Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Brandende kaars

Bij deze de nieuwe kaarsendraad, voor iedereen die een kaarsje branden wil voor wie dan ook.
Ik start met een kaarsje voor mijn dierbare vriendin. Knuffels!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

25-09-2009 om 14:11

Marsudan.

Ik wist nog niet dat hij inmiddels overleden was.
Op het moment van het ongeluk reed ik van O.B naar H.I.A, maar ik heb niets meegekregen ervan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je extra koude rillingen hebt omdat het een ex-collega is.
Liefs M.

Petr@

Petr@

25-09-2009 om 18:01

Anna

Vrijdagkaarsje voor jou...

liefs,
Petr@

Petra-

Petra-

25-09-2009 om 18:05

Een grote vlam

voor al het verdriet van alle lieve mensen hier!

Petra-

Petra-

25-09-2009 om 18:09

4 oktober

komt er alweer aan. En het lijkt of ik alleen nog maar op de radio hoor '4 oktober, een dag om nooit te vergeten'... NEe inderdaad een dag om nooit te vergeten, want lieve mama, op 4 oktober moest jij het leven loslaten, het was op, het boek was uit. En nu, nu zijn we 15 (ja 15 jaar!) verder, maar niets lijkt er op dat het echt zo lang geleden is. Het gemis is er nog steeds, het doet nog steeds zo'n pijn.

Petra-

Petra-

25-09-2009 om 18:10

Lieve c

Weer geen volledige goede uitslag, toch nog steeds onzekerheid. De twijfel, komt dit goed? Ja toch? Het moet, het moet goedkomen!

Petra-

Petra-

25-09-2009 om 18:12

Lief vriendinnetje

De chemo slaat aan, maar hoelang gaat dit goed? Ik hoop zo dat het héél lang goed gaat, maar ook is daar steeds de angst dat die dag komt, die dag dat het niet meer verder kan...

Petr@

Petr@

25-09-2009 om 20:05

Petra-

Nu alvast een kaars voor die 4e oktober, voor dat ontzettende gemis...
Dikke knuffel...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

25-09-2009 om 20:06

Petra-

En twee kaarsjes voor jouw vriendinnen... inderdaad het moét goed komen! Daar duim en bid ik voor!

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

25-09-2009 om 20:07

Purk

Een kaars en een knuffel omdat ik denk dat je die nu wel kan gebruiken...

liefs,
Petr@

Petr@

Petr@

25-09-2009 om 20:08

Genista

Geen nieuws hier is hopelijk goed nieuws... Een kaars vol hoop voor jouw vader...
En een kaars vol kracht voor jou... ik kan die onzekerheid nog goed herinneren toen mijn vader steeds in en uit het ziekenhuis ging...

liefs,
Petr@

Fakkels...

...ze zijn, naast de kaarsjes, weer hard nodig... Veel kracht, hoop, liefde, warmte, troost en zoveel meer, voor ieder die het gebruiken kan!

Liefs, Beertje(s)

Kaars voor jasper en zijn ouders

Ik lees hun verhaal juist in een Libelle van eind augustus, en het greep me. Net 4 en ongeneeslijk ziek, zulke slechte vooruitzichten... maar zó positief. Ik brand een grote kaars voor Jasper en zijn familie en hoop dat hun actie goed mag verlopen, er is veel nodig voor goed onderzoek... het kan levens gaan redden.

Veel kracht Jasper en familie!

Liefs, Beertje(s)

http://www.jasperagainstbatten.org/ (sorry redactie, weet niet of ik dit hier mag plaatsen, hoop enkel dat op deze manier deze vreselijke ziekte meer bekendheid mag krijgen...)

Petr@

Petr@

26-09-2009 om 19:56

Beertje

Ik zet er een dikke kaars voor Jasper naast...

liefs,
Petr@

Hetty,*

Hetty,*

26-09-2009 om 21:09

Voor mika

een extra virtuele kaars voor jou mannetje, naast de kaars op je graf die altijd brandt, omdat iemand zo verschrikkelijk hebzuchtig is geweest en wat spulletjes bij je heeft weggenomen Spulletjes die wij en anderen met liefde gekocht of gezocht hadden, speciaal voor jou.
Dikke knuffel voor jou manneke, van mama.

Voor mika ook

Omdat ik dat wegnemen zo erg vind

En meteen ook voor

Ook voor al die mensen die een dierbare hebben begraven op die ene begraafplaats in ons dorp, waar ze nu een nieuwe regel bedacht hebben (stond in de krant): voor 1 oktober moeten alle "dingen" op de graven (kaarsenhouders, lantarentjes, knuffels, enz!!) weggehaald zijn, omdat het zo lastig is voor de bladblazers en het onderhoudsteam...!!!!! Onvoorstelbaar dit!!!! Wat er na 1 oktober nog staat, wordt weggehaald en krijg je ook niet meer terug.
Wat ben ik blij dat mijn kindje daar niet ligt.... de knuffels, de ballon met zijn verjaardag, de vlinder, het autootje, de lantarentjes, oh ik word er gewoon boos om als mensen gedwongen worden die spulletjes eraf te halen, alleen voor het onderhoud

Sjootje

Sjootje

26-09-2009 om 23:36

Colin

Een mooi stoere blauwe voor jou lieverd.
Je bent om 6:10 jarig en wordt 9 jaar. Alleen vier je het niet bij ons, maar in die o zo prachtige sterrenhemel die nu heel mooi de nacht ingaat.
Morgen gaan wij om jou dag toch te vieren, met je zus en je broer naar Volendam.
Dikke kus,
mama

Sjootje

Sjootje

26-09-2009 om 23:38

Geerke vraagje

Is het Eikenhof? Ik hoop het zo van niet.....zeker nu het morgen zijn verjaardag is en er geheid wat spulletjes bijkomen..........

