Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

trudy

trudy

09-10-2011 om 15:15

Zo moeilijk

hallo,

wie heeft suggesties hoe je hier mee om moet gaan ?

Ik heb na het overlijden vorige maand van mijn tweelingzus mijn nichtje van 11 in huis voor 3 dagen per week omdat mijn zwager in het buitenland werkt.

Maar nu heeft mijn zwager al een nieuwe vriendin wat voor mij en mijn nichtje (denk ik ook door wat ze schrijft op ping) moeilijk te verwerken is

Ik heb v.d. week al geprobeerd met haar te praten maar zij zelf laat er weinig over los tot nu toe, haar moeder is 3 maanden ziek geweest en toen overleden ook allemaal heel snel gegaan.

Totdat mijn zus overleed was mijn zwager ook altijd al in het buitenland werkzaam dus zij was altijd samen met mijn zus haar moeder

ik kan hier zelf al heel slecht mee omgaan laat staan zijn, hoe kan ik haar helpen omdat ze zich door haar vader in de steek gelaten voelt en ik hem niet af wil vallen maar dat zij toch haar gevoel kwijt kan ?

Heeft iemand hier tips of advies over of misschien zelf meegemaakt ??

gr.Trudy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

09-10-2011 om 16:57

Forum

Het is gewoon vreselijk zwaar en vreselijk moeilijk. En er is eigenlijk niets dat het nu dragelijker kan maken. Maar toch: Ik zou je nichtje willen adviseren om eens een kijkje te nemen op het forum van Stichting Achter de Regenboog. Daar treft ze lotgenootjes en dat kan echt heel waardevol zijn. Mijn dochters hebben daar veel aan gehad, en nog.
En verder denk ik: verwennen. Iedere dag opnieuw zelf zorgen voor een lichtpuntje, iets leuks, iets gezelligs, iets knus, iets lekkers, of wat dan ook, als je er maar een paar minuutjes van kan genieten. Een volgende stap kan zijn: het lichtpuntje voor morgen vandaag al bedenken. Dan heb je iets om naar uit te kijken.
Ik vind die drie dagen per week wel lastig, voelen jullie je daar het prettigst bij? Het meisje moet nu ook in twee verschillende gezinnen leven, dat maakt het wel heel moeilijk.
En dat Pa nu al een nieuwe vriendin heeft, tja...dat lijkt me als kind en als familie haast onverteerbaar, maar ik weet dat meer mannen dit zo aanpakken. Op zich is het niet heel raar. Troostrelatie. Cavia dood, we kopen morgen een nieuwe. Dat idee. Geen idee wat je daar als kind mee moet. Dan kun je maar beter wat meer bij je tante zijn, lijkt mij. Maar je hoeft Pa dus niet af te vallen, ieder rouwt op eigen manier, en die manier is voor iedereen anders. Al begrijp je het niet, respecteren kan wel.
Heel veel sterkte, ik heb het echt met jullie te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.