar zijn in hun beloftes dingen als nog op te halen etc.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-02-2018 om 10:27

Tja

Ik vind die 50 euro ook wel meevallen. Je dochter heeft niet goed opgeleverd, dat is duidelijk. Daar zit een consequentie aan vast. Doet ze de volgende keer vast anders

Paperclip

Paperclip

06-02-2018 om 10:32

Dat noemen ze leergeld

Ze heeft zich niet aan de regels gehouden, dus daar zitten consequenties aan. Tja, such is life. De loodgieter rekent meer aan voorrijkosten, dus ik vind die € 50 ook niet gek eerlijk gezegd. Snap dat ze ervan baalt, maar volgende keer doet ze het inderdaad vast anders.

Plens

Plens

06-02-2018 om 11:46

Terecht

Leeg is leeg, niet leeg is 50 euro. Duidelijker omschreven kan niet denk ik.
Een agent gaat ook niet met iedereen in discussie die de boete onterecht vindt omdat ze niet willen betalen.
Daar had ze van te voren aan moeten denken.

Haar ongezouten mening had me dwarser gezeten. Ik snap het lamp-incident, maar 20+ moet daar toch fatsoenlijk zakelijk neutraal op kunnen reageren of dat aan kunnen wennen/leren?

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2018 om 11:51

Ik snap jullie reactie

Ik vond het gisteravond ook een beetje moeilijk om te schipperen tussen de verontwaardigde dochter en ook dat ik zelf niet bij de situatie was. Ze is niet mals als ze boos is. Goh... vader en dochter lijken in dat opzicht op elkaar bedenk ik me opeens (na 25 jaar, haha.)

Wat ik vóór haar vindt pleiten, is dat ze direct aangaf dat ze het gister op zou lossen. De bank kon nu weggehaald worden en de spullen gingen mee. Maar alle oren stonden al de verkeerde kant op. En dat geloof ik van haar. Hij wilde niet meewerken aan een oplossing en dat was voor haar denk ik de druppel.

Het is inderdaad leergeld, maar ik heb toch ook het gevoel dat het 'makkelijk verdiend geld' is op deze manier.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2018 om 12:02

Piens

Dat ze boos was en dus 'ongezouten' reageerde, wil niet zeggen dat ze onbeschoft was. Ze was gewoon duidelijk boos. In ons gezin wordt niemand onbeschoft, dat zit er gewoon niet in. Soms wel onredelijk (in mijn ogen), maar dat wordt nog in het gesprek (als het om mijn man gaat) weer rechtgezet en zo eindigt zo'n gesprek meestal toch nog vriendelijk. Dat vind ik dan ook wel weer knap. Die vaardigheid beheerst mijn dochter nog niet volledig denk ik.

Soms zou ik willen dat ik op 20+ leeftijd ongezouten mijn mening had durven zeggen. Het kan tegen je werken, maar aan de andere kant weten mensen wel wat ze aan je hebben en tot hoever ze bij je kunnen gaan. Het zit haar in het algemeen niet in de weg. Ze doet het goed op haar werk en heeft vrienden. Ook haar vriend lijkt er mee om te kunnen gaan .

Plens

Plens

06-02-2018 om 12:28

Maar

Je gaf zelf aan dat ze geïrriteerd de man op de vingers tikte, bozer dan de man was en niet altijd tactvol is. Daar reageer ik op alleen nu verzacht je het. Ik heb ook niet onbeschoft genoemd maar ongezouten

Je kunt netjes een mening geven of jezelf niet goed onder controle hebben of onredelijk zijn toch?

Ik denk dat de man vaker slechte ervaring met studenten heeft en je dochter had een bank en 2 karretjes met items achter gelaten en wees eerlijk: dat is niet leeg.

Nu krijgt de man de naam van vlug verdienen terwijl je dochter iets niet goed heeft geregeld. Als ze leuke dingen met die euro's had willen doen had ze de man/ het contract serieus moeten nemen.
Slordigheid, chaos kost geld. Als je je rekening of boete niet op tijd betaalt komt er geld bij. Dat kun je oneerlijk vinden maar zo werkt het.
Ik snap je moederhart wel, maar je snapt denk ik ook wel dat die man verder moet en de zon voor niks opgaat.

