Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jessica O

Jessica O

15-09-2015 om 16:25

Nijmegen

Over 2 weken gaan voor we een weekendje naar Nijmegen. Iemand leuke tips? Waar lekker lunchen? Leuke winkeltjes die we moeten zien? Man en ik gaan met zijn 2en.

angel3

angel3

15-09-2015 om 20:17

Blonde pater

Lunch bij de Blonde pater! Hebben net prijs voor de beste koffie zag ik op fb. In de straten daar beneden (hezelstraat) zitten leuke winkeltjes. In de hoofd winkelstraat zitten meer de ketens ed.
Heb je al hotel? Anders is manna echt super! Op loopafstand van centrum. Qua diner restaurant moet ik ff denken. Lang niet geweest...

Moni

Moni

15-09-2015 om 20:54

Restaurant recensie in Volkskrant

Afgelopen zaterdag stond een recensie in Volkskrant Magazine over een restaurant in Nijmegen (Daalseweg, Nijmegen OOst) met een positief verhaal. Ligt net buiten het centrum. Ik weet de naam van het restaurant niet meer.

Wij hebben ooit een wandeling gevolgd via VVV (te downloaden), ik dacht over Mariken van Nimwegen. Was erg leuk en je kwam vanzelf op de mooie plekjes.

Hezelstraat

Als je voor de leuke winkeltjes gaat, zou ik inderdaad de Hezelstraat doen. Veel speciaal-winkeltjes, van alles wat. Ook de omliggende straten in het centrum (van Welderenstraat, van Broekhuyzenstraat) hebben dergelijke winkeltjes. De grote straten zitten vol met ketens, leuk als je ervan houdt, maar niet echt bijzonder natuurlijk.

Blonde Pater is heel leuk om te lunchen, maar altijd wel beredruk. Een leuk alternatief vinden wij zelf altijd de twee lunch-café's die bemenst worden door mensen met een beperking: Blixem (Groesbeekseweg) of Brood op de Plank (ik meen dat het daar nog De Ruyterstraat heet), in Bottendaal in elk geval. Iets verder van het centrum vandaan, maar goed te lopen.

Bottendaal is trouwens een superleuk wijkje, ook met winkeltjes en heel veel restaurantjes of café's. Dat geldt ook voor Nijmegen-Oost, waar het restaurant ligt dat Moni bedoelde. Je hebt daar volop leuke restaurantjes. La Cubanita (onbeperkt tapas eten) op de Groesbeeksdedwarsweg is supergezellig en lekker. Maar je hebt er nog heel veel meer.

Ook leuk zijn de restaurantjes op de Franseplaats (voormalige Commanderie van St Jan), waaronder De Hemel (met bierbrouwerij). Er is ook een chocolaterie en een koffiebranderij/lunchcafé.

Wat je beslist niet moet overslaan is Chocola Belga, aan de Burchtstraat (vlakbij het Valkhofmuseum). Gerund door twee struise Vlaamse dames komt de geur van ambachtelijk bereide chocola je al vanaf de straat tegemoet. Hmmm!

Noet

Noet

17-09-2015 om 13:35

de spil

in de van Welderenstraat. Heerlijk eten en heel gastvrij, zelfs op hoogtij dagen zoals bij de Zevenheuvelenloop kreeg ik in mijn eentje gewoon een vierpersoons tafel en niet een plekje aan de bar. Soms wel, maar dan belden ze me daarover.

Jessica O

Jessica O

19-09-2015 om 22:28

Bedankt

Ik neem de tips lekker mee volgend weekend! Straks even op maps kijken, verhoogt de voorpret

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.