Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaars blijft branden

De eerste kaars van deze nieuwe draad van doorgegeven licht zet ik neer voor Buzz en haar moeder.
Verder zet ik er een waxinelichtje bij voor een vriendin, waar nu wat tegenslagen bij elkaar komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

05-04-2013 om 09:19

Kaatje

"Verwerken doe je met afval," heb ik iemand die haar kind heeft verloren wel eens horen zeggen. Verdriet zet je niet even aan de straat, ook niet na 5 of 10 of hoeveel jaar dan ook. Moed voor volgende week!

Kaatje en kinderen

De moeilijke dagen in.....een warme kaars en sterkte voor jullie.

Ely

Ely

05-04-2013 om 10:49

Kaatje

Een kaars voor kracht en warmte voor jullie

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lieve kaat en kinderen

Ik denk aan jullie en ja, ook na 5 jaar mag het nog ontzettend veel pijn doen! Niemand die daar iets over te zeggen heeft, behalve jullie zelf (en zelfs dan nog ieder voor zich).

Ik wens jullie sterkte in deze en de komende tijd en zal aan jullie denken!

Kus,
Jons

Kaatje h

Ik sluit me aan bij alle bovenstaande spreeksters. Veel sterkte in deze dagen, we denken aan jullie.
Liefs, Mick

Tineke

Tineke

05-04-2013 om 16:56

Te lief voor woorden

Zo enorm bedankt allemaal...bijzonder om weer de warmte en kracht van jullie te mogen ervaren.
Eigenlijk gaat het best goed met ons, zoveel opgebouwd, zo in het leven. Maar nu komt de een na de ander huilend thuis, dan lukt het niet op stagedagen of in de klas. Het is dus even moeilijk om overeind te blijven. Maar met elkaar komen we er wel weer door, zeker nu er zoveel steun en gedachten weer onze kant uitkomen.
Liefs!

Kaatje

Een mooie kaars voor jullie!
Ik ben verbijsterd en word echt boos als ik lees dat mensen van je verwachten dat het maar over moet zijn na 5 jaar. Ik heb dat soort reacties gelukkig zelf helemaal niet gekregen, integendeel. Het verdriet en gemis blijft. Een warme kaars en een arm om jullie heen!

Rafelkap

Rafelkap

08-04-2013 om 08:53

Voor kaatje en kinderen

Vandaag weer een paar kaarsen. Net het weekend achter de rug en iedereen nu weer in zijn eentje naar school- en dat in deze week waarin jullie je vader en man extra missen.. Een virtuele arm!

Kaatje

5 jaar is gisteren, 5 jaar is een eindeloos lange tijd geleden..
Kaarsje voor jullie!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-04-2013 om 20:40

Kaatje

Ook nog een kaars van mij.

Rosa van der Zanden

kien

kien

08-04-2013 om 20:47

Klasgenoot van mijn dochter

Vanochtend werd in de klas verteld dat zijn vader donderdagavond plotseling is overleden. Arm joch, om zo de middelbare school te beginnen. En zijn vader vond het zo leuk dat zijn zoon op de zelfde school zat als hij vroeger. Arme moeder, nu staat ze er alleen voor met haar zoon.
De hele dag is het in ons hoofd. Zo staan we weer stil bij hoe plotseling het kan veranderen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaatje en klasgenoot van dochter kien

moeilijke dagen, moeilijke tijden.
Deel de kracht met elkaar en put daar kracht uit om verder te gaan.

Sterkte.

Tango

Tango

09-04-2013 om 11:31

Ook voor kaatje en...

Ook een kaars voor Kaatje en haar gezin. 5 jaar geleden, zo lang geleden maar toch eigenlijk nog maar zo kort. Natuurlijk kun je niet verwachten dat het verdriet na 5 jaar 'over' is.

En voor de slachtoffers en nabestaanden van de schietpartij in de Ridderhof, nu twee jaar geleden. Ik ken sommigen van hen van heel dichtbij. Zoveel verdriet dat weer naar boven komt.

Tineke

Tineke

09-04-2013 om 14:04

Klapboem

En toen viel het verdriet als een zware olifant op ons neer. Verpletterend. Dochter had vandaag een stagegesprek en kreeg een onvoldoende, met als voornaamste reden dat ze de laatste tijd niet vrolijk genoeg is. Dat komt natuurlijk keihard aan. Hoewel de dood onlosmakelijk verbonden is met het leven, mag er blijkbaar geen ruimte zijn voor verdriet. Nou ja, alleen in je vrije tijd, als er vooral niemand last van heeft.
Wederom dank voor alle kaarsjes...

