Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Moemie

Moemie

16-09-2017 om 15:43

Rondreis Canada vanuit Vancouver -weer tips gevraagd

Hallo allemaal,

Dankzij jullie is het gelukt om tickets te boeken voor iets minder dan 600 euro P.p. Niet slecht dus! 1 tussenstop en een goede maatschappij en niet een extreem lange vluchttijd. Het wordt een rondreis vanuit Vancouver. Nu dus mijn volgende vraag. Er zitten hier zoveel experts. Ik ken de highlights maar zoek nu naar goede tips voor overnachtingen. Waar in het mooi. Wat is must see. Ik dank jullie alweer bij voorbaat voor de tips.

Ons plan..

Hè wat leuk. Ook wij hebben al onze tickets naar Vancouver gekocht voor volgende zomer. We gaan 4 weken weg, dat voelt alvast superlang. Wij willen een tocht naar het noorden gaan maken. Langs o.a. Whistler, Williams Lake, Burns Lake, Cranberry Junction, Isklut, Watson Lake naar Whitehorse (Yukon). En dan in de Yukon en Alaska een rondrit langs o.a. Dawson City, Tok, Haines, Skagway en weer naar Whitehorse. Vanaf Whitehorse vliegen we naar Vancouver en vandaar weer naar huis.

We willen een 4x4 auto huren en gaan kamperen met een eigen tent (dat hebben we eerder gedaan in de VS, dan boeken we meestal 1 stuk ruimbagage bij). We denken dat we in de Yukon ook regelmatig in motels of boardinghouses zullen slapen.

Het is nog een plan in grote lijnen, misschien is het te veel in te korte tijd, maar dat zal vanzelf blijken. De komende tijd zoeken we inspiratie in reisgidsen en op internet. Het liefst leggen we zo min mogelijk van te voren vast.

Karin

Okeover Arms

Okeover Arms is een mooie plek om te kanoën. Het water staat in verbinding met de oceaan, dus eb en vloed, maar ligt in de luwte.

Wij verbleven in Desolation resort power river, aan de Okeover Arms. Maar er zijn ook campings in de omgeving.

http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explore/parkpgs/okeover/#Location

Moemie

Moemie

20-09-2017 om 16:48

Bedankt!

Dank je wel Flanagan, ik ga het er achteraan. Wat leuk dat je ook naar Canada gaat Karin. Ik heb alle reisgidsen gehaald om inspiratie op te doen en ga dit weekend er weer eens goed voor zitten. Heerlijk alvast voorpret!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.