Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Paddington

Paddington

25-03-2015 om 08:21

Camera van een buurman


Ad Hombre

Ad Hombre

01-04-2015 om 10:50

Monique

"Zo ben jij erg onduidelijk."

Ik probeer het juist overzichtelijk op een rijtje te zetten, als Paddington vindt dat ik haar 'kant' van het verhaal niet goed naar voren breng moet ze het maar zeggen.

Voor de duidelijkheid, ik kan er een heel end in meegaan totdat het over netwerkbeveiliging gaat. Lijkt me ook niks al die camera's op mijn huis gericht.

"#35 #45 #50 en #51"

Gelukkig

Monique D*

Monique D*

02-04-2015 om 12:57

Bedankt, bedankt, bedankt

..voor het doorgeven van de nummers van de postings. Vooral Mark74 moet ik heel hartelijk bedanken voor zijn persoonlijke analyse, zijn verpletterende feedback en fantastische tip.
Ik wist niet wat mij overkwam. Maar kan ik daar wat mee? En heeft hij gelijk?

Bij zelfanalyse kwam ik erachter dat een cursus Begrijpend Lezen niet nodig is. Hoe had ik het anders volgehouden bij dit forum?

Ik kwam er zelf achter dat ik hoogstwaarschijnlijk een denkfout heb gemaakt. Wat Paddington volgens mij bedoelt is dat haar buurman camera's heeft geplaatst om haar te volgen op straat.
Die beelden kan hij gebruiken om te weten of zij van huis is. Dan kan hij inbreken op haar netwerk. Dit als wraak voor het achterover drukken van zijn pakketje.

Wat ik had gedacht aan de hand van deze postings die jullie hebben genoemd is dat die camera's buiten worden gebruikt om in te breken op haar netwerk. Ik koppelde die "camera's" en "het hacken op dat netwerk" aan elkaar. Mijn vraag was daarom: wat hebben camera's die naar buiten zijn gericht en het hacken van haar netwerk met elkaar te maken? Vandaar dat ik dit maar niet begreep. Het had dus niets met begrijpend lezen te maken, maar met een denkfout. Misschien omdat ik dit hele gebeuren ook te gek vind voor woorden.

Het is nu wachten op de reactie van Paddington.

Paddington

Paddington

02-04-2015 om 13:18

Een laatste keer dan

Ik heb nooit beweerd dat buurman de camera's heeft opgehangen vanwege mij.

Het enige dat ik heb gezegd is dat ik het vervelend vind om allerlei redenen. Niet dat de buurman in mijn ogen kwaad in de zin heeft, maar doordat hij niet echt handig is er wel voor kan zorgen dat zijn camera gegevens ook door anderen bekeken kunnen worden, die kwaad in de zin hebben.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en anders is het jammer. Mijn probleem is namelijk al opgelost, de camera is weggehaald.

Monique D*

Monique D*

02-04-2015 om 13:23

Optie 2

Dat inbrekers kunnen "inloggen" op de camera van buurman of via filmpjes van de camera die op internet zijn geplaatst om de gangen van jou na kunnen gaan is niet reëel. Waarom zouden ze dat speciaal bij jou doen?

Graag jouw reactie.

Monique D*

Monique D*

02-04-2015 om 13:24

Sorry

Wij hadden tegelijkertijd onze berichten verzonden.

Je bedoelt het dus in algemene zin, het gaat niet over jou.
Gelukkig is dat probleem volgens jou opgelost.

Bedankt voor jouw reactie.

@Paddington

Het was voor de geode verstaander allang duidelijk wat jij bedoelde.

Ik vind het vreselijk ver gezocht van jou, alsof inbrekers de moeite gaan doen om te kijken waar beveiligingscamera's hangen om dan te pogen in te breken op de netwerken op die adressen om met de camera's mee te kijken gaat ver voorbij omslachtig. Los van het feit dat je van die camerabeelden maar heel weinig kunt concluderen.

