Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2016 om 12:40

Geld bij iemand anders onderbrengen


Theekopje

Theekopje

24-10-2016 om 10:54

Niks misdoen

"Bij de constructie die TS schetst kun je zelf niets mis doen of mislopen"

Volgens mij proberen verschillende mensen hier uit te leggen dat dat wel kan. Het geld is niet binnengekomen, betaler zegt het wel over te hebben gemaakt. Mag jij aan je kennis je bankafschriften gaan laten zien.
Of je krijgt twee weken later weer een betaling, terwijl je van niks wist. Mag jij het gaan uitzoeken hoe dat komt.
Of klant is niet tevreden en wil zijn geld terug. Je kennis heeft het geld niet meer, of wil het geld niet teruggeven. Mag jij de klachten opvangen.

Zwartgallig? Misschien. Of noem het ervaring. Heeft niks met Roomser dan de paus te maken. Ik heb geen zin meer in gedoe met zulk soort dingen.

Angela67

Angela67

24-10-2016 om 11:13

theekopje

ja ik snap inderdaad dat er nog een zakelijke kant aan zit m.b.t. de afnemer van het produkt. Maar dat is denk ik ook de reden waarom ik het voor een vriend of vriendin wel zou willen doen, omdat het me logisch lijkt om dit soort dingen door te spreken (ik zou bijv verwachten dat vriend of vriendin aan de afnemer mailt dat contact over betalingen via mail moet lopen etc). En als vriend of vriendin me niet zou geloven (dat het geld niet gestort is) en (daarom) mijn bankafschriften wil zien, dan mag hij of zij ze zien en is de vriendschap voorbij . Ik geef overigens meteen toe dat als ik een keer een slechte ervaring zou hebben gehad ik beter 'vergelijkingsmateriaal' zou hebben en wellicht tot een andere conclusie zou komen. Maar vanuit vriendschap geredeneerd zie ik voorals nog geen reden om het niet te doen.
gr Angela

Jasmijn

Jasmijn

24-10-2016 om 11:34

over die afschriften

Als klant meldt dat hij betaald heeft en het is niet zo, dan kan je natuurlijk ook van de klant een betalingsbewijs vragen, hoef je natuurlijk helemaal niet bij die vriend of vriendin te doen.
Zelf heb ik regelmatig (zakelijk) betalingen van klanten en heb ik ook een keer iemand gehad die maar bleef beweren dat hij het had overgemaakt. Tja,....en ik had het niet, dus gevraagd om een betalingsbewijs, toen bleek dat hij het naar een gironummer had overgemaakt (dat nummer is korter dan een bankrekeningnummer) dus hoe hij er nou bij kwam snap ik nog steeds niet, en dat hij het ook niet zag toen ik bleef beweren dat ik het niet had ontvangen,nog minder. Maar goed, toe was het probleem meteen opgelost natuurlijk,want klant zag nu ook de fout in en heeft alsnog het bedrag aan mij overgemaakt.

Maar Kaaskopje, die vriend heeft toch wel meerdere vrienden of kennissen? Er is vast iemand die het geen punt vindt, of je vriend verdeeld het over de vrienden, ieder één klant. In de digitale wereld van betalingen is alles natuurlijk ontzettend makkelijk te volgen zo?

Pope

Pope

24-10-2016 om 13:58

Angela

Dat geld zou ik niet uitlenen. Juist van uitlenen komen problemen.
Ik zou het geven als het aan de aflossing wordt besteed.

Echter ook daar zou ik voorzichtig mee zijn en niet bij iedereen uiteraard en onder de voorwaarde dat het geld echt aan de aflossing wordt besteed. Je wilt iemand uit de schulden helpen en niet verder de schulden in. Ik zou dan dus niet willen merken dat er een tv van is gekocht. En je moet zoiets alleen doen met geld dat je overhebt.

Angela67

Angela67

24-10-2016 om 14:09

geven

pope, inderdaad, ik zou alleen geld 'lenen' als ik het kan geven. Oftewel, als iemand niet een gift zou accepteren, maar het graag als lening wil aannemen zou ik dat prima vinden maar het voor mezelf 'afschrijven'.
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2016 om 08:51

Jasmijn

Ik denk dat, ik blijf het maar even zo noemen, bekende een beetje kopschuw is geworden door de reactie van de vriend. Als deze vriend het al niet wil doen, waarom dan wel minder goede vrienden?

Maar goed, ik denk dat bekende het contant moet zien te regelen. Het is niet anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.