Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Asa Torell

Asa Torell

22-04-2009 om 21:58

Kaart sturen voor verjaardag overleden kind: te opdringerig bij verder geen contact?

Een tijdje geleden vroeg ik hier naar een kaart voor de geboortedag van een overleden kindje. Nu sprak ik hierover met vriend en die werd bijna boos: omdat ik verder (behalve sporadisch in het voorbijgaan bij het werk) geen contact heb met de betreffende kennissen zou dit volgens hem veel te opdringerig zijn. Heeft hij gelijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

hij heeft geen gelijk!

Ik vind elk kaartje van wie er ook meedenkt/leeft een geschenk! Het is fijn te merken dat mensen aan je denken, ook al is iemand niet een naaste vriend of kennis.

Asa Torell

Asa Torell

22-04-2009 om 22:25

Dank je wel mien

Voor je duidelijke reactie! Dat lijkt mij dus ook, en dat was ook de indruk die ik hier bij Ouders Online altijd krijg.

Asa Torell

Asa Torell

22-04-2009 om 22:27

Ter aanvulling nog

De vader is een studiegenoot van mij, ik ken hem dus al wel heel lang en kwam hem vroeger nog wel vrij regelmatig tegen via gezamenlijke kennissen (die ik nu nooit meer zie, verwaterd), of bij werkdingen.

Bastet

Bastet

23-04-2009 om 07:40

Doen!

Dergelijke attente kaarten komen vaak uit onverwachte hoek,en worden zo gewaardeerd,omdat soms mensen die dichter bij je staan,er niet meer aan denken....doen dus!!
Groetjes,Bastet

Bellefleur

Bellefleur

23-04-2009 om 09:02

Goed gedaan.

Ook ik ben het niet eens met die vriend van je. Een kaartje is niet opdringerig.

Ach nee zeg

Een kaart op zo'n dag is NOOIT opdringerig. Het is zoooo attent....!!! Laat je niet aan het twijfelen brengen!

eemslech

eemslech

23-04-2009 om 15:57

Zeker doen!

Die onverwachte kaartjes zeggen meer dan tientalle andere kaartjes. Zeker doen. Nooit twijfelen aan je eigen gevoel en ingevingen!

knevel

knevel

23-04-2009 om 22:22

Sturen hoor, dat kaartje!

Zoals veel voor mij al schreven: dat wordt zo gewaardeerd, een kaartje op de geboortedag. Ik zou er in ieder geval blij mee zijn, nog iemand die aan mijn kindje denkt op deze belangrijke dag.

Sorry, je vriend heeft (dit keer) geen gelijk.

groetjes,

Knevel

Hetty,*

Hetty,*

23-04-2009 om 22:56

Ja!

Die kaarten betekenen zoooooveel! Als je geen kaarten krijgt is het net of je kind niet bestaan heeft, zo triest.
Groetjes Hetty,*

Asa Torell

Asa Torell

23-04-2009 om 23:20

Dat is wel duidelijk!

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Uiteraard ga ik de kaart dus wel versturen.
Overigens vroeg ik het ook aan mijn moeder en die reageerde ook zeer aarzelend... ik vermoed maar zo, dat die angst voor opdringerigheid voor heel veel niet gestuurde kaarten zorgt .

Asa!

doen! Het is een klein gebaar. Ik denk inderdaad dat door twijfel veel kaarten niet gestuurd worden. Het zal ze goed doen dat er op die dag aan hen een hun kindje gedacht wordt.

groetjes van Purk

Wilma

Wilma

26-04-2009 om 17:14

Zonde van al die nietgestuurde kaartjes door twijfel

Ik had ze graag willen hebben. En zou ze nóg graag krijgen zelfs. Ook na zoveel jaren nog.

Het is zooooo fijn te weten dat er aan je kind gedacht wordt, maakt niet uit of je veel contact hebt of weinig.

Fijn te lezen dat je 'm sturen gaat !

Groetjes,
Wilma

Christientje

Christientje

28-04-2009 om 12:03

Gelukkig!

Gelukkig dat je hebt besloten de kaart te posten. Ik zou het persoonlijk enorm waarderen wanneer iemand de moeite neemt. Intussen is mijn ervaring dat sommige mensen zich geen houding weten te geven wanneer er iets aan de hand is, en vanuit die onzekerheid durven ze gewoon niets te zeggen en weten ze niet hoe te reageren. Terwijl je beter kunt zeggen 'ik weet niet wat te zeggen...' dat is 100x beter dan zwijgen.
Christientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.