Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Londen met dochter van 12

Hallo, in de meivakantie ga ik met mijn dochter een paar dagen naar Londen. Een van de dingen die ze graag wil zien zijn de Harry Potter Studio's dus daar gaan we zeker naar toe. Maar wat is voor een k ind van 12 nog meer leuk? Er is zo veel te doen, hebben jullie tips?

Heel veel

Shoppen, boottochtje over de Theems, museum bezoeken (is gratis), Big Ben en dat soort bekende plekken bezoeken........er is echt heel veel te doen. Er zijn genoeg websites met tips. Zo heb ik mijn tripje met dochter vorig jaar ook voorbereid. Oh en we hadden ook een boekje. Wij hadden bewust niet de hele reis al volgepland maar per dag gekeken waar we zin in hadden.

Li

Li

01-03-2017 om 10:54

veel teveel!

De Tower of London met de kroonjuwelen (waar je overigens heel snel langs gejaagd wordt, maar het blijft letterlijk schitterend).

Changing of the guards bij Buckingham Palace.

Covent Garden met winkeltjes en straatartiesten (en ook het London Transport Museum, als daar interesse in is).

Bij interesse in mode: het V&A museum heeft een prachtige collectie jurken uit vroegere tijden, vanaf de 17e eeuw.

Leuke winkels die o.a. in de buurt van Covent Garden ziten: Monsoon (voor sjiek, ook kindermaten), Gap (voor sportief, hoodies en zo), Next. Allemaal goede kwaliteit, niet goedkoop maar ook niet vreselijk duur. Marks & Spencer is goedkoper. Bij de afdeling schoolkleding kun je bijvoorbeeld goedkoop mooie katoenen truien en witte blouses krijgen. Voor schoenen zou ik bij Clarks kijken. De schoolschoenen (voor bij het uniform) zijn vooral zwart maar onverwoestbaar, ook die voor onder een jurk. Maar ze hebben ook andere soorten schoenen.

En je moet natuurlijk een high tea doen (dat hier cream tea heet), bijvoorbeeld bij Liberty's in de stad, of Hampstead Heath als je aan frisse lucht toe bent. Dat is een oud landhuis met verrassend mooie kunst en je kan er wandelen in het park.

Leuk joh, ik krijg er zelf ook zin in!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-03-2017 om 14:22

Ik raad je aan zsm kaartjes te bestellen voor de Harry Potter studios. Bij ons waren ze een maand van tevoren uitverkocht toen we in de zomervakantie wilden.

Bieb_yip

Bieb_yip

01-03-2017 om 15:13

Fietsen

Ik geloof dat ik het al eerder heb gezegd, maar met pubers is een fietstocht door Londen super. Wij hadden een Nederlandse gids (google maar op bajabikes en Londen), en doordat zij ons door achteraf straatjes loodste, heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Wel stoer

Verder had ik ergens online een wandeling door Londen gevonden (http://www.euroreizen.be/citytrips/londen/stadswandeling-londen-shopping) die ons langs de meest luxe winkelstraatjes met bv "pakken op maat winkels", hoedenwinkels, maar ook Victoria's Secret en Abercomb leidde. Genoeg om een hele dag shoppen te vullen. En Harrod's, waar de pubers hun ogen uitkeken.
The London Eye mag je ook niet missen, en al ga je er niet in, je kunt van daaraf langs de kade van de Theems een mooie wandeling maken, inclusief een loop over de Millenium bridge (de zgn. wobly bridge) naar St. Pauls cathedral, the Tower bridge en een klein stukje London dat zo uit Harry Potter lijkt weggelopen.

Nog een tip: kijk of je alvast een goedkope metrokaart kunt regelen. Dan hoef je in Londen niet meer in de rij om dat alsnog voor elkaar te krijgen.

Idd...boeken..

Harry Potter. Hopelijk ben je nog niet te laat...

Ingrid

emzie

emzie

11-03-2017 om 23:17 Topicstarter

Dank!

Dank voor de tips, de kaartjes voor hp zijn besteld

Li

Li

11-03-2017 om 23:24

Regents street

Speelgoedwinkel Hamleys in Regent street is misschien nog wel leuk. Mooie poppen , lego enz. Mijn kinderen vonden ook sjieke winkels grappig. Bloeses van 1000 euro en zo.

Rain forest cafe

Ga met je dochter eten in het rainforest cafe. Dat is niet zomaar een restaurant. Ik zag dat in Londen ook een rainforest cafe bestaat. Na een dagje struinen door selfridge of hamlets, is de dierenwereld in dit restarant een show om van te genieten.

Cecile

Cecile

12-03-2017 om 22:30

M&M shop

De M&M winkel vonden mijn pubers erg leuk (en ik ook) om te zien. Van daaruit kan je naar Hamleys lopen. Harrods moet je gezien hebben. De afdeling met met dure horloges maakte veel indruk.

Musea te over, moet je echt een paar doen.

Vesta

Vesta

13-03-2017 om 06:46

M&M leuk, nickolodeon er naast niet

De M&M winkel is leuk, maar als je net als je in Amerika hebt 25 smaken verwacht dan is het wat teleurstellend. Ik wilde heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag echt heeeeeeeeeeeeeeel graag pindakaas M&M's hebben (die laat ik nu altijd door collega's uit Amerika meenemen of opsturen) maar die hebben ze dus niet.
Ze hebben maar 3 smaken......

Ook leuk: de ChockyWockydoda een taartenwinkel, die van de tv serie.

Het reuzenrad natuurlijk. Maar ook iets buiten het centrum in een buurtpub gaan lunchen.

Biscuiteers

In de wijk Notting Hill zit de winkel Biscuiteers. Daar versieren ze koekjes en verkopen ze alle materialen om koekjes te versieren met kunstig glazuurwerk. Je kijkt je ogen uit. Als je dochter houdt van bakken en of creatief bezig zijn dan is dit echt leuk om te zien. https://www.biscuiteers.com/
De straatjes er omheen zijn ook leuk om te winkelen. Leuker dan bijv. in Harrods en omgeving. Knusser en beter betaalbaar.

JanetEE

JanetEE

17-05-2017 om 23:15

harrods

je karretje door de muur duwen op kings cross station.
Harrods

Een musical

Ik weet niet wat er nu speelt maar met dochter waren we naar Avenue Q geweest, het was echt geweldig

mtje

mtje

27-07-2017 om 13:34

Natural History Museum

Ik vind het Natural History Museum echt top om te doen met kinderen! Zoals de naam al zegt staat natuurgeschiedenis centraal in het museum en kan je er o.a. levensechte dino's (zoals de T-rex) zien, ervaren hoe het is om een aardbeving mee te maken, skeletten en opgemaakte walvissen, dolfijnen en ga zo maar door bewonderen. Het museum is ook gratis!
Als je de Harry Potter studios gaat bezoeken, zou ik ook zeker naar Kings Cross gaan. In dit treinstation bevindt zich platform 9 3/4 en kan je zelf het karretje door de muur duwen voor een super leuke foto!
Ik heb een blog met tips en tricks om alles uit je citytrip naar Londen te halen: www.thenittygritty.be. Daar kan je ook heel wat gratis ideeën terugvinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.