Genista

Genista

09-04-2013 om 14:58 Topicstarter

Kaatje

Kwam ik hier net om een kaarsje voor je te gaan aansteken, lees ik bovenstaande berichten en jouw laatste. Wat een olifant inderdaad, om om die reden een onvoldoende te krijgen. Het doet me denken aan wat Najib Amhali beschreef, over die dikke man die met een handboei aan hem vast zat en bovenop hem lag.
Een kaarsje voor jullie allemaal.

Genista

Genista

09-04-2013 om 14:59 Topicstarter

En voor de buren

Die net een dikke inbraak hebben gehad en nu allerlei dierbare dingen en materiële herinneringen kwijt zijn. Wat een rotschrik! En wat een verdriet...

Voor vincent

omdat je nooit vergeten wordt....

Kaarsje voor

Het lijkt me verschrikkelijk, een inbraak. Wat moet je veel doorstaan en wat moet je weer vertrouwen zien terug te winnen. Een kaars voor de buren van Genista.

Ely

Ely

09-04-2013 om 23:06

Kaatje

Een kaars voor kracht om er samen voor te vechten dat verdriet wel mag bestaan. Omdat het een deel van ons is en wij niet onszelf noch een ander ontkennen. Omdat anderen niet alleen ons maar ook zichzelf (vroeg of laat) te kort doen door dat te ontkennen. Sterkte voor jullie allemaal

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

elsje78

elsje78

09-04-2013 om 23:24

Voor kaatje en vincent

Kaatje, sterkte nu, maar ook voor volgende week, maand, jaar. Onvoorstelbaar dat er een limiet op verdriet zou zijn!

Vincent, voor jou en je gezin een kaarsje. Ik heb je moeder een beetje leren kennen en wat heb ik respect voor jouw gezin!

Tineke

Tineke

10-04-2013 om 08:17

Weg

Nu hebben we allemaal nu drie dagen vrij genomen, het voelt meteen anders om niet meer mee te hoeven in het tempo van alledag. Zo redden wij het wel weer, zeker met die zee van kaarsjes die weer aan het ontstaan is.
Heel veel dank! Liefs!

Tineke

Tineke

10-04-2013 om 08:21

Vincent

En dan is hij daar weer, midden in het verdriet komt hij binnen, met z'n ontwapende glimlach. Vincent, een kaarsje voor jou, voor je grote zus, voor je broertje en voor je papa en mama. Wij denken aan jullie, altijd.

Rafelkap

Rafelkap

10-04-2013 om 09:44

Kaatje

Kan je dochter die muts nog een (kort) mailje sturen? Ik vind dit totaal ongepast en die vrouw mag zich rotschamen.

Goed idee even weg, en vooral samen zijn! Een dikke kaars voor jullie vieren.

Fiorucci

Fiorucci

10-04-2013 om 16:41

Kaatje

Zijn ze nou helemaal gek geworden...schandalig!

Kaatje

Die mensen mogen zich diep schamen. Fijn dat jullie even tussen de hectiek uit kunnen met z'n allen.
Hier nog een kaarsje voor jullie in de kring.
En ook eentje voor kleine Vincent*. De verhalen van hem en Bas horen voor altijd bij elkaar.

Liefs, Mick

maakt niet uit

maakt niet uit

12-04-2013 om 09:06

Rosanna kluivert

Lees net in de krant, lymfklierkanker..ze is pas 40
Een hele grote kaars voor haar, en haar gezin.

Kaatje

Wat een hork, die stagebegeleider. Een dikke kaars voor jullie.

Tineke

Tineke

12-04-2013 om 15:18

Dank

Iedereen bedankt voor alle steun, kaarsjes en mooie wensen. Zo konden we er een liefdevolle dag van maken.
Dochter heeft trouwens een nieuwe stageplek nu, dit ging echt te ver, dit brak haar, binnen een dag was alles voor elkaar. Gelukkig maar, maar wat een hoop tranen kost dat.
Nogmaals, dank jullie wel.

Goedzo

Want inderdaad, die andere was een ongelooflijke hork. Sterkte Kaatje, jullie allemaal. Fijn dat jullie er een dag vol liefde van konden maken samen.

Voor dat meisje van 9

Voor dat meisje van 9 uit Krimpen aan den IJssel, die uit school kwam en door 4 puberjongens in elkaar werd geslagen toen ze geen geld kon geven. Die een hersenbloeding heeft opgelopen hierdoor..... wat erg.... de jongens gaven zichzelf later aan en zitten vast. Maar ik vind het gewoon zoooo erg. Je komt uit school en wordt in elkaar geslagen. Zomaar. Met zulke grote gevolgen. En hoe win je ooit het vertrouwen in de mensen terug.
Te erg voor woorden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.