Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

amk

amk

27-02-2012 om 21:00

Kopenhagen

Wie heeft er leuke tips voor Kopenhagen in de eerste week van mei?
Ik ga met dochterlief van 6,5. Heen met de nachttrein, terug met het vliegtuig. (we zijn er pas op 3 mei)
Tivoli en de dierentuin natuurlijk, ook de kleine zeemeermin krijgt visite.
Ik ben vooral op zoek naar de dingen die niet in de boekjes staan.
Malmo is ook nog een optie, ik wil die brug wel eens over.
En is het Karen Blixen Museet ook te doen met het ov?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

01-03-2012 om 14:10

Niemand?

geen tips voor Kopenhagen?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-03-2012 om 15:30

Nou

ik weet niet wat er in de boekjes staat, maar wat ik heel leuk vond was het project Meet the danes, waarbij je bij een Deens gezin thuis gaat eten. Echt heel leuk. En die vrijstaat, Christiania, misschien is dat wat?

Je weet dat de kleine zeemeermin helemaal niks voorstelt? Om teleurstelling te voorkomen

amk

amk

01-03-2012 om 19:11

dat weet ik. Ik probeer dochterlief al wat voor te bereiden op dat punt.

Christiania is idd ook een goed idee maar die staat in de boekjes.
Meet the Danes ga ik eens achter aan, lijkt me leuk. En dochterlief is een makkelijke eter dus dat is wel een optie.

Anja

Anja

01-03-2012 om 20:26

Yes kopenhagen!

Ja, Kopenhagen is zo leuk!

De stroget, de grote winkelstraat is net A'dam. Onze kinderen vinden de straatmuzikanten leuk. Ook op Radhusplatsen zijn er altijd wel straatmuzikanten/kunstenaars.
Denen hebben prachtige kinderboeken; prentenboeken. Er zijn zoveel mooie, kleine boekenwinkeltjes om rond te kijken.
Wisseling van de wacht is natuurlijk leuk met kinderen; staat in de boekjes. Bij Christiansborg , bij het water is een klein parkje met duiven. Niets bijzonders maar leuk om een broodje te eten met je dochter.

Hou je van moderne kunst? Dan moet je naar Louisiana; even buiten Kopenhagen. Voor je dochter ook leuk; een kinderatelier. Is altijd wel wat te doen. Buiten prachtige beeldentuin met beelden van o.a. Henri Moore. Je moet ervan houden. Achteruitgang museum kom je in een stukje bos. Vonmden onze kinderen leuk klimmenm en klauteren.

Als je de stad Kopenhagen zat bent huur je 2 fietsen en fiets je 15-20 minuten noordelijk langs de kust. (verhoogd fietspad) Bij de camping (even naam kwijt; kan het wel opzoeken) is een algemeen strand. Kun je lekker zwemmen, zandstrandje en groot stuk grasveld om te zonnen/ uit te rusten.

Broodje polse eten (worst)onderweg.

Weet je, Denemarken is prachtig; Mooi land , vriendelijke mensen, rijke cultuur. Niks bijzonders maar gewoon vriendelijk, prettig en doorgaans schoon.

Wintertuin

ik herinner me van lang geleden een broekje aan een museum met wintertuin.
Ook leuk, trein naar Roskilde, naar de vikingschepen.

anja

anja

02-03-2012 om 18:36

Nyhavn

Oh ja de haven. Bedoel jij de Nyhavn? Waar H.C. Anderson gewoond heeft? Dat is ook leuk maar ook heel toeristisch. De haven met de grote pakhuizen is ook leuk om doorheen te lopen.

Rafelkap

Rafelkap

04-03-2012 om 08:31

Even buiten kopenhagen

is een prachtig aquarium. Weet alleen niet meer hoe het heet, is al jaren geleden.
De zeemeermin was bijna niet te zien door de toeristen.
Dat bekende park in het centrum is ook leuk met een kind. Veel plezier!

Aquarium en bakken

Wij zijn vorig jaar in de meivakantie in Denemarken geweest (in de buurt van Kopenhagen) en hebben er een geweldige vakantie gehad.
We zijn ook naar het bovengenoemde aquarium in Kopenhagen geweest, maar daar vond ik eerlijk gezegd niet zoveel aan. Het is vrij klein en ik vond het een beetje ouderwets. Als je de aquaria in bijvoorbeeld Blijdorp of Burgers Bush of Sea Life gewend bent ben je er waarschijnlijk snel uitgekeken. Ik geloof wel dat er binnenkort een nieuw aquarium geopend wordt, maar weet niet precies wanneer dit geopend is.

Ten noorden van Kopenhagen ligt ook een prachtig park Dyrehave. Heel mooi en groot met veel loslopende herten. Aan het begin van het park ligt ook nog een pretpark 'Bakken'. Hier zijn wij echter niet in geweest, omdat we ook al naar Tivoli waren geweest. Het dichtsbijzijnde metro-station is Klampenborg.

Ik zal nog even nadenken of me nog meer te binnen schiet.

Groet Mariola

Copenhagen card!

Was ik nog helemaal vergeten: Natuurlijk de Copenhagen Card! Deze tip heb ik vorig jaar ook op dit forum gekregen en ik heb er graag gebruik van gemaakt. Je betaalt eenmalig voor de kaart en kan dan heel veel musea en attracties bezoeken. Je kan met de kaart ook gratis gebruik maken van het (overigens uitstekende) openbaar vervoer in Kopenhagen en omstreken. Wij zijn met de Copenhagen Card naar dierentuin, het aquarium, het Hans Cristiaan Andersen Eventyrhuset, de Rundetaarn (ronde toren, kan je helemaal opklimmen) en Tivoli geweest. In Tivoli moet je overigens nog wel bijbetalen voor de atrracties. Ook kan je met de kaart gratis een rondvaart maken. Je komt dan ook langs de kleine Zeemeermin en dit scheelt weer een lange wandeling.

Buiten Kopenhagen zijn we met deze kaart gratis in de mooie domkerk in Roskilde geweest en (hoogtepunt!) naar het prehistorisch park in Lejre. http://www.sagnlandet.dk/ Dit laatste was echt heel leuk: allemaal prehistische huisjes en kinderen kunnen er van alles doen: in een uitgeholde boomstam varen, hout hakken, graan malen, vuur maken, en op de picnickplek broodjes roosteren op een vuurtje. Onze kinderen vonden het geweldig. Met de Copenhagen Card kan je ook nog naar Louisiana, maar daar hadden wij helaas geen tijd meer voor. Meer informatie kan je vinden op de website van Visit Kopenhagen: http://www.visitcopenhagen.com/book-your-stay/copenhagen-card of http://www.visitcopenhagen.com/see-and-do/kids-copenhagen

Succes!
Mariola

Kim Groothof

Kim Groothof

04-03-2012 om 21:50

Dyrehavsbakken

Bakken is super, maar gaat 29 maart weer open. Dyrehave, het hertenpark, kun je wel gewoon bezoeken. Ook leuk, maar toch..

amk

amk

04-03-2012 om 22:13

Kim

dat is geen probleem ik ga pas in de eerste week van mei.
De Copenhagen card had ik al gezien, die ga ik zeker bestellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.