Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Waar logeren in Lissabon?

Dag allemaal
Ik ga in de februarivakantie een paar dagen naar Portugal: eerst naar Faro en dan 2 dagen in Lissabon. Ik ken de stad helemaal niet en wil het liefst alles te voet kunnen doen: wat is een leuke wijk? Heeft iemand tips? Ik ben er met mijn zoon van 16, die ook redelijk cultuurminnend is.
Sini

Moemie

Moemie

27-12-2017 om 23:08

Lisboa Carmo Hotel

Echt super hotel en super lokatie. Kijk maar eens op Booking en verder want Booking doet het hotel geen eer aan. Super kamer, ontbijt en ligging. Echt een aanrader! Veel plezier Lissabon is super!

Moemie

Moemie

27-12-2017 om 23:10

Lisboa Carmo Hotel

Echt super hotel en super lokatie. Kijk maar eens op Booking en verder want Booking doet het hotel geen eer aan. Super kamer, ontbijt en ligging. Echt een aanrader! Veel plezier Lissabon is super! Het Lisboa Carmo Hotel ligt in het hart van de stad en beschikt over luxe kamers met een klassieke en moderne inrichting. De bovenste verdiepingen van het hotel bieden uitzicht op de rivier de Taag en de oude stad van Lissabon. Het is 3 minuten lopen naar de populaire wijk Bairro Alto. In de straat ligt de ruïne van de carmo kerk ook prachtig is nu een museum. Google maar eens!

Moemie.

Zijn dit je eigen woorden over het hotel? Het lijkt kant en klaar uit een promotiefolder te komen?

Moemie

Moemie

28-12-2017 om 17:29

Regel 6,7 en 8

Komen van de site. De rest komt van mijzelf. Ik werk echt niet voor het hotel en heb er verder geen belangen bij. Ik was alleen bij mijn bezoek eraan heel enthousiast.

Moemie.

Dan ga ik het hotel opzoeken en bij mijn favorieten zetten

Moemie

Moemie

29-12-2017 om 12:54

Wel prettig om te weten

Vind ik als iemand een hotel als goed heeft ervaren. Ik had deze zomer echt een gruwel hotel in Granada. Stinkende airco, kleine kamer, ligging was ook niet je van het....ik ben toen ook begonnen met advies te vragen., een van mijn goede voornemens Fijne jaarwisseling!

Tanja

Tanja

01-01-2018 om 18:22

Hangt van je budget af

Het hangt een beetje van je budget af. Als dat geen issue is zou je voor Martinhal kunnen gaan. Anders een via airbnb of muchosol een appartementje is ook heel fijn met kinderen.

Mocht je nog tips zoeken -> Link verwijderd door forumbeheer

Tips

Lissabon heeft verschillende aardige wijken, elk met een eigen sfeer. Bairro Alto met nauwe winkelstraatjes die 's avonds schijnen te veranderen in een groot uitgangsgebied, Baixa met de negentiendeeeuwse winkelpromenades en Alfama, een oude volkswijk met nog van die gezamenlijke wasplaatsten die in rap tempo gentrificeert door - mea culpa - Airbnb. Wij zaten hadden er hoogzomer met een late boeking een heel betaalbaar appartement aan de goede kant van plein Martin Moniz. Daarvandaan vertrekt ook lijn 28, in de zomer staan er lange rijen toeristen omdat die een ronde maakt dwars door de stad. Aanrader. En wat we eigenlijk altijd doen de eerste dag in een nieuwe stad is om een beeld te krijgen is een stadswandeling met een yellow guide toer. In Lissabon waren we ruim drieenhalf uur onder de pannen. De stad ligt op en tussen heuvels, goede wandelschoenen zijn onmisbaar.

De stad is een plaatje, vergeleken met de Italiaanse cultuursteden vond ik er tussen de bezienswaardigheden niet een tussen zitten die er nou echt bovenuitstak, maar bijna om elke hoek van de straat ligt wel weer een aardig plein, een mooie kerk of een fraaie belvedere. Je kunt er heerlijk eten, zeker als je een visliefhebber bent.

Misschien voor jou als talenwonder nog een tip: met een paar uurtjes stukgooien op Duolingo kom je relatief een heel eind. Jongeren spreken heel behoorlijk Engels, vinden dat ook leuk om te oefenen, maar ouderen amper. Die worden een stuk toeschietelijker van mijn onbeholpen pogingen me in hun taal verstaanbaar te maken. Al kwam ik er pas na anderhalve week achter dat Duolingo Braziliaans aanbiedt.
Veel plezier.

Sinilind

Sinilind

10-01-2018 om 19:51 Topicstarter

Ha Kenfan!

Leuke tip van je over het Portugees. Ik ga het zeker proberen, vind het ook een mooie taal. Wel heb ik gezien toen ik in 2015 in de buurt van Porto was dat bijna iedereen Frans spreekt daar.
Sini

Sinilind

Sinilind

10-01-2018 om 19:55 Topicstarter

AirB&B geboek

in Rossio. Het was goedkoop en de foto's en recensies waren leuk.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.