Jackie

Jackie

06-02-2018 om 12:31

Ja oke

Ik snap dat die meneer boos is en inderdaad, leeg betekent niet nog een bank en wat spulletjes, maar ik snap ook wel dat je dochter vindt dat als hij zo strikt is, hij het ook niet kan maken om tot drie keer toe niet te reageren op een melding. Dan moet hij zijn taak ook serieus nemen toch?

rutiel

rutiel

06-02-2018 om 12:48

Niet onredelijk

Ik snap je moederhart ook wel hoor Kaaskopje, maar toch vind ik de eisen van de verhuurder ook niet onredelijk. Ik vrees toch dat je wat gekleurd naar de situatie kijkt. Jouw dochter
- moet een heel eind rijden naar die nacontrole (pfff, wat ontzettend onredelijk zeg, van zo'n verhuurder!!)
- kan alleen een busje op zondag huren en moet maandag naar haar stage (logisch hoor, dat die banken nog in de kamer staan!!)
- treft een ontzettend onredelijke huiseigenaar aan die helemaal niet mee wil denken (okee, ze is zelf niet tactvol en spreekt hem over die kapotte lamp aan, en bovendien stond daar dus die bank en nog wat karretjes op de gang... maar hee zeg: zo'n man kan dan toch best nog een beetje meedenken over een fatsoenlijke oplossing??)

Terwijl als je het vanuit die eigenaar ziet het gewoon heel logisch is. Hij heeft er niets mee te maken dat jouw dochter van ver moet komen, dat het ingewikkeld is om die banken op tijd die kamer uit te krijgen. De afspraak was dat bij de controle die kamer leeg was en dat was hij niet.

En inderdaad: hij moet er apart voor terugkomen om de kamer nog eens te inspecteren. En hij heeft vast, net als jouw dochter, nog een heel leven naast het inspecteren van zo'n studentenkamer.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2018 om 14:12

Jackie

Ja, je vat het zo wel goed samen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2018 om 14:34

Rutiel

Dat mijn dochter een eind moest rijden, is niet de schuld van de man, maar een beetje empathisch ingesteld persoon, neemt dat wel mee in zijn reactie. Ze had het inderdaad niet leeg bij de controle, maar deed wel de toezegging dat het direct opgelost zou worden. Daar wilde de man niet aan. Ik ken mijn dochter genoeg om te weten dat ze eerlijk vertelt hoe het gesprek verliep, dus ik geloof dat de man totaal niet bereid was om haar tegemoet te komen. En ja, ik snap dat de man meer te doen had. Ik snap ook dat mijn dochter de kamer eigenlijk leeg had moeten hebben. Maar ze liet de man niet bewust met de troep zitten. Er waren op zaterdag geen busjes meer beschikbaar, dus zondag was inderdaad de enige dag, ze zat in de week ervoor op school en moest werken. Gister meteen de eerste stagedag 150 km van de kamer vandaan. Ze heeft haar best gedaan, zo zie ik dat wel. Dat het zo niet handig was, dat zie ik ook.

Ik vergat te vertellen dat mijn dochter had voorgesteld onder zijn toeziend oog de bank uit de kamer te halen, maar omdat ze de bank niet direct in de opslag kon zetten, maar in afwachting van de sleutel van de box op de parkeerplaats bij de auto, weigerde hij dat plan. Hij vertrouwde er niet op dat de bank inderdaad naar de box zou gaan en de bank dus op de parkeerplaats achtergelaten zou worden.

Ik heb ondertussen gevraagd of ze een contract heeft met daarin de regels van de overdracht, maar ze heeft nog geen tijd gehad om antwoord te geven.

maar waarom

Vind je dat een verhuurder rekening zou moeten houden met allerlei persoonlijke omstandigheden van een huurder? Dat is helemaal niet aan de orde. Er is een contract en daar moet je dochter zich aan houden. Dus die 50 euro zijn gewoon terecht.
Ik zou me er vooral verder niet mee bemoeien eigenlijk, en hopen dat je dochter de les leert die hier te leren viel...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-02-2018 om 19:02

Ligt aan het contract

Maar ik vind het op zich niet onterecht.

Wellicht leert je dochter zo dat er tijden zijn waarop je je mond kunt open trekken en dat er tijden zijn waarop je dat beter niet kunt doen.
Of concreter: zij was in gebreke gebleven, dan is het handiger om die man een beetje stroop om de mond te smeren in plaats van hem de wind van voren te geven. Zij had hem harder nodig dan hij haar.....

