Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Milcham

Milcham

21-07-2017 om 23:47

Iets vakantie-achtigs gezocht!

Het plan was om te gaan kamperen in Frankrijk. Campings uitgezocht, bezienswaardigheden uitgezocht, voorpret begonnen. Niets zo leuk als kamperen!
Tot ik van de week een sprintje trok, in een kuil stapte en languit op de grond belandde: al mijn enkelbanden zijn gescheurd. Ik zit nu in een flexibel gips en kan of mag geen autorijden. Ik mag wel lopen en ook fietsen.
Ik wil toch nog even iets doen met mijn twee pubers. Het lastige is dat we echt enorm van kamperen houden, maar de back to basic even niet mogelijk is. Ik ga met geen mogelijkheid omhoog komen vanaf een matje en ik zie mezelf niet met een been in het gips naar het sanitairgebouw hobbelen.
Wie heeft een leuk en betaalbaar idee?
- Het moet in Nederland of eventueel in Belgie zijn omdat ik nog een paar keer terug moet naar het ziekenhuis;
- Er moet OV zijn omdat ik niet kan autorijden;
- Winkels makkelijk te bereiken;
- Er moet iets sportiefs voor de kinderen zijn (mountainbiken, skateboarden, klimmen of zo);
- We houden niet van parken of huisjes (maakt het lastig, ik weet het) of van campings met animatie, reuzeglijbanen enzovoort.
- Strand kan een optie zijn, maar is wellicht niet al te verstandig met gips. Daar wil ik geen zand onder hebben. Ik kan wel mijn voet in een zak stoppen en daar de hele dag houden maar ik weet niet hoe fijn dat is.

Ik zoek iets wat niet zo bij Google naar boven plopt en ik heb even geen inspiratie. Die is gaan zitten in die ontzettend leuke Frankrijk-reis .
Iemand een lastminute idee?

Angela67

Angela67

22-07-2017 om 00:29

Veldbed

Regel een goed veldbed dat hoog genoeg is en ga toch kamperen? En er zijn wellicht nog wat camping-oplossingen die misschien wel wat geld kosten, maar kamperen is toch nog steeds goedkoper.
Sterke!
Gr Angela

Angela67

Angela67

22-07-2017 om 00:39

glamping

zo noemen ze dat toch, luxe kamperen? met soms zelfs eigen sanitaire voorzieningen!
wie weet is er last minute nog iets te vinden?
gr Angela

Emmawee

Emmawee

22-07-2017 om 00:39

Nivon-huis

Van de natuurvrienden.is toch een beetje back to basic.
Vaak gelegen op lange afstandswandelpaden. Beetje kneuterigsfwertje, je moet ervan houden. Maar in deze situatie wel passend, denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2017 om 00:41

en...

een blokhut, als die nog beschikbaar zijn?

Kaaskopje

Kaaskopje

22-07-2017 om 00:42

Wel sneu trouwens

Wat zal het zeer gedaan hebben, ten eerste en wat zullen jullie gebaald hebben. Beterschap en ik hoop dat jullie nog wat vinden.

Milcham

Milcham

22-07-2017 om 01:01

Glamping

Ik ben aan het googlen voor glamping, dat ziet er leuk uit. Heel veel is helaas al bezet maar daar kijk ik morgen voor verder.
Nivonhuisje is ook een goede tip, ga ik mee aan de slag.
Angela67, ik ga met twee pubers. Ik weet dat ik een veldbed zou kunnen regelen maar ik zie niet hoe ik de rest moet regelen. Jongste is niet in staat om te helpen met de tent en oudste kan het niet alleen. Ik zie even niet hoe ik met een complete kampeeruitrusting (niet lichtgewicht) bij een camping moet komen, dus kamperen in mijn eigen tent parkeer ik even voor dit jaar.
Morgen zoek ik verder, bedankt voor zover.

Triva

Triva

22-07-2017 om 08:11

lastminutes

Gewoon naar lastminutes kijken en daar iets van kiezen. Ook zou ik in jouw geval toch een stacaravan kiezen zodat