Vakantie en uitjes
Nick90
05-12-2024 om 19:22
Vliegen met dreumes van 18 maanden
Hi
Binnenkort gaan wij voor het eerst vliegen met ons kleintje van nu 18 maanden, het is een reis van 9 uur. We vertrekken om 14.00 dus we moeten dus al op tijd op Schiphol zijn. Dit is de eerste keer voor de kleine, m'n zoon heeft al vaker verre reizen gemaakt. We zijn eerder met haar op vakantie geweest maar wel met het comfort van de auto.
Iemand tips, do's en don'ts voor een lange vlucht met een klein mensje?
Anoniemvoornu
06-12-2024 om 09:30
Houd er rekening mee dat de kleine oorpijn kan krijgen door het vliegen, vrienden van ons hadden met hun eerste kind nergens last van maar hun 2de heeft de hele vliegreis gehuild van de pijn in de oren en dit hield op vakantie nog een dag aan en bij thuiskomt ook
TineWinkel
06-12-2024 om 09:48
FruitMoeder schreef op 06-12-2024 om 09:43:
Waarom moet je met je dreumes zo'n lange reis maken?
Hoho, DAT was de vraag niet... Nick wilde do's en don'ts weten.
Ik zou zeggen: koop een emmer oordopjes en deel ze uit aan de mensen om jullie heen in het vliegtuig. En neem er zelf ook een (paar)...
Sterkte, het moet wel een heel belangrijke reis zijn dat je die wilt ondernemen met zo'n hummeltje.
Anoniemvoornu
06-12-2024 om 10:02
FruitMoeder schreef op 06-12-2024 om 09:43:
Waarom moet je met je dreumes zo'n lange reis maken?
Dat was de vraag niet .. maar ik ga een gok doen voor je
Ik weet toevallig dat van hier naar Suriname vliegen 9 uur duurt en Nick zijn vrouw Surinaams is dus grote kans dat de kleine zijn familie gaat bezoeken en ook al is dat het niet en gaan ze gewoon op vakantie dan is daar niets mis mee , hoe dan ook veel plezier Nick en ik hoop dat die kleine zich goed vermaakt aan boord , er zijn heel veel kindjes die het prachtig vinden, en door alle nieuwe indrukken, schiphol , het vliegtuig zelf bijna de hele reis slapen
S.ndra
06-12-2024 om 10:45
Het enige wat ik kan zeggen is, ga niet zitten stressen als je kind huilt. Het is vervelend voor andere mensen, maar dat is dan maar zo. Je hebt zelf vast ook wel eens in het vliegtuig gezeten en last gehad van het kind van een ander. De meeste ouders doen er alles aan om hun kind op z’n gemak te stellen en soms lukt dat gewoon niet.
Verder tja, iets meenemen om te eten wat zij lust, favoriete boekje/ knuffel/ dekentje mee, nieuw speelgoedje om mee te spelen.
Hebben jullie een eigen stoel voor haar geboekt? Want dat herinner ik me wel, wij hadden dat niet gedaan en het is best wel zwaar om 9 uur lang met een dreumes op schoot te zitten, zeker als deze nogal onrustig is en de hele reis niet wil slapen. Het is fijn als je dan wat extra ruimte hebt, behalve je eigen stoel.
Ik meen dat ze ook speciale bedjes hebben in het vliegtuig, maar ik weet niet tot welke leeftijd die precies zijn. Ik zou gewoon even de luchtvaartmaatschappij bellen hoe en wat.
En neem een buggy mee. Daarmee mag je tot aan het vliegtuig en die ligt dan meteen bij de deur van het vliegtuig bij aankomst.
Jonagold
06-12-2024 om 15:21
Wat S.andra zegt. De oorpijn ontstaat vooral bij het opstijgen en dalen. Handig om haar dan wat te laten drinken (uit een flesje of lekvrije drinkbeker). Een speentje kan ook. Net zoals je zelf een kauwgompje neemt of geeuwt om te klaren.
Inderdaad kijken of je een plek met babybedje kan krijgen. Daar heeft onze zoon van destijds twee heerlijk in geslapen. En anders een extra stoel want 9 uur is echt heel lang met een kind op schoot…
Goeie reis en veel plezier!
Daglichtlamp
06-12-2024 om 15:30
Heel fijn dat jullie met zoveel volwassenen zijn, dan kun je de zorg goed afwisselen als het toch niet helemaal soepel loopt tijdens de reis.
wil40
06-12-2024 om 15:51
Als je er zelf nerveus van wordt is je kind dat ook. Als je geluk hebt slaapt ze veel tijdens de vlucht, dat was zo met ons kind, of je bent er druk mee. Hier geen last van oren en geen gehuil.
Eten en drinken mag je meenemen aan boord, wat nieuwe speeltjes, dekentje en de vertrouwde knuffel mee en go with the flow. Fijne vakantie!
Jonagold
06-12-2024 om 18:56
Daglichtlamp schreef op 06-12-2024 om 15:30:
Heel fijn dat jullie met zoveel volwassenen zijn, dan kun je de zorg goed afwisselen als het toch niet helemaal soepel loopt tijdens de reis.
Veel volwassenen? Die begrijp ik niet…
Daglichtlamp
06-12-2024 om 19:06
Jonagold schreef op 06-12-2024 om 18:56:
[..]
Veel volwassenen? Die begrijp ik niet…
Blijkbaar heeft Nick vrijwel dezelfde vraag gesteld om het zusterforum, ik had denk ik niet door dat dat twee afzonderlijke draadjes waren. Daar kun je lezen dat hij, zijn vrouw, zijn vader, diens vriendin en zijn zus ook meegaan. Dus voldoende mensen om het kleintje zo nodig bezig te houden.
Jonagold
06-12-2024 om 20:16
Daglichtlamp schreef op 06-12-2024 om 19:06:
[..]
Blijkbaar heeft Nick vrijwel dezelfde vraag gesteld om het zusterforum, ik had denk ik niet door dat dat twee afzonderlijke draadjes waren. Daar kun je lezen dat hij, zijn vrouw, zijn vader, diens vriendin en zijn zus ook meegaan. Dus voldoende mensen om het kleintje zo nodig bezig te houden.
Aha, dank!
Pippeltje
07-12-2024 om 10:09
Daglichtlamp schreef op 06-12-2024 om 19:06:
[..]
Oh wow, dus je maakt anderen vanzelfsprekend medeverantwoordelijk voor jouw dreumes.
En nog even een reactie op 'Dat was de vraag niet'. Volgens mij is het niet verboden dat iedereen op een bericht reageert zoals het hem of haar belieft. Je kunt geen eisen stellen aan de antwoorden: het is een openbaar forum.
Trijsje
07-12-2024 om 10:24
Niet alles gelezen maar wel lang geleden 2 lange vluchten gemaakt met dreumes van 20 maanden(hij is nu 19 jaar 😂).
Mijn tip: kijk of je zo kunt plannen dat dreumes gaat slapen als rest van het vliegtuig ook wil slapen. Dat betekent wrsch wakker houden en even rekenen met slaaptijden. Bij ons ging dat op de heenweg heel goed. Op de terugweg helaas niet. Toen had vliegtuig vertraging dus we waren al heel lang op vliegveld en dreumes was heel moe van het rondrennen daar. Viel dus in slaap zodra we gingen taxiën, sliep 3 uur en werd wakker toen de rest vh vliegtuig wilde gaan slapen 😂.
Je kan het dus niet helemaal beïnvloeden maar je kunt er wel mee spelen.
En wij deden echt bedritueel als het slaaptijd werd: schone luier, warme melk, tanden poetsen, pyjama en slaapzak aan, boekje lezen, en nu gaan we slapen. Dat vond dreumes wel heel raar want er was geen bed, maar het hielp toch wel.
Zonnebloempje
07-12-2024 om 10:30
Hoezo maakt hij anderen vanzelfsprekend verantwoordelijk voor zijn dreumes ? Dat maak je er toch echt zelf van.
Hier ook ver gevlogen toen de kinderen zo klein waren. Het is echt niet per definitie zo, dat anderen er in het vliegtuig last van hebben. Er kwam zelfs nog een zwangere vrouw naar ons toe, om te vragen hoe we onze kinderen zo relaxt kregen (voornamelijk geluk overigens). Laatst ook weer een verre reis gemaakt. En er zaten meerdere babies/peuters/kleuters in het vliegtuig. Maar echt geen last van gehad. Alleen tijdens het opstijgen huilde er eentje.
Tips:
zelf zo relaxt mogelijk blijven
kleine kadootjes meenemen voor onderweg
reserve kleding voor de kleine mee
reserve setje (boven)kleding voor jezelf mee
lekkers (eten en drinken) voor de kleine mee
extra ruimte/stoel/babybedje kan fijn zijn
op Schiphol de kleine zoveel mogelijk laten bewegen
Veel plezier !!
Temet
07-12-2024 om 11:09
Wij zijn met zoon naar familie in Indonesië gevlogen toen hij nog geen 2 was. Kinderen mogen vziw tot 2 jaar in zo'n kinderbedje. Wij begonnen daar niet aan (naar Indonesië is 17 uur oid) en hebben een stoel voor Uk geboekt. Dat bleek verstandig. Ik had wat mini Gouden boekjes gekocht en een aantal favoriete Jip en Jannekeverhaaltjes verkleind gekopieerd om voor te lezen (ook voor op vakantie zelf, ik wilde geen boeken meezeulen). Ik weet niet of we toen al de draagbare dvdspeler hadden, misschien was dat later.
Zoon hield zich keurig, we hadden mazzel. Ik vond reizen met een dreumes eigenlijk eeg meevallen. Maar zoon was een makkelijke peuter.