Plens

Plens

06-02-2018 om 21:55

Zakelijk

Je kunt iets niet minder zakelijk en meer empathisch maken omdat het 50€ kost.
Leeg is leeg en niet met restanten en ook niet op het laatste moment.
Je dochter leert dat op het laatste moment regelen geld kan kosten, regels zijn regels en die worden niet aangepast omdat ze hem (on)keurig op zijn vingers getikt heeft of arm of rijk is.
Hier zijn mooie lesjes te halen in organisatie en weten wanneer je beter vriendelijk kunt zijn.

Jaina

Jaina

06-02-2018 om 22:15

Inderdaad

Het is gewoon een zakelijke transactie. de kamer moest leeg opgeleverd worden maar was nog niet leeg. Logisch dat de man geld vraagt als hij nog een keer terug moet komen. Dat is jammer maar pech gehad.
En inderdaad misschien als ze zich heel beleefd, nederig en vriendelijk had opgesteld dat het dan nog wel gelukt was. Soms kan je dan nog wat bereiken. Dat lukt mij ook wel eens. En anderen krijgen ook wel eens wat bij mij gedaan als ze het op een beleefde en vriendelijke manier vragen en niet als een recht zien.

En soms lukt het niet om wat gedaan te krijgen. Dat is dan maar zo. Het is verder niet oneerlijk. De regels (leeg opleveren) waren duidelijk.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2018 om 00:02

Geen drama

.

Ik vind het geen drama als ze de 50 euro moet betalen hoor. Het is te overzien. Voor dochter is het vooral een principe'dingetje'. Als ze het gevoel heeft dat ze niet rechtvaardig wordt behandeld, zit haar dat flink dwars. Het zit haar dwars dat de houding van de man constant negatief was. Ze hebben haar gebeld met een anoniem nummer, dus ze kon niet terugbellen. Haar werd verweten dat er moeilijk contact met haar te krijgen was. Ja, ze zat op school, telefoon op 'stil'. Dus dochter: hoe kan ik jullie bereiken op een anoniem nummer?? Je kunt denk ik concluderen dat de koppen al verkeerd stonden bij aanvang en dat dat niet meer goed is gekomen.

Vanavond hadden we het erover en in het contract staat dat huis en tuin leeg opgeleverd moet worden. Haar 'tuin' was een balkon. Als ze de bank op de gang had gezet (verzorgingstehuis), waaronder valt dat dan, was haar vraag en dat weet ik eigenlijk ook niet. De gang hoort bij het 'bejaarden'tehuis'. (ik begrijp dat de ouderen zelfredzaam zijn) De man ging daar in ieder geval niet mee akkoord.

Jaina: En inderdaad misschien als ze zich heel beleefd, nederig en vriendelijk had opgesteld dat het dan nog wel gelukt was.===

Je weet maar nooit . Zo ben ik en dat werkt vaak wel. Toch ben ik wel blij dat mijn dochter meer haar op de tanden heeft dan ik.

Vandaag is alles in ieder geval afgerond. De sleutel is ingeleverd. Ze denkt de 50 euro dus nog wel te moeten betalen, maar ze is er nog niet klaar mee.

Triva

Triva

07-02-2018 om 07:13

Waarom stonden die twee karretjes nog voor haar kamer? Waarom stonden die niet bij haar vriend die dichtbij woonde? Het had echt wel anders gekund en leeg is gewoon leeg.

Die man heeft natuurlijk keer op keer lieve studentjes geloofd die zeiden dat ze x, y en z straks wel mee zouden nemen en dan gebeurde dat niet. Dat kun je hem niet kwalijk nemen vind ik, staat zelfs allemaal los van het boze gedrag over het lampje.

