Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Petra-

Petra-

03-02-2009 om 23:13

Een nieuwe kaars [wordt gearchiveerd]

voor al die lieve mensen hier, voor kracht, hoop en liefde!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

21-06-2009 om 16:13

Voor m.

Omdat je strijd nu voorbij is....

Maatje

Maatje

21-06-2009 om 16:52

Vaderdag

papa
eretitel
grote man
voorbeeld
trots
blij
soms irritatie
even boos
nooit lang, nooit écht
altijd aanwezig
maar
niet altijd zichtbaar
niet altijd voelbaar
niet altijd tastbaar
omdat papa er niet meer is
omdat papa er is, maar geen kind op aarde
om te koesteren
te beschermen
te weten
de jouwe
de mijne
vader
eretitel
'no matter what...'

Voor alle papa's met kindjes die niet meer op aarde bij hen zijn (Mien*, ik denk weer speciaal aan de papa van jouw Fleurtje, en ook aan Enzo*, de kids van Kaatje Heksenvet, ... allemaal...); voor alle kinderen met hun vader niet meer om zich heen. En voor iedereen die vandaag wél van vaderdag heeft mogen genieten, in welke vorm dan ook.

Liefs,
Maatje

Rafelkap

Rafelkap

21-06-2009 om 18:31

Voor alle kinderen

zonder vader en voor alle vaders die een kind moeten missen een mooie kaars!

Noep

Noep

21-06-2009 om 20:38

Voor een dierbaar iemand

Een kaarsje voor jou, je lief en je kinderen. Jullie kunnen het goed gebruiken!

Zoen,

Noep.

Tineke

Tineke

21-06-2009 om 21:55

Dank voor de kaarsjes

Zeven liter tranen verder is deze dag gelukkig voorbij!

Geerke...

...het lijkt me zo moeilijk... die momenten, dagen... zoals er velen zijn in een jaar. Speciale en ook gewone dagen, waarop het gemis zo heel heftig aanwezig kan zijn... Dat geldt natuurlijk voor iedereen die een dierbare mist, heb dat zelf ook... maar je eigen kind, dat is helemaal zo close... je partner... je papa of je mama... Ik weet niet of het bij jullie ook nog zonnig is geweest vandaag, het heeft hier flink geregent maar op weg naar een verjaardag klaarde het op en hebben we later nog in het zonnetje gezeten. In mijn gedachte was dit echt een dag waarop de hemel mee-huilde met ieder die hun dierbaren missen, maar waarop die dierbaren ook het zonnetje lieten stralen tussen de buien door...

Liefs, Beertje(s)

Hieke...

...ook jullie Lynn* had erbij moeten zijn vandaag... een mooi roze kaarsje erbij!

Liefs, Beertje(s)

Lieve mien...

...ook voor jullie lieve Fleur* zet ik hier nog een speciaal sprankelend kaarsje neer. Wat moet ze vreselijk gemist zijn vandaag...

Liefs, Beertje(s)

Nog wat fakkels erbij...

...zou alle sterretjes* graag 1 voor 1 willen benoemen, en ieder die hen zo mist... maar het zijn er helaas te veel, en ik wil niemand vergeten... daarom naast de speciale kaarsjes van hierboven nog wat fakkels erbij voor al die speciale sterretjes die helaas nog weer zo extra worden gemist vandaag!

Liefs, Beertje(s)

Inger*...

...wat zal ook jij weer extra zijn gemist vandaag. Zonder mama een speciaal ontbijtje maken voor papa... Ik weet (nog) niet hoe hun dag is verlopen, maar ik zet er nog een speciaal kaarsje bij voor jou en je gezin die je zó missen!

Liefs, Beertje(s)

Ulla

Ulla

22-06-2009 om 09:16

Voor de kleine britt

het babymeisje dat in een warme afgesloten auto eenzaam is overleden.
Haar vader was, op weg naar zijn werk, de creche voorbijgereden. Ze is 's avonds door haar moeder gevonden die, op weg naar de creche om Britt op te halen, langs de auto van haar man reed om de autostoel eruit te halen.

Maatje, beertje en alle anderen

Zie ik zomaar Fleur haar naam voorbijkomen.

Ja het was vaderdag, maar wij waren een week eerder al in de veronderstelling dat het vaderdag was en zaten toen al op visite bij schoonpa (-en ma) die er ook al wat raar van opkeken dat we zo vroeg al voor vaderdag kwamen.

En, eerlijk gezegd, we hebben er gisteren op de valreep even aan gedacht, maar niet meer met zo´n pijn en snerpend gevoel van gemis.

Het missen van Fleur heeft een ´rustig´ plekje in ons leven, merken we. We denken niet meer (zo vaak) ´wat als´ of ´anders´...

Want dat maakt het leven moeilijker. We leven met het moeten missen van Fleur (en dus ook het leven zonder kinderen) en dat voelt nu wel ´vertrouwd´ (hmm, klinkt raar als ik het zo schrijf, maar het is, geloof ik, wel de beste omschrijving)

Maar het blijft fijn om Fleur haar naam genoemd te zien worden, en te merken dat jullie aan ons denken, dat doet goed!

Hartstikke bedankt!
Liefs, Mien

Petr@

Petr@

22-06-2009 om 15:49

Britt*

Ik las het vanochtend in de krant, verschrikkelijk...
Een dikke kaars vol kracht voor haar pappa en mamma...

Petr@

Tineke

Tineke

22-06-2009 om 23:06

Kaarsje

voor mezelf....omdat ik hier zachtjes zit te krijsen om mijn lief...omdat ik het nog niet aan kan, discuzeuren. Nu maar een slaappil )

Gallifrey

Gallifrey

22-06-2009 om 23:16

Kaarsje voor kaatje

Och Kaatje..
Een kaarsje van een meelezer. Niet dat het zal helpen, maar er wordt aan je gedacht.

Dozenschuiver

Dozenschuiver

23-06-2009 om 08:59

Twee kaarsjes

Twee kaarsjes naast elkaar.
Eentje voor Kaatje Heksenvet. Het verdriet is nog zo vers, wat de rest van de wereld ook mag zeggen.
De ander voor Boeb en je lief en je kinderen. Jij hoort helemaal niet in een ziekenhuis te liggen!

Petra-

Petra-

23-06-2009 om 09:07

Kaarsje voor kaatje

als eerste, je zeurt niet en als tweede een grote vlam voor jou! Voor kracht om steeds mar verer te gaan op jr pad zonder Bas. Ik neem mijn petje voor je af!

Maatje

Maatje

23-06-2009 om 10:09

Niet meer kan, kaatje? heel veel kaarsjes...

Weet je, ik vind dat niet 'kunnen'. Volgens mij geldt: dat moet je helemaal niet willen. Nooit meer willen.

Dat hier beneden is in mijn ogen geen discussie. Discussiëren gaat over een onderwerp met stellingen waar argumenten voor en tegen over te geven zijn. Jij geeft je gevoel weer, er is ruimte (of... er zou ruimte moeten zijn) voor ieders gevoel, zonder dat je gevoel als stelling opgevat kan worden.

Ik mag en wil niet voor jou praten, mag en wil niet voor jou invullen, maar ik wil graag weergeven wat ík zou denken 'als ik jou was' (of hoop te denken en voelen als ik jou was, want ik heb geen benul...), namelijk: mooi dat ik dit niet kan, dat ik dit wellicht nooit meer kan. Er is te veel gebeurd, te veel nooit meer goed, nooit meer zoals het was. Die muur hoeft niet meer omhoog, de scherpte hoeft niet meer terug te komen, trek je maar terug als mensen discussies verwarren met het uiten van gevoelens. Een heel natuurlijke, primaire reactie lijkt me dat, waar je veel aan hebt.

Je wordt er even een diertje van (of roofdier, bij tijd en wijle), en ja, dan moet die slaappil misschien wel om jezelf rust te geven, maar alsjeblieft, reken jezelf niet af op zo'n mooi 'mechanisme' als dit: dit is te werelds en bovendien niet zuiver, het is energie die je wilt, móet (want willen...) spenderen aan rouwen, aan krijsen om jouw lief zoals jij het zegt, zo veel als jij wilt, dus denk je in mijn ogen nu: dit kan ik niet. Wat dacht van je van: dit dóe ik niet? Nu niet en nooit meer? Vanwege de pijn, vanwege de kwetsbaarheid, maar nog veel sterker: vanwege de liefde? Ik denk veel aan je.

Liefs,
Maatje

Noep

Noep

23-06-2009 om 11:04

Voor kaatje

Voor jou, omdat het niet gaat.

Puck2

Puck2

23-06-2009 om 11:36

Voor kaatje

Nog een hele dikke erbij die heel lang blijft branden.

Rafelkap

Rafelkap

23-06-2009 om 12:39

Voor kaatje

een kaarsje en het draadje hieronder is ook al niet zo opwekkend voor jou. Laat ze maar!

Nachtmerrie

Nachtmerrie

23-06-2009 om 16:01

Voor kaatje

Lieve Kaatje,

Wat moeten sommige woorden en zinnen je door de ziel heen snijden.... Ook ik wil je een steunende virtuele schouder aanbieden.

Nachtmerrie

Nachtmerrie

23-06-2009 om 16:04

Voor mezelf

Ik steek nu een kaarsje voor mezelf aan.

Ik denk de laatste week regelmatig aan Kaatje... Vorige week maandag hebben wij te horen gekregen dat mijn man een verdachte zwelling heeft. Dit is gevonden na een abces dat ontstond. En de gedachte dat ik zonder hem zou moeten.............

Daarna gebeurde er iets op school waardoor er momenteel zelfs aangifte tegen mijn man is gedaan. Hij heeft een kind vastgegrepen in zijn onmacht en boosheid om onze dochter die al 6 jaar wordt gepest en werd bedreigd door dit kind.

Kortom, ook ik leef nu bij het uur en zo van uur naar uur. En natuurlijk, ook ik besef, er is altijd iemand die het erger heeft. Maar oef, wat kunnen dingen pijn doen en wat kan de tijd dan langzaam vooruit gaan...

Dus hierbij hoop, duim, bid en huil voor mijn man dat het niet al te ernstig blijkt te zijn en dat het operabel is.

Nachtmerrie

Petra-

Petra-

23-06-2009 om 18:26

Voor mijn vriendinnetje

toch slecht nieuws, maar ik zal er zijn. Voor jullie een vlam met kracht!

Petra-

Petra-

23-06-2009 om 18:29

Voor iedereen van Ouders Online

die het moeilijk heeft en wel een kaarsje kan gebruiken.

Petra-

Petra-

23-06-2009 om 18:34

Nachtmerrie

voor jullie ook een grote vlam!

Petr@

Petr@

23-06-2009 om 19:15

Nachtmerrie

Een dikke kaars vol hoop voor jullie, hoop dat het allemaal "goed" zal blijken te zijn...
liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

23-06-2009 om 19:16

Kaatje

Een dikke knuffel voor jou...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

23-06-2009 om 19:17

Boeb

Een beterschapskaarsje voor jou... hopelijk is het niet ernstig waarom je in het ziekenhuis ligt!

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

23-06-2009 om 19:18

Petra-

Een kaars vol kracht voor jouw vriendin...

liefs,
Petr@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.