Charis

Charis

02-04-2015 om 13:32

Oooh wat erg dit

Paddington, dat je überhaupt nog reageert!
Blijkbaar heb je een gevoelige snaar geraakt met je vraag, want serieus, wat een ongelooflijk gedram in dit draadje, compleet met tig nummerverwijzingen naar eerdere postings.

Soms post iemand hier iets op dit forum omdat hij/zij iets gewoon niet zo prettig/vervelend/naar vindt en andermans mening of oplossing wil horen. Soms kun je daarin meegaan, soms niet. Ik ben echt oprecht verbaasd door de felheid van deze discussie. Waarom in godsnaam dit derdegraads verhoor voor Paddington? Zij is niet degene die hier camera's ophangt.

Monique D*

Monique D*

02-04-2015 om 13:50

O.T. manier van discussiëren

Ben ik mee eens, Charis.

Het gaat ook vooral om de toon waarop een discussie wordt gevoerd. De persoonlijke verwijten die worden geuit als enkele zaken bij de lezer niet goed overkomen. Er wordt gezegd dat je beter moet lezen en er worden nummerverwijzingen naar eerdere postings gemaakt, terwijl je even in het kort kan zeggen wat er waarschijnlijk mee bedoeld wordt. Het is de toon die de muziek maakt. En de draadjesstarter kan aan de hand hiervan zelf aangeven wat ze precies bedoelt. Maar dat kan ook niet altijd even goed uitpakken..

Dit fenomeen kan ook bij gewone mailwisselingen voorkomen. Op papier of scherm staat het toch vaak anders dan er in werkelijkheid bedoeld wordt. Vaak lost een simpel telefoontje dit hele probleem op! Maar dat is hier natuurlijk niet mogelijk!

Ik draai hier al een aantal jaren mee en ondanks dat sta ik soms versteld van reacties van anderen.. maar ik probeer ook te denken dat dit bij het discussiëren op fora hoort..

Ad Hombre

Ad Hombre

02-04-2015 om 14:46

Monique

"Misschien omdat ik dit hele gebeuren ook te gek vind voor woorden."

Beetje wel ja.

"Ik draai hier al een aantal jaren mee en ondanks dat sta ik soms versteld van reacties van anderen.."

Dan kun je misschien wel begrijpen dat het enige irritatie op kan wekken als je gaat klagen over "beter communiceren" en "Zo ben jij erg onduidelijk" als iemand (overigens geheel belangeloos en zo neutraal mogelijk) probeert samen te vatten wat nou eigenlijk de issues waren. (zonder al te veel in details te verzanden)?

Monique D*

Monique D*

02-04-2015 om 14:58

Laatste keer: jouw reactie was erg onduidelijk..

..en dat had ik ook aangegeven.
Als je het nummer van de posting noemde en jouw visie hierop was het een stuk duidelijker.

Maar zoals ik al zei: bij bijvoorbeeld mailwisselingen waarbij men elkaar niet begrijpt zodat er langs elkaar heen wordt gesproken is een telefoontje de oplossing van het hele probleem.. maar dat is bij fora natuurlijk niet mogelijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

02-04-2015 om 15:20

Ik quote je even

Monique:
"Laatste keer: jouw reactie was erg onduidelijk.. "

"Ik draai hier al een aantal jaren mee en ondanks dat sta ik soms versteld van reacties van anderen.. maar ik probeer ook te denken dat dit bij het discussiëren op fora hoort.."

Daar ben ik het helemaal mee eens! (maar het bord voor je hoofd zal wel weer verhinderen dat je begrijpt wat ik bedoel)

Barvaux

Barvaux

02-04-2015 om 21:35

nou ja zeg

Als ik even kort de nummers aangeef van de postings omdat iemand daarom vraagt is dat ook al niet meer goed?

En ik hád al een hekel aan die toon en muziek maar twee maal in één alinea wordt mij echt teveel...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.