Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mamsie

Mamsie

05-10-2017 om 16:22

Tips voor leuke stedentrip

Eind november gaan mijn vriend en ik, samen met nog twee volwassenen, een lang weekend (vr-ma) weg. Waarheen weten we nog niet. Liefst niet te lang reizen. Mag met auto of vliegtuig.

Wie heeft een leuk idee? Voor de hand liggende bestemmingen zoals Londen en Parijs willen we niet doen deze keer.

bieb63

bieb63

05-10-2017 om 16:51

het weer

Wbt het weer in november (kou/regen) zou ik i.i.g. voor iets zuidelijkers gaan. Bijv. Barcelona, Istanbul. Of Wenen, ook erg bijzonder en weer eens wat anders. Praag is trouwens ook een prachtige stad. Wel fris, maar wrs minder kans op druilweer.

Kaori

Kaori

05-10-2017 om 17:00

Helsinki

of juist wel bewust de kou opzoeken: Helsinki, Kopenhagen en Rijkjavik zijn prachtig in die periode.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-10-2017 om 17:09

leuk!

Leuk vooruitzicht. Ik zou ook voor een wat zuidelijk gelegen stad kiezen. Een dag door een koude stad slenteren, trek ik persoonlijk niet zo goed.

Istanbul is echt leuk voor een meer niet-westerse beleving. De binnenstad is compact en biedt voldoende voor een lang weekend. Geen OV nodig, want alles is te lopen. Mooie moskeeën, leuke traditionele restaurantjes, mooi paleis.

Marrakech is ook gaaf! Ik heb eerder gemerkt dat er niet in ieder seizoen rechtstreekse vluchten zijn, maar ik weet niet hoe dat nu is. Goedkoper dan menig Europese stad.

Barcelona is natuurlijk ook super leuk, maar vergeet ook een stad als Valencia niet. Of wat dacht van van wat meer historie en cultuur in Rome? Rome is wel een stuk duurder.

En om te reageren op Kaori: Reykjavik zou mijn keuze niet zijn. Best leuke stad, maar een stuk minder interessant dan veel andere steden. Het mooie van IJsland ligt buiten de stad, maar daar is een weekend wel erg kort voor.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2017 om 14:23

Barcelona

lijkt me momenteel riskant.

Wenen lijkt mij zeer de moeite, Praag ook. Kopenhagen is een leuke stad om te bezoeken, weet ik door verhalen van anderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-10-2017 om 14:26

Oh ja..

Gisteravond was in de serie "Hier zijn de Van Rossums" Leuven in België aan de beurt. Door wat ik gezien heb, lijkt de stad mij meer dan de moeite waard. En inmiddels is mijn indruk van Tallinn (Estland) ook zeer positief.

Lissabon

Best kans op aardig weer, en erg leuke stad.

Moemie

Moemie

06-10-2017 om 23:25

Krakau

Superleuk. Man en ik zijn van de stedentrips. Ieder jaar weer 1. In mijn top staan: Valencia, Lissabon, Krakau (was onze laatste) verder zijn natuurlijk Madrid, Malaga, Rome, Praag, budapest, ja budapest is geweldig ! Porto, Rome, ach zoveel keus en met prijsvechters lekker goedkoop! Succes ben benieuwd wat het wordt, last je het ff weten! Veel plezier alvast

Lara

Lara

07-10-2017 om 14:23

Tja

Van alles is leuk.

In aanvulling op wat al genoemd is: Napels, Porto, Berlijn en dichterbij Luxemburg stad, Gent (heel leuk!), Brugge, Münster.

Jackie

Jackie

08-10-2017 om 10:45

Gent is prachtig

Verder Madrid, Keulen, Berlijn.

Wat mij ook leuk lijkt (zelf nog niet geweest): Athene, Praag of Wenen. En wat dacht je van Zuid-Spanje?

Tip: check even of en wat voor festivals er dat weekend zijn. Kan de stedentrip extra leuk maken, of juist een reden zijn om een stad te mijden.

Mamsie

Mamsie

08-10-2017 om 20:09

Geboekt!

Bedankt voor alle tips! De keuze is gevallen op Kopenhagen
Hotelletje geboekt, vlucht geboekt en nu nog ff wachten tot het zover is!

Lara

Lara

08-10-2017 om 20:11

Goede keus!

Leuk hoor, veel plezier!

Jackie

Jackie

08-10-2017 om 20:38

fijn

Lijkt mij ook een leuke stad, veel plezier!

Kopenhagen is leuk

En precies goed voor maar een paar dagen. Let vooral goed op de fietsvoorzieningen daar, die zijn nog beter dan in menig Nederlandse stad.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-10-2017 om 16:49

Aardige mensen

Mijn jongste dochter is er dit jaar geweest en was erg enthousiast over de sfeer in de stad en de hartelijke mensen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.