Emmawee

Emmawee

07-02-2018 om 08:22

Ergerlijk

Ja, het is natuurlijk allemaal waar wat jullie zeggen. En regels zijn regels. Eens.
Maar ergens zou het toch fijn zijn als mensen wat minder star met elkaar om zouden gaan. Zo'n nacontrole is niet echt nodig en zo'n boete (ofwel de reële kosten van verwijdering) kan ook verrekend worden met de borg, mocht de bank er op een later moment toch nog staan. Een beetje begrip voor elkaar en wat meer flexibiliteit maakt het leven een stuk aangenamer.
Zeker rondom een verhuizing, zeker bij jonge mensen, kunnen dingen wel eens anders lopen dan verwacht.
Eigen schuld, dikke bult? Mwah. Leergeld? Tuurlijk. Maar ook gewoon heel irritant, niet klantvriendelijk en onnodig star.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2018 om 08:47

Triva

Even los van mijn dochter, vind ik het erg als mensen zo afgestompt raken, dat ze geen onderscheid meer kunnen maken tussen de ene mens en de andere. Dan moet je ander werk zoeken. Als ik zo aan de telefoon had gezeten, dan was het snel klaar geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2018 om 08:49

Ik sluit 'm af

Mocht ze onverwacht toch niet hoeven te betalen, dan laat ik het weten.

Plens

Plens

07-02-2018 om 12:46

Emmawee

De insteek van dochter was denk ik olie op het vuur voor de verhuurder.
Als zij zich redelijker had opgesteld, begripvoller had geweest, wie weet waar het toe had geleid.
Je kunt hem niet van starheid beschuldigen met iemand die hem op de vingers tikt. Hooguit van even extra de hakken in het zand door de houding van huurder.
En haar op de tanden staat meestal niet gelijk aan zakelijk en vasthoudend, maar aan brutaal en venijnig.
Daar bereik je meestal heel weinig mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2018 om 14:32

Plens

Het gaat nu een beetje van het onderwerp af, maar hoewel ik dus zelf vooral met 'vreemde' mensen heel omzichtig omga, zou het me ook wel eens prettig lijken om gewoon te zeggen waar het op staat. Ik beredeneer en wik en weeg dat soort directheid soms teveel weg. Mijn dochter leert (hopelijk) nog wel dat tact soms beter werkt.

Haar op de tanden is voor mij, dat je je mening goed duidelijk kunt maken, dat je niet met je laat sollen, misschien iets steviger dan wat je assertiviteit noemt .

Triva

Triva

07-02-2018 om 14:49

Emmawee en kaaskopje

' Zo'n nacontrole is niet echt nodig en zo'n boete (ofwel de reële kosten van verwijdering) kan ook verrekend worden met de borg, mocht de bank er op een later moment toch nog staan. '

Ik vermoed toch echt dat die man vroeger ook dacht dat een nacontrole niet nodig was totdat hij een paar keer teveel met de zooi bleef zitten. Zoiets doe je echt niet als het altijd is goed gegaan. Ik vermoed verder dat de borg al verrekend werd op dat moment en het geeft extra gedoe als dat op die basis moet.

Kaaskopje: "Even los van mijn dochter, vind ik het erg als mensen zo afgestompt raken, dat ze geen onderscheid meer kunnen maken tussen de ene mens en de andere. Dan moet je ander werk zoeken. Als ik zo aan de telefoon had gezeten, dan was het snel klaar geweest."

Oh dus jij kan aan iemand horen of die persoon betrouwbaar is en die man moet maar uitgaan dat die boze student die maar blijft zeuren over het licht en zich al niet aan de afspraken heeft gehouden dat opeens wel doet? Nee ik vind dat je juist GEEN onderscheid moet maken, dat vind ik echt fout. Dan krijgen we weer dat blonde blanke meisjes wel hun bank mogen laten staan en jongens met een noord-afrikaans uiterlijk niet. Wil jij echt naar zo'n maatschappij?

Jaina

Jaina

07-02-2018 om 15:04

Assertief

Het is veel prettiger als mensen niet zo enorm assertief zijn. De grens tussen assertief en agressief is heel dun. Vaak bereik je echt veel meer met een open en rustige instelling dan met meteen je mening geven en op je strepen staan. Er is een moment dat het nodig is om een grens aan te geven maar vaak bereik je meer met een glimlach en een vragende vriendelijke houding.

In dit geval is het echt meer een zakelijke transactie. Niet iets persoonlijks. Studenten kennende is een nacontrole zeer regelmatig wel nodig. En van te voren weet je niet bij wie het wel nodig is en bij wie niet En die man moet zich daarvoor toch verplaatsen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2018 om 15:41

Haar op de tanden

Het kan je bezighouden. Net heeft man haar op de tanden opgezocht en het is toch niet negatief of te assertief . Verbaal sterk staan, je goed kunnen verwoorden, van je af kunnen bijten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-02-2018 om 16:10

Ja maar Kaaskopje

Snappen jij en je dochter nu echt niet dat het gewoon niet handig is om iemand bij voorbaat al tegen de haren in te strijken als je:
A. Iemands medewerking nodig hebt en
B. Zelf je zaakjes echt niet op orde hebt?

