Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Ayanna

Ayanna

21-07-2011 om 22:18

Briefje aan de hemel

Dag papa,
volgende maand is je sterfdag. Je bent dan 22 jaar dood. Ik was 21 toen je stierf. Dit jaar is dus een keerpunt. Ik zal je dit jaar langer niet kennen dan wel. Vreemde gewaarwording. En ik mis je. En ik mis mama ook. Ik zou zo graag willen dat je je kleinzoon kon zien, mijn zoon.
Toen je stierf heb ik je beloofd dat je voort zou leven. In mij, door mij. En ik hoop dat ik dat waar maak. Je zou trots zijn denk ik. Ik heb veel van je geleerd, maar dat besef ik nu pas. Als je nog geleefd zou hebben, zouden bepaalde dingen anders zijn gelopen, zou ik waarschijnlijk andere keuzes hebben gemaakt. Maar mijn leven is goed. Ik heb een prachtig kind en ik zie jou in hem. Hij weet dat hij nog een opa en een oma heeft, alleen zijn die niet hier. Maar ik houd jou en mama 'levend' door veel te vertellen over vroeger en wat opa zei en deed en hoe oma was toen ze nog leefde.
Papa, ik mis je. Ik mis het dat ik niemands kind meer ben. Ik wil soms helemaal niet meer volwassen zijn. Ik wil op schoot kunnen kruipen en me verstoppen voor de wereld in de veilige armen van mijn vader. Mijn grote, trotse, nuchtere en ook problematische vader. Iedereen ging dood maar NIET mijn vader. Maar je ging wel dood..... En alles ging gewoon door.
Dag lieve papa, doe je de groetjes aan mama? Ik hoop dat jullie het goed hebben samen. En zouden jullie me alsjeblieft een keer, 's nachts in mijn dromen, willen knuffelen? Ik heb het zo nodig.... xxx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ayanna

Wat een prachtige brief heb je geschreven. Ik krijg er een brok van in mijn keel.
Sterkte!!

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2011 om 10:41

Wat mooi

Sterkte Ayanna!

Asa Torell

Asa Torell

22-07-2011 om 20:42

Ayanna

Wat verdrietig en prachtig. Ik kan me ook zo goed herinneren wat je een paar jaar geleden over je moeder schreef. Zo erg dat je je beide ouders al zo lang moet missen!

Petr@

Petr@

22-07-2011 om 22:41

Inderdaad

mooi en verdrietig. Ik hoop dat ze je in je dromen komen knuffelen...
Heel veel sterkte!

Van mij een virtuele knuffel:
(((Ayanna)))

liefs,
Petr@

Ayanna

Ayanna

24-07-2011 om 12:37

Zo lief....

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Ik denk dat jullie wel weten hoe goed dat doet.....
En Asa, vind het heel bijzonder dat je dat nog weet. Ik voel me op het forum altijd maar één van velen en dat iemand dat berichtje nog kan herinneren vind ik heel speciaal....

Valkyre

Valkyre

25-07-2011 om 07:44

Ayanna

Ayanna, wat een mooi maar verdrietig bericht. Ik moet mijn vader al bijna 30 jaar missen (ben bijna 38). Het is nog steeds een groot gemis, hoewel ik hem nooit als volwassen kind heb gekend. Ik weet nog dat ik dezelfde gedachte had toen ik 16 werd: de helft van mijn leven zonder pappa. En elk jaar reken ik weer opnieuw uit hoe lang ik al zonder hem leef. Gelukkig heb ik nog wel een moeder.

Ik denk aan je, en Ik wens je heel veel sterkte.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ayanna

wat ontroerend 'mooi'..jouw gemis en gedachten zo gevoelig in woorden gevangen!

Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.