Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Even niet

Even niet

03-09-2011 om 13:20

Voor mijn zoon

Die helemaal alleen het laatste half jaar leugen na leugen heeft verzonnen omdat hij op school zaken niet overzag en zich er niet toe kon zetten opdrachten te maken en in te leveren. Die zichzelf zo in de nesten heeft gewerkt dat hij het niet tegen ons durfde te vertellen....
Die ongelukkig is en niet weet wat hij wil. Het is zo'n fijn mens, en hij voelt zich niet goed genoeg, is bang ons en anderen verdriet te doen en niet te voldoen aan (zijn eigen?) verwachtingen. Wij willen hem zo graag laten voelen dat hij bij ons altijd terecht kan en hebben hem dit zo vaak gezegd en hem duidelijk gemaakt dat we van hem houden. Angst hebben om je kind is wurgend. Ik hoop zo dat hij er uit komt en dat hij gaat beseffen dat hij er mag zijn en dat hij een fijn mens is met kwaliteiten......

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

03-09-2011 om 16:48

Even niet

ik wens jullie veel sterkte en wijsheid, maar jullie zoon vooral!

Och even niet

Wat verdrietig allemaal. Sterkte, ik brand een kaars voor jullie.

Even niet

Even niet

04-09-2011 om 16:21

Vervolg

Dank je wel Monet en Geerke ! Ik loop al een paar dagen met branderige ogen en een zeer gezicht omdat ik wel wil huilen, maar zijn verdriet niet nog groter wil maken. Het gaat over een jongen die ook op het middelbaar onderwijs de fout in ging en door onderpresteren en desinteresse in de stof twee maal doubleerde en uiteindelijk toch zijn VBMO diploma haalde. Vorig jaar ging het naar ons idee hartstikke goed en hij haalde blinkende cijfers. Dit jaar heeft hij zich dus giga zitten vervelen en zat alleen maar achter zijn laptop films te kijken en te gamen. Van uitstel kwam afstel, en hij dacht dat het wel goed zou komen (tegen beter weten in). Op school heeft hij ook leugens verteld om onder zaken uit te komen. Praten is niet zijn sterkste punt ( heeft hij niet van mij, maar van zijn vader). Ik zit er dus ook lekker tussen in. Ik probeer met mijn man hierover te praten, en met mijn zoon, maar ik zou ze graag samen hierover zien praten ( manlief zit in de branche waar kindlief voor aan het leren was). Hij heeft inmiddels twee sollicitatie's de deur uit. Één daarvan is bij een heel fijn bedrijf hier in de buurt ( ik ken de directeur en die is ook zonder diploma zijn bedrijf begonnen). Ik hoop zo dat zij hem een kans geven.....
Liefs, M

Asa Torell

Asa Torell

04-09-2011 om 17:17

Even niet

Wat erg voor jullie allemaal... ik hoop dat het via werken toch gewoon goed gaat komen. Ik kan me voorstellen dat je wel even een flink potje zou willen huilen. Sterkte!

Even niet

Even niet

04-09-2011 om 19:58

Asa

Ik hoop het ook. Alleen heeft hij twee jaar voor nop op deze school gezeten, en verlaat hij hem ook nog zonder diploma..........
Dat huilen zal vandaag of morgen hopelijk wel komen, maar ik moet het ff timen
( als ik jank zie ik eruit alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden).
M.
P.S: Ik duim zo voor je dat je bevalling spontaan gaat beginnen !!

Asa Torell

Asa Torell

04-09-2011 om 21:09

Even niet

Wat lief, bedankt voor het duimen, ik hoop dat het helpt .
En ik kan me voorstellen dat je nog even niet toe bent aan al fijn denken aan hoe het allemaal mogelijk weer goed gaat komen... het lijkt me gewoon echt alleen maar ontzettend naar nu.

Even niet

Even niet

04-09-2011 om 22:42

Asa ( ot)

Weet je wat wel eens goed kan helpen voor jou ? Eerst een knallende ruzie maken met je (v)echtgenoot en daarna knallend goedmaken ( if you catch my drift
Menig vrouw is dezelfde nacht nog bevallen.
M.