Hetty,*

Hetty,*

27-09-2009 om 00:22

Colin*

He grote vent, hoop dat je daar boven een stoer ridderfeest of voetbalfeest gaat geven morgen! Wij branden een mooie kaars voor je, wel eentje van AZ als je het niet erg vindt
Groetjes Hetty,*

Hetty,*

Hetty,*

27-09-2009 om 00:24

Ach nee geerke

Is dat dan een eenmalige actie dat schoonmaken zodat je het er later weer op kunt zetten of moet je het kaal houden? Dat laatste lijkt me helemaal vreselijk, ik ben zo gehecht aan al die persoonlijke dingetjes die overal staan. Bij ons liggen meer kinderen bij elkaar en het is er bijna "gezellig", bijna omdat je daar niet wilt zijn uiteraard, maar je begrijpt vast wat ik bedoel.
Groetjes Hetty,*

Colin*

Voor Colin 9 vliegers met mooie staarten komen naar jou feestje toe!Voor sjootje en gezin veel sterkte vandaag.

Lieve lieve sjootje - helaas toch eikenhof

Lieve Sjootje, wat erg dat je dat juist vandaag moet horen wens jullie een bijzondere dag. Hieronder het nieuws:
"Gemeente Heemskerk, woensdag, 02 september 2009
Verwijder losse voorwerpen op grafruimten voor 1 oktober 2009
Op steeds meer graven op begraafplaats Eikenhof worden losse voorwerpen zoals vazen, planten in potten of kaarsenhouders neergezet. Dit geeft veel hinder bij de werkzaamheden aan en rond graven en de beplanting. De gemeente Heemskerk roept op om de losse voorwerpen op en rond grafruimten te verwijderen voor 1 oktober aanstaande. In de wintermaanden vriezen de vazen stuk en bij het werk met de bladblazer vliegen de voorwerpen alle kanten op. Daarom het verzoek om alle losse voorwerpen op en rond graven te verwijderen. Vanaf 1 oktober worden deze verwijderd en afgevoerd door de onderhoudsmedewerkers. Teruggave is dan niet meer mogelijk."
---

Verdrietig

Ben hier zo boos en verdrietig om dat ik de gemeente een mai gestuurd heb. Mijn kindje ligt daar niet, maar gewoon namens al die mensen die er wel een dierbare hebben liggen - speciaal voor Colin*

Wendy B.

Wendy B.

27-09-2009 om 11:09

Colin*

Een kus in de wind...

Hetty en mika*

Een mooie kaars voor jullie... ik begrijp het niet, waarom doen mensen dat...

Liefs, Beertje(s)

Colin* en sjootje...

Eerst 9 mooie kaarsjes voor Colin*, die zo wordt gemist hier. Hoop mee op een mooi feest daarboven!

Gelijk een extra grote kaars erbij voor de hele familie. Ik kan er niet bij, het bericht uit de krant van Geerke... wordt er koud van, boos ook... ik ga ook mailen, dit kán toch niet? Als het bv enkel voor de schoonmaak is, even tijdelijk... of misschien zelfs enkel voor de winterperiode... maar dat is ook al zo lang... voor altijd? dat kunnen ze toch niet van mensen verlangen?

Sterkte!

Liefs, Beertje(s)

Tineke

Tineke

27-09-2009 om 11:41

Geerke...en oproepje!

welk mailadres? En kunnen we niet met z'n allen gaan mailen? Hoe meer verontwaardigde berichten daar binnenstromen, hoe beter!

Mailadres

Ik heb net gemaild naar [email protected],
dat vond ik op de site van de gemeente...
Weet niet of dit hetzelfde adres is als wat Geerke heeft gebruikt, maar het lijkt mij een goede actie als meer mensen gaan mailen inderdaad!

Liefs, Beertje(s)

Tineke

Tineke

27-09-2009 om 12:20

Voor colin

een kaarsje voor Colin,
en ik heb ook een mail verstuurd!

Tineke

Tineke

27-09-2009 om 13:28

Voor colin en alle anderen

heb ik ook een mail gestuurd naar de heemskerkse courant.
Aangekonigde grafschennis door gemeente Heemskerk

Om vorm aan je verdriet te geven, is het heel belangrijk om een graf goed te verzorgen. Het is het enige wat je nog kunt doen voor je overleden geliefde.
Verse bloemen bijvoorbeeld. En ja, die blijven langer mooi in een vaas. Of speelgoed op kindergrafjes. Ouders, broertjes, zusjes, moeten iets kunnen doen met hun verdriet! Tekeningen maken en achterlaten. briefjes schrijven. etcetera. Kaarsjes branden is ook een belangrijk ritueel.
Allemaal heel belangrijke, helende handelingen, en dat zou nu niet meer mogen ivm onderhoud?

En wat er nog ligt na 1 oktober wordt weggehaald? Wie durft er nu spulletjes weg te halen van een graf? Zoiets noemt men grafschennis.

Onderhoud van het hart, het gebroken hart, lijkt me een tikkie belangrijker dan wat gevallen blad wegblazen!!!!! Waar is toch de ouderwetse hark gebleven?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.