Verder vooral met Triva eens. Afspraak is afspraak. Die man heeft echt wel meer te doen dan te wachten op onwillige studenten met haar op de tanden. Gelukkig ook als ze blank en blond zijn.

Ze heeft het zelf gedaan. En als ze wat aardiger tegen hem geweest was, had ie misschien nog wel een keer over zijn hart gestreken, maar misschien ook niet.
Bottom line: boos worden is niet handig in een situatie als deze. Vriendelijk blijven wellicht wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-02-2018 om 16:28

Triva

Nu ik jouw reactie lees, kan het zijn dat we hetzelfde bedoelen. Ik bedoelde te zeggen dat de man teveel uitgaat van negatieve situaties en daardoor al bij iedereen in die negatieve stand schiet, ongeacht of dat terecht is of niet. Het zou fijn zijn als zo'n man onbevooroordeeld een ontmoeting in zou gaan.

Bij het werk wat ik gedaan heb, waren er ook collega's die aan de telefoon zaten met vooroordelen. "Oh daar heb je weer zo'n bijstandsklant die weer niet kan betalen... nou kom maar op ik zit er klaar voor!" Vervolgens waren ze wel zo professioneel om de klant correct te woord te staan, maar het maakt een dag voor jezelf ook niet leuker als je zo werkt. Ik ben van mening dat je iedere klant moet behandelen alsof het je eerste klant is en iedere klant gelijk is. Tenzij diezelfde klant keer op keer zélf aanleiding geeft om minder aardig te reageren.

Wat deze vraag betreft: Dan krijgen we weer dat blonde blanke meisjes wel hun bank mogen laten staan en jongens met een noord-afrikaans uiterlijk niet. Wil jij echt naar zo'n maatschappij?=== Je moest eens weten in wat voor discussiegroepen ik allemaal zit op Facebook. Dan zou je deze vraag niet stellen . Ik denk dat je op OO ook wel enigszins kunt uitfilteren aan welke kant ik sta.

Plens

Plens

07-02-2018 om 16:38

Kaaskopje haha bezighouden

Het gaat om het bijten. Dat is een agressievere manier.
Geloof me, op de langere termijn zijn mensen liever rond jou wanneer je vriendelijk bent dan wanneer je een roeptoeterende ( sorry ik houd van het woord) flapuit bent. Dat is werkzaam op korte termijn, maar niet iets om trots op te zijn.

Ik sprak eens (beroepsmatig maar in privé setting) met een psychiater en de woorden harder, directer, botter en ook haar op de tanden kwamen voorbij.
Ik ben van nature een watje, ik krijg bij elk functioneringsgesprek te horen dat ik wel wat feller mag zijn.
Ik legde hem dat voor: moet ik/andere zachtaardige mensen zo worden, naast dat het voor mij onmogelijk is?
Zijn antwoord: Alsjeblieft niet! Daar wordt men echt geen fijner mens van.

Angela67

Angela67

07-02-2018 om 16:49

kaaskopje

die man die werkt of voor zichzelf of is niet aangenomen om een fijn mens te zijn en aan zijn empathische competenties te werken. Hij heeft geen commerciële verantwoordelijkheid, waardoor het voor de omzet beter is als hij 'aardiger' is, hij heeft geen hulpverlenende baan waarbij je juist moet afstemmen op de ander om je werk goed te kunnen doen.

Je benadert het allemaal veel te veel van uit een 'zo gaan je toch niet om met etc' houding. Maak het je eenvoudig en je dochter ook: het is gewoon de regel dat je xxxx achterlaat en anders treedt regel yyy in werking. Niets meer en niets minder. Waarom zou je van zoiets als dit nou meer verwachten? Je mag het hopen, in het algemeen, je mag tegen elkaar mopperen en zeggen: jeetje nou ik hoop niet dat ze die man ooit verantwoordelijk maken voor xxxx want dan zou hij het nooit redden. Maar doe niet alsof iedereen maar zo aan z'n competenties moet werken . . . Neem het vooral niet persoonlijk, maar kijk er met gepaste distantie naar . ..
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.