Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Petr@

Petr@

19-07-2011 om 22:44

Weet even niet hoe te reageren [zoon kennissen overleden]

Ik kreeg vanavond een mail waarin stond dat de volwassen zoon van kennissen overleden is aan een hartstilstand (mail kwam van de kantinebeheerder, niet van henzelf).
Ik ken deze mensen via de atletiekvereniging. Ik ben daar jurycoördinator en zij hebben ook een functie binnen de wedstrijdorganisatiecie. We hebben dus m.n. vlak voor en tijdens wedstrijden intensief contact. En hem zie ik elke donderdagochtend als ik train en hij aan het klussen is.
Ik weet niet goed hoe nu te reageren. Bellen? Langs gaan? Mailen? Waar doe ik nu het "goede" mee?
Pff... ik hoop op wijze woorden van jullie...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

19-07-2011 om 22:45

Aanvulling

Ik zie dat mijn bericht niet echt duidelijk is: de zoon ken ik dus niet, alleen de ouders.

Puck

Puck

19-07-2011 om 23:03

Kaart

Ik zou geloof ik gaan voor een mooie kaart en daar een persoonlijke boodschap op zetten. Mijn ervaring is dat dat meestal erg gewaardeerd wordt.

Wat ik zou doen

nu, voor de begrafenis/crematie een mooie kaart sturen en daar iets persoonlijks opzetten. Geen idee of ze weleens iets gezegd hebben over hun zoon, wellicht dat je daarmee een draai kan geven voor iets persoonlijks. Zo van: ik me herinneren dat of het heeft toenertijd indruk opgemaakt dat...
Geen idee hoe het contact is, maar ik kan me voorstellen dat er een afvaardiging van de atletiek naar de uitvaart gaan, wellicht kan je meegaan om daar persoonlijk te condoleren.

Succes met je keuzes,

groetjes van Purk

Kaartje

ik zou gewoon een kaartje sturen, niet perse een rouwkaart een mooie ´rustige´ kaart is in mijn ogen ook helemaal ok.

Petr@

Petr@

20-07-2011 om 21:25

Dat is duidelijk

Het wordt een kaartje. Uiteraard ga ik naar de begrafenis, maar een kaartje wordt altijd wel op prijs gesteld.
Dank voor jullie reactie!

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2011 om 09:18

Petr@

Oh dat weet ik zeker, ik heb de kaarten nog vaak herlezen, die wij kregen nadat onze oudste overleed. Nu, 20 jaar later, heb ik ze nog!

Petr@

Petr@

22-07-2011 om 18:19

Fio

Dat kan ik mij voorstellen dat je de kaarten nog vaak herleest!
Ik moest gisteren training geven bij de atletiekvereniging en heb alle lopers het kaartje mee laten tekenen. Dit weekend stuur ik nog een kaartje namens mijn gezin. Ik stel mij zo voor dat ze de afgelopen dagen bedolven zijn onder de kaarten (er waren meer dan 300 mensen bij de dienst) en dan hebben ze de komende week er ook nog een en daar kan ik dan nog wat inzetten over hun zoon. Want ik kende hem niet, maar heb wel een goede indruk gekregen door wat er gezegd werd. Dus dan kan ik de kaart iets persoonlijker maken.

Anna :-)

Anna :-)

22-07-2011 om 21:47

Kaartje en later

eens langs gaan. Zo hebben wij het gedaan toen de zoon van kennissen onlangs overleed. Vond het heel lastig, situatie leek wel op die van jullie. Tijdens het sportseizoen intensief contact, daarbuiten wat minder. Zoontje kenden we overigens wel goed. We hebben een kaart gestuurd, bloemen laten bezorgen bij de uitvaart, later een briefje en na een maand ben ik even op bezoek geweest. Ga binnenkort weer even langs.

Groetjes, Anna

Petr@

Petr@

22-07-2011 om 22:39

Anna

Die situatie lijkt inderdaad heel veel op die van ons! Na onze vakantie wil ik langs gaan, maar dat zal best vreemd zijn, want dat deed ik voor het overlijden ook nooit. Dus dat wordt wel even moed verzamelen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.