Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tango

Tango

23-04-2020 om 14:35

Wat te doen in de zomervakantie


Pluk

Pluk

27-04-2020 om 19:40

Natuurhuisjes

De luxere zijn al vol. Er zijn er zelfs met eigen prive zwembad

Ik denk dat er niet zoveel huisjes met bootjes meer beschikbaar zijn in Friesland voor deze zomer. Denk dat wij een van de laatste hadden (met eigen steiger dan). Dus wie wil moet snel zijn. Het was niet uitzonderlijl duur of zo (Huisje dan, boot is prijzig).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-04-2020 om 19:57

Pluk

Ik ben ook heel blij dat wij al hebben geboekt. Wij hebben ook een eigen steiger.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-04-2020 om 20:16

Zeeland

Ik had gekeken naar huisjes in Zeeland. Het noorden vind ik niet leuk, de Veluwe kennen we goed, en ik ben pas een keer in Zeeland geweest. In de week die ik zocht waren er zes, maar allemaal goedkoop. Misschien is het aanbod er sowieso kleiner dan in het noorden.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-04-2020 om 20:29

Phryne

Of het handhaafbaar is weet ik niet maar in Zeeland hebben ze een overnachtingsverbod voor toeristen. Iets met te weinig zorgcapaciteit. Met een vrijstaande woning glip je er waarschijnlijk wel door, maar andere provincies zijn misschien wat safer.

Frankrijk... en dwingeloo

Ik blijf hopen dat mijn geboekte huisje in the middle of nowhere door kan gaan, tot nu toe is het afwachten hoe de versoepeling van de maatregelen tov huurhuisjes eruit gaat zien.
Voor de zekerheid heb ik een weekje geboekt eind augustus in de buurt van Dwingeloo. Ik hou van Drenthe, het is er rustig en mijn regio is als laatste aan de beurt voor de vakantie en als laatste rerug waardoor het rustiger zal zijn. Het extra geld van de regering vooe onderwijs gaat eraan. Ach.
Sini

Voorrang

Ik heb een huis met een tuin en genoeg groen om me heen. Het zou mooi zijn als de mensen die nu op een flatje wonen of een appartement met maximaal een balkonnetje voorrang zouden krijgen bij het huren van een vakantiehuisje. Ik denk dat zij het harder nodig hebben dan ik.

Tsjor

Tango

Tango

30-04-2020 om 14:00

Heb ook geboekt

Via Natuurhuisje. Ik vond dat er nog genoeg te vinden was in de periode dat wij gaan, eind juli. Maar waarschijnlijk zijn wij niet zo veeleisend. We hebben gewoon een vrijstaand huisje met alles erop en eraan, midden in de bossen van Overijssel. Is een omgeving waar ik vroeger veel was, mijn opa en oma hadden daar een stacaravan waar wij ook vaak verbleven. We betalen ongeveer 600 euro per week dus vond dat nog best te doen. We gaan met z'n drieën, alleen zoon gaat mee. Dochter komt misschien een nachtje als ze wil.

Huisjes met gedeelde badkamer etc. ben ik niet tegengekomen. Dat lijkt me zeker in deze tijd ook niet wenselijk.

Dochter is aangestoken door mijn zoektocht en wil graag met een vriendin een midweekje weg in een huisje, liefst eentje met een sauna. Zij kunnen al in juni want dochter heeft nu geen school meer, vriendin ook niet. Ik vraag me af of dat kan en mag. Ze is al met die vriendin in contact vanaf het begin van de maatregelen dus ik zie er geen probleem in. Maar op de site van die vakantiehuisjes zag ik dat het alleen mag met de gebruikelijke gezinssamenstelling....

Mijntje

Mijntje

30-04-2020 om 15:28

Niks geboekt

Wij hebben niks geboekt, geen plannen. Huisje in Noord-Italië afgezegd.Ik hoop alleen dat ik onze zoon weer mag zien, dan wil ik daar alle tijd voor hebben.

Mijntje

Dat hoop ik ook zo voor je!

skik

Mijntje

Dat hoop ik ook zo voor je!

skik

Tsjor

Hoe zou je dat realiseren? En daarnaast zijn er mensen met een tuin die behoefte hebben aan even weg, en mensen met een balkon die misschien niet dromen van een weekje Drenthe of Friesland.
Sini

Triva

Triva

30-04-2020 om 17:42

Tsjor

Sorry maar ik vind dat ronduit onzin. Toen wij een balkon hadden hadden we een grotere woonkamer dan nu. Je kon of op je balkon of op de gallerij zon vinden, onder de flat heel veel speelgelegenheid. Ja ik wilde graag een tuin maar ik weet dat ik niet liever op vakantie wilde op de flat als in een rijtjeshuis. Vakantie doe je niet om in een tuin te zetten maar even weg te zijn uit de sleur, je gaat toch weer huishoudelijke dingen doen als je thuis bent en ook voor de gezinssfeer is een vakantie elders vaak beter.

Ga je dan ook zeggen dat mensen met een kleine tuin voorrang moeten krijgen op mensen met een grote tuin?

En zolang de campings niet gewoon open zijn (douchen en wc ook) kán ik niet eens op vakantie (net een caravan gekocht) daar waar we normaal een stacaravan of huisje zouden hebben. Ik ben blij dat ik voor het eerst in 16 jaar nog niks geboekt had!

Paloma

Paloma

30-04-2020 om 17:51

Haha

Ik woon in het dagelijks leven al aan een meer in Friesland met aanlegsteiger en boot. Iemand ruilen die woont in de glooiende heuvels van Limburg of de mooie Gelderse bossen?
Vanochtend kreeg ik bericht dat we onze vlucht naar Seattle kosteloos kunnen annuleren of omboeken. Toch wel een opluchting, al weet ik nog niet precies wat we gaan doen. We hadden ons al vanaf november enorm op deze reis verheugd maar het is al een tijdje duidelijk dat dit hem niet gaat worden dit jaar.

Triva

'Toen wij een balkon hadden .... ' Welke lockdown had je toen?
'Ga je dan ook zeggen dat mensen met een kleine tuin voorrang moeten krijgen op mensen met een grote tuin? 'Nee, waarom zou ik?

Sinilind: '....mensen met een balkon die misschien niet dromen van een weekje Drenthe of Friesland.' Maar die zullen er dan toch ook niet naar gaan zoeken?

'Hoe zou je dat realiseren?' Ik hoef het niet te realiseren. Het is geen plicht vanuit de overheid of zoiets. Maar ik denk dat de 'oorspronkelijke' gedachte van ik-wil-er-wel-uit wel eens bij meer mensen op kan komen dan dat er natuurhuisjes zijn. Dan kun je een ratrace starten: ik ga snel boeken; of je kunt je eigen behoefte relateren aan wat andere mensen mogelijk zouden willen en wie het wellicht het meeste nodig heeft. Misschien lukt het wel om de huiselijke beslommeringen te laten voor wat ze zijn, Bestellen en niet koken, een schoonmaakster inhuren voor 2 weken, klamboe om het bed hangen en een muskietenkaars aansteken.

Tsjor

Dees

Dees

30-04-2020 om 21:01

Tjor

Ik ken mensen met een enorm balkon en een prachtig uitzicht en op fietsafstand van prachtige natuurgebieden, ik ken ook mensen met een tuintje met uitzicht op een doorgaande weg en om zich heen stedelijk gebied

Tja.

Bij mijn werk in de buurt zijn mensen die bij mooi weer met hun fietsen 4 parkeerplaatsen blokkeren zodat ze daar gebruik van kunnen maken alsof het een tuin is.....hun achtertuin hebben ze volgebouwd met aanbouw en een enorme schuur en een postzegel tuintje blijft over. Die mensen hebben eigenlijk ook geen tuin.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

30-04-2020 om 22:34

Hier allang geen gezin meer

En geen huisgenoten die dringend aan wat anders toe zijn. Dat scheelt enorm. Met z’n tweeen is er altijd wel iets te verzinnen voor een paar dagen. Onze geboekte vakantie zal vast gecanceld worden, augustus, rondreis Schotland. Dan dit jaar maar niet. Vorig jaar bleef onze vakantie ook beperkt tot twee weekends weg. Ik onderging een grote operatie en een vakantie plannen zagen we niet zitten.
Vakantie komt wel weer een keer. Ik ga de fotoboeken nog eens uitgebreid bekijken 😊

Veer

Veer

01-05-2020 om 06:53

Paloma

Ik sta open om huizenruil te bespreken. Nog nooit eerder gedaan, maar wie weet hoe leuk dat uitpakt!

Mogelijk maakte je een grap, zo niet dan lees ik het graag.

Groet,

Veer

Triva

Triva

01-05-2020 om 08:18

Tsjor

Wat doe je nu flauw? Nee er was geen lockdown, ik zat met eentje van bijna 3 en eentje van 3 mnd opgesloten toen we eindelijk mochten verhuizen

Serieus: ik probeer uit te leggen dat het wonen op een flat of met een (kleine) tuin echt de nood niet meer of erger maakt om een 'natuurhuisje' te mogen huren. Overigens is er echt nu wel meer te vinden: stacaravans en huisjes op een park, ook al mag maar 15% vd bedden verhuurd worden. Als je er nu uit wil dan kan dat.

Simpel

Ik denk iets simpeler: als je het niet nodig hebt, dan is het toch prima? En er is verder geen verbod of zo.
Ik merk zelf wel dat wonen in een huis met een tuin (ikzelf, tweede zoon) wel degelijk invloed heeft op hoe je deze tijd ervaart, ten opzichte van wonen in een appartement zonder of met een piepklein balkon (dochter en andere zoon). Even naar buiten kunnen lopen, zonlicht, dat is goed voor je gezondheid. Dochter en zoon moeten het doen met toegang tot het park, als het daar niet te druk is.
Maar ons familieweekend is afgezegd, dus voorlopig gaan we niet.
Ander criterium: mensen uit de zorg, die straks -eindelijk- vakantiedagen kunnen opnemen.
Nou ja, ik denk dus dat er mensen zijn die een natuurhuisje harder nodig hebben dan ik. Ik ga dus niet nu al reserveren.

Tsjor

De zorg dus

Mensen uit de zorg hebben vaak geen tijd om dit soort dingen, ineens kun je vakantie reserveren te regelen. Telefoneren of chatten tijdens het werk is gewoon een afleiding. Waar mensen met kantoorwerk daar even de moeite voor kunnen nemen en weer doorgaan.

Dus ja, het zou goed zijn als de beperkte mogelijkheden voor vakantie eerst naar mensen in de zorg gaan. Maar hoe regel je dat?
Misschien dat je als verhuurder vraagt om gasten die in de zorg werken?

Wij gaan hier niet op vakantie. Maar we wonen dan ook groen genoeg. Het is wel jammer voor de kinderen die graag op vakantie zouden gaan met vrienden. Maar dat moet toch maar wachten op betere tijden.

Sinds gisteren hebben we, vage, plannen om in huis te gaan schilderen en behangen. In de zomer dan want zoon gaat nu nog steeds in volle vaart vooruit thuis en gedoe kan nog even niet.

Dees

Dees

01-05-2020 om 10:59

Zorg

De mensen uit de zorg bij mij in de buurt (waarvan ik weet dat 1 echt op de IC werkt) nemen gewoon hun vakanties op zoals afgesproken hoe het kan weer ik niet maar die zitten nu dus gewoon een week thuis ivm reeds opgenomen vakantie.

Ik weet niet in hoeverre het harder nodig is, ze werken hard maar de hebben geen last van de combinatie lesgeven en werken tegelijk je uren maken. Thuis is dus vrij heel veel anderen hebben dat juist niet.

specht

specht

01-05-2020 om 11:07

Dees

Wat denk je dat als je s’avonds werkt je s’ ochtends je kinderen niet hebt?
En als je in het weekend werkt, heb je door de weeks je kinderen thuis, en in het weekend werk je.
Daarbij heb je constant toch de angst dat je zelf ook ziek wordt, en/ of anderen besmet .
Daarbij is zeer intensief om constant voor Corona patiënten te moeten zorgen, en je aan allerlei veiligheidsmaatregelen te moeten houden.

specht

specht

01-05-2020 om 11:08

aanvulling

Overigens is onze schoondochter gevraagd of ze haar vakantie wil in intrekken, wegens personeelsgebrek.

Jesse_1

Jesse_1

01-05-2020 om 11:15

Tja

Wij hadden al geboekt. Als we dat niet hadden gedaan, zou ik ook zeker niets regelen. Wij wonen in een comfortabel, ruim huis, met een mooie tuin. Ik zou ergens anders niet beter af zijn. Als ik rekening houd met een 1,5 meter samenleving.

De geboekte vakantie hebben we normaal gesproken om rust te krijgen van de huiselijke zaken, de zon en het gemak. Maar nu we zonder afleiding van buitenhuisactiviteiten thuis zitten, heb ik die relax modus al genoeg. Ook al heerlijk zonnige dagen gehad - er komt vast nog wel een zonnige periode deze zomer en we kunnen een week lang eten bestellen voor het gemak. Dus die vakantie hoeft nu ook niet perse meer.

We wachten af hoe het gaat lopen. Ik hoop dat we niet zelf de afweging hoeven te maken tussen betalen en niet gaan. Zelf annuleren betekent de aanbetaling kwijt zijn en dat is toch ook wel zonde. Maar de hele vakantie betalen en dan maar afwachten of het door gaat, je zelf nog wilt ivm veiligheid en wat er daar te doen is, of dat je een voucher krijgt en of je daar nog echt wat mee kunt is ook een financiële gok.

Hadden wij in een flatje gewoond, dan had ik ook wel in een huisje ergens gewilt misschien, maar als het dan pijpenstelen regent, dan zit je in je eigen flatje misschien ook nog niet eens zo gek. Vooral als alle voorzieningen nog niet echt geopend zijn.

Dees

Dees

01-05-2020 om 12:38

Specht

Uiteraard heb je als je in de avond werkt je kinderen hebben anderen die in de avond werken ook. Maar er zijn wel momenten dat je naast je partner gebruik kunt maken van opvang voor je kinderen.

Pluk

Pluk

01-05-2020 om 14:26

Zonder tuin

Mensen zonder tuin die graag op vakantie willen zijn prima in staat om een huisje te boeken toch? Waarom hebben zij voorrang nodig? Mensen die hard werken lukt dat ook vast wel. Het gaat erom of je de behoefte hebt en het geld. Niet of je wel of geen tuin hebt.

Triva

Triva

01-05-2020 om 16:46

Tsjor

Ja maar je had het niet over een piepklein appartementje met teveel mensen en een piepklein balkon maar gewoon: iedereen die alleen een balkon heeft. Nogmaals ik had een flat maar de slaapkamers, woonkamer en keuken waren in totaal groter dan wat ik nu heb. De zolder is alleen extra. Het balkon was iets van 12 meter bij 1,5 en dan ook nog zo'n maat aan de gallerijkant.

Het is echt onzinnig om dit met elkaar te vergelijken en om mensen voorrang te geven. Ik ken zat mensen die niks geven om een tuin, is alleen maar onderhoud en het heerlijk vinden om op het balkon te zitten en naar beneden te kijken. Dat staat volledig los van of ze een vakantie nodig hebben of niet.

Daarbij vind ik de hele gedachte bizar. Volgens mij kun je gewoon wat huren als je nu weg wil.

Dees

Dees

01-05-2020 om 16:56

Thuis

Exact en je kunt ook.niet beoordelen of een bepaalde groep er meer behoefte aan heeft. Ik ben vandaag al heel blij met een hele dag zonder werk! Kom helemaal tot rust, en dat terwijl het mijn vaste vrije dag is.....voor het eerst in een week of 8 dat ik die ook echt vrij heb.

Ik augustus ben ik al heel blij met 2 weken vrij, in een huisje in Nederland waar je verde niet heel veel anders kan als thuis word ik niet vrolijk dan blijf ik liever thuis.

Paasei

Paasei

01-05-2020 om 17:27

Misschien wel

Net een artikel op de site van de Volkskrant zitten lezen, over de kans op een vakantie in het buitenland.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-zomervakantie-staat-op-losse-schroeven-nu-het-ontbreekt-aan-vervoer-verblijf-en-vermaak~bcc95b6d/

Ziet er toch niet heel slecht uit. Wij hebben -al heel lang - iets geboekt staan voor Kroatie, in september, en misschien gaat dat nog lukken ook. Als we durven, tenminste. Maar vakantie met eigen auto is altijd toch iets minder risico. Je kunt imners weg naar believe en bent niet afhankelijk van een vlucht.

Dees

Dees

01-05-2020 om 18:49

September

Maar september valt voor heel veel mensen buiten de mogelijkheden hé.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.