Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Maria

Maria

12-06-2017 om 11:43

Tips Ierland?

Wij gaan 2 weken naar Ierland. We hebben een vlucht naar Dublin en een auto geboekt, maar verder nog niks.
We zijn een gezin met 3 kinderen van 10-15 jaar. We zoeken natuur (maar willen geen dagenlang wandelen) en cultuur (zonder elke dag naar een museum te gaan), een dagje zwemmen kan, een dagje shoppen ook. Liever kleiene stadjes dan grote steden. De interesses lopen flink uiteen, dus alle tips zijn welkom. Hoewel, pretparken vindt niemand in het gezin leuk.

Lou

Lou

12-06-2017 om 13:04

westkust

De hele westkust is prachtig, met leuke dorpjes en stadjes. Het is lang geleden dat ik er was, maar toen ik van noord naar zuid langs de westkust reed, kwam ik allerlei prachtigs tegen. Donegal, Connemara, Killarney, Dingle, Kerry. De Ring of Kerry is zwaar toeristisch, maar wel met een reden, het is echt heel mooi. Ook bijzonder is de Giant's Causeway in het noorden. Vergeet niet af en toe naar een pub te gaan.

Reizigster

Reizigster

12-06-2017 om 22:55

Ja leuk!

Lang geleden 2x geweest. Wat ik me kan herinneren is, dat Dublin leuk was (een of ander heel oud boek bij de universiteit gezien), ook Galway (in het westen), we de Connemara prachtig vonden, de Cliffs of Moher heel indrukwekkend en het verder sowieso erg leuk vonden om er rond te rijden. En inderdaad, zeker een paar pubs ingaan.

Leuke bestemming en telkens als het niet regent ben je weer blij (nee hoor, zo erg is het niet, wij hadden een kleine week lang in november geen druppel regen).

Veel plezier!

reizigster...en Maria

Dat zal het "book of Kells' zijn geweest in de Trinity universiteitsbibliotheek. Wat ik me daarvan herinner (ook lang geleden geweest) is dat er elke dag een bladzijde wordt omgeslagen. Niet alleen mooi om heen te gaan als je van boeken houdt, maar ook architectonisch prachtig! Ik heb toen een treinreis van Dublin naar de westkust gedaan en daar de 'ring of Kerry' gefietst. Erg mooi. Met de auto kun je nog meer kanten op. Wat me ook nog heel erg is bijgebleven is een bezoek (per boot) aan Skellig Michael. Google maar eens. Ook nog blauwvoetgenten en papegaaiduikers gezien.

Skellig Michael

Naar mijn weten kun je nu niet meer naar Skellig Michael. Ik herinner me nog (alweer 22 jaar geleden!) dat de bootreis toen al vrij eh avontuurlijk was. Terwijl ik beslist niet bang ben aangelegd. Maar als ik het mis heb: zeker naar Skellig Michael ja. Het is prachtig, zeker als je je bedenkt hoe die monniken daar eeuwen geleden geleefd moeten hebben, ver weg van iedere vorm van beschaving.

Andere aanrader: de Aran Islands. Maar ach, eigenlijk is alles wat ik gezien heb mooi in Ierland. Ik zou zo weer willen!

Kaplablokje

Kaplablokje

11-07-2017 om 13:48

Aran Islands

Die kwam ik ook net aanraden.

Karlien

Karlien

14-07-2017 om 22:56

Dublin met kinderen

Wat leuk! Mijn moeder was er met mijn zus (die was toen 17) en ze waren fan van de Wicklow way. Een local deelde op mijn site tips voor Dublin met kinderen: https://reistipsmetkids.nl/dublin-met-kinderen/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.