Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Oma gaat sneller dan verwacht overlijden, kind is in het buitenland

...

Ach, wat verdrietig voor jullie allemaal! Heel veel sterkte.
Ik zou het ze niet zeggen. Ze kunnen daar niet weg, dan zitten ze toch nog een tijdje met deze nare boodschap in hun achterhoofd en kunnen ze niet voluit genieten van hun kamp. En wie weet houdt oma het toch lang genoeg vol, dan heb je ze voor niks 'lastig gevallen'. Ik zou wel, mocht het inderdaad heel snel gaan, proberen de uitvaart uit te stellen tot je zoons weer terug zijn. 
En even wellicht ter geruststelling: ik heb ervaren dat zo'n nare boodschap vaker voor een inzinking zorgt en dat mensen, als ze eenmaal accepteren dat ze ernstig ziek zijn, toch weer wat opveren. Dat hoop ik voor jullie ook. Dikke knuffel 

Jeetje, wat verdrietig. Veel sterkte!
Ik denk dat het van heel afhangt. 
Hoe is de band met hun oma? Met wat voor kamp zijn ze weg, is het iets eenmaligs of iets wat ze jaarlijks doen. Is de begeleiding bekend en vertrouwd, of niet?
Zijn er via de organisatie van het kamp of via de reisverzekering mogelijkheden om ze begeleid terug te laten komen. Zijn ze samen op hetzelfde kamp? Kun je videobellen?

Ik denk dat ik het wel zou vertellen, als het nog verder achteruit gaat. En ook als ze overleden is. Mijn ervaring met kinderen en slecht nieuws is dat ze er even erg verdrietig zijn, maar daarna -gelukkig- ook snel weer doorgaan met hun leven. Ze hebben elkaar daar, en hopelijk de leiding. Als het mogelijk is nog een keer videobellen met oma, waarbij oma ze kan vertellen dat ze vooral ook veel plezier moeten hebben op het kamp kan ook fijn zijn voor ze. 

Hm, bericht is alweer verdwenen. Bijzonder...

Jonagold schreef op 08-07-2024 om 15:18:

Hm, bericht is alweer verdwenen. Bijzonder...

Misschien is oma al overleden, sterkte to

Wat is dit voor raars dat het beginbericht wordt weg gehaald?

Pippeltje schreef op 08-07-2024 om 20:46:

Wat is dit voor raars dat het beginbericht wordt weg gehaald?

Exact, dan ook geen serieus advies verwachten 

En ook zonder enige uitleg. Geen reactie geven gebeurt wel vaker, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien te herkenbaar? Herkend door iemand irl?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.