Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Avondklok als juridisch steekspel


Tango schreef op 16-02-2021 om 21:27:

[..]

Die uitzondering voor sportende en buitenspelende kinderen bestaat helemaal niet. Ook kinderen moeten na de avondklok gewoon binnen zijn. Dus waar die opmerking nu ineens vandaan kwam vanavond tijdens die zitting? Geen idee.

  De ingangstijd is zo gekozen dat kinderen nog kunnen sporten.

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 22:28 Topicstarter

Wat is dat voor logica Ronda. Je mag binnen maar 1 persoon uitnodigen.

EmmaT schreef op 16-02-2021 om 19:05:

Jongeren ontmoeten elkaar, spreken af in de avond en willen dan gewoon om 11u met de fiets naar huis. In een wereld waarin toch al niks mag en waarin je de hele dag achter een scherm zit is dat voor velen net even teveel. En nee, het is minder urgent dan matelzorgen dus je krijgt er geen ontheffing bij. Maar het is wel heel erg belangrijk.

juist Emma. Mijn 18 jarige zoon was zo teleurgesteld in de uitspraak vanavond. Hij begrijpt niet waarom hij wel overdag met iemand mag afspreken maar niet 's avonds met iemand samen voetbal mag kijken. En dan na de wedstrijd naar huis komen om de volgende ochtend weer online college te volgen. 

ik begrijp zijn teleurstelling zo goed. Hij zit nu gewoon thuis op de bank te kijken. Hij wordt wel steeds somberder en cynischer. Sommige jongeren hebben perspectief nodig en al bijna een jaar niks hebben om naar uit te kijken is niet leuk. Geen sportschool, geen voetbal, nog nooit normaal college gehad (hij kent eigenlijk niemand op zijn opleiding), geen rijles meer, geen bijbaan meer want dat was in de horecs en dan mag hij ook niet eens meer met iemand afspreken 's avonds. Je zou voor minder een virusgekkie worden als je 18 bent. 

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 22:28:

Wat is dat voor logica Ronda. Je mag binnen maar 1 persoon uitnodigen.

iemand schreef dat jij had geschreven dat jouw kinderen met vrienden bij elkaar waren gekomen. En je sprak het niet tegen, dus ik ga ervan uit dat je het inderdaad schreef. Dat mag dus niet. Zowel niet binnen als buiten mogen ze niet met een groep bij elkaar komen. Het was om aan te geven dat jouw kinderen zich dus minder streng aan de regels houden dan jij in je openingspost schreef. mij maakt dat niks uit, want jongeren hebben het moeilijk, dus ik gun je kinderen het samenkomen met vrienden. Maar ook jij buigt de regels zoals het je uitkomt. Doen we allemaal, de een wat meer dan de ander. volgens mij kan niemand zich 100% aan de afstand houden. In supermarkten al zeker niet. 

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 22:46 Topicstarter

O ja, het was op het randje. Schoolvrienden haalden haar op om te gaan wandelen. In tweetallen gingen ze weg. Heerlijk om mij daar even over aan te spreken toch?

Blijkbaar is er niets interessants meer te bespreken dan elkaar te bekritiseren. Jammer.

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 22:46:

O ja, het was op het randje. Schoolvrienden haalden haar op om te gaan wandelen. In tweetallen gingen ze weg. Heerlijk om mij daar even over aan te spreken toch?

Blijkbaar is er niets interessants meer te bespreken dan elkaar te bekritiseren. Jammer.

Nee het was over het randje. Thuis is het een advies,  maar buiten een verbod en dus mogelijk een boete.  Geen enkel probleem, doen mijn pubers ook, maar doe dan niet net of jullie heiliger zijn dan de Paus. 

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 22:28:

Wat is dat voor logica Ronda. Je mag binnen maar 1 persoon uitnodigen.

Dat is een advies, geen wet. 

Misschien kan de rechter vrijdag ook meteen het hoger beroep inzake de mondkapjesplicht behandelen. Die zaak wacht al sinds augustus op een zitting 😈

MeikeT schreef op 17-02-2021 om 07:46:

Misschien kan de rechter vrijdag ook meteen het hoger beroep inzake de mondkapjesplicht behandelen. Die zaak wacht al sinds augustus op een zitting 😈

Ik ben voor

Pief schreef op 16-02-2021 om 17:51:

[..]

Dat laatste.

bewijs graag.

MeikeT schreef op 17-02-2021 om 07:46:

Misschien kan de rechter vrijdag ook meteen het hoger beroep inzake de mondkapjesplicht behandelen. Die zaak wacht al sinds augustus op een zitting 😈

Ook mee eens. Want ik vraag me nog steeds af welk effect deze nou eigenlijk hebben. Het is ook bijzonder dat zo'n hoger beroep zo snel plaatsvindt begreep ik. Ook een zitting over de betrouwbaarheid van de PCR testen ligt al een tijdje op stapel, maar kan pas in april behandeld worden las ik vanmorgen. 

Emmawee schreef op 16-02-2021 om 19:34:

Het vervelende van de avondklok vind ik nou juist dat de toegevoegde waarde zo minimaal is, naast de andere maatregelen.

Wij hebben geen hond, maar houden wel van een avondwandeling, of een stukje fietsen. Mijn zoon gaat naar zijn vriendin en moet nu steeds vroeg weg of blijven slapen. Allemaal geen grote problemen, als we met dit 'offer' het virus terug zouden dringen. Maar dat is dus niet zo.

De avondklok zorgt er alleen voor dat mensen die zich toch al niet of minder aan de maatregelen houden, daar 's avonds minder gelegenheid toe hebben en strafbaar zijn.

Ik vind het dus wel degelijk ergerlijk dat ik niet een fijne late sneeuwwandeling kon maken afgelopen week, terwijl ik daarmee niemand zou hebben kunnen besmetten.

realiseer je je dat heel veel mensen al maanden in hun huizen zitten uit angst voor besmetting? En dan klaag je dat je na pás 9 uur niet meer kunt wandelen? Een hond hebben staat ook niet automatisch voor een lekkere wandeling maken. Een hond moet zijn behoefte buiten doen en dat is dat. Hoe eerder alles gedaan is, hoe korter het rondje kan blijven. 

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 22:46:

Blijkbaar is er niets interessants meer te bespreken dan elkaar te bekritiseren. Jammer.

En dat uit jouw mond, hilarisch 😂😂😂

Ixia. schreef op 17-02-2021 om 09:51:

[..]

Een hond moet zijn behoefte buiten doen en dat is dat. Hoe eerder alles gedaan is, hoe korter het rondje kan blijven.

Nou, dat is wel een hele beperkte kijk op de verzorging van een hond. 

Pief schreef op 16-02-2021 om 18:39:

[..]

Precies! De tweede kamer sputterde, maar capituleerde onder de druk van alle horrorscenarios. En dan is het cirkeltje rond: de macht en manipulatie vanuit de wetenschap doet onze democratie geen goed.

pff hoor ik hier een VW-aanhanger?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.