Valkyre

Valkyre

05-09-2011 om 19:36

Och even niet

Wat een rotsituatie. Ik wens jullie en je zoon alle goeds - dat hij maar een fijne plek vindt in de maatschappij. In ieder geval heeft hij een lieve moeder die begrip heeft voor hoe en waarom hij in die situatie is gekomen (te hoge eisen aan zichzelf stellen en daardoor als een berg tegen het werk opzien en dan maar vluchten in gamen en internetten/films kijken, zeg ik het goed?) Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten - in gevecht met mezelf een opleiding niet afgemaakt, en het enige wat mijn moeder kon zeggen was dat het "stom" van me was... Dat kwam uit onvermogen van haar kant, niet omdat ze niet van me zou houden hoor, maar wat steun en begrip hadden me zo goed gedaan in die tijd.. Ben heel blij voor jouw zoon dat hij jou heeft.

Zoek even iemand bij wie je lekker kunt uithuilen, en zorg ook goed voor jezelf. En heel veel sterkte met je zoon.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sterkte

Wat een rotsituatie, Even niet. De machteloosheid, dat je weet dat hij anders kan, beter kan en hij geen andere kans zag dan liegen tegen iedereen. Wat verdrietig. Sterkte!

Even niet

Even niet

06-09-2011 om 20:00

Licht aan de horizon

De situatie ziet er hier inmiddels een stuk rooskleuriger uit. Zoonlief is met zijn vader op school wezen praten. Hij mag de ontbrekende opdrachten alsnog inleveren. De komende tijd zal hij twee dagen per week naar school gaan (tot de opdrachten klaar zijn en voldoende beoordeeld). Als hij dit alles goed heeft afgerond ( en dat kan in een aantal weken) krijgt hij alsnog zijn diploma ( pfieoe........veegt voorhoofd af).
Ondertussen kan hij morgen ook nog op gesprek komen bij één van de bedrijven waar hij gesolliciteerd heeft !
Nu maar hopen dat ze hem ook aannemen als hij de komende tijd twee dagen per week naar school moet.
Dank jullie meiden voor jullie support !
Dat deed mij goed.
Liefs, M.

Even niet

Even niet

06-09-2011 om 20:03

Nog ff

Wat overblijft is natuurlijk dat hij hard moet gaan werken aan zijn zelfbeeld en werkhouding. Want dat er iets grondig mis is lijkt ons overduidelijk. We zijn er dus nog niet, maar we zitten er wel bovenop !
M.

Er is toch licht in de duisternis

Lieve Even niet, ik duim heel hard met jullie mee dat hij kans ziet om dit aan te grijpen en er alsnog voor te gaan. Sterkte!

Asa Torell

Asa Torell

07-09-2011 om 19:46

He wat fijn

ik duim voor het doorzetten van deze trend!

Even niet

Even niet

08-09-2011 om 19:35

Aangenomen!

Nog meer goed nieuws.
Bij het bedrijf waar hij gisteren op gesprek is geweest, is hij dus aangenomen ! Hij mag woensdag al beginnen. En bij het andere bedrijf mag hij op gesprek komen ! ( dat is het bedrijf waar ik hem liever zou zien en waar hij meer mogelijkheden heeft om ook intern verder te komen). Hij heeft vooralsnog de eerste baan aangenomen en van daaruit gaat hij verder kijken.
( je gaat natuurlijk niet deze baan afzeggen als je verder nog niets weet van die andere).
Dat worden drukke weken voor hem, want het gaat 2 dagen school en vier dagen werken worden, en ondertussen de ontbrekende opdrachten maken en inleveren.
Mijn schouders zakken voorzichtig steeds een stukje verder naar beneden.
Liefs M.

Asa Torell

Asa Torell

09-09-2011 om 20:40

Wow

Wat een rollercoaster-week voor jullie! Ik hoop dat zijn zelfwaardering nu ook de gebeurtenissen zal volgen - dat gebeurt volgens mij net zo vaak als andersom (bij mij wel in elk geval).
En geheel off-topic, ik had je advies al wel opgevolgd (zonder ruzie zelfs) maar het mocht niet baten, althans daarvoor niet . Enfin, het kwam toch wel goed!

Even niet

Even niet

09-09-2011 om 23:03

Asa

Dat kan je wel zeggen dat het een rollercoaster-week was. Ik ben vanavond lekker met twee vriendinnen naar de Hamam geweest en had ik echt ff nodig. Ik hoop ook dat zijn zelfwaardering de gebeurtenissen zal volgen, maar ik hoop ook dat zijn zelfinzicht dit zal volgen. Ons vertrouwen in hem en of hij de waarheid spreekt is momenteel wel erg diep gezakt hoor.
Enne, wat jammer dat mijn advies je op dat moment geen resultaat had. Gelukkig heb je hem inmiddels op de wereld gezet. Gaat het verder goed met jullie ?
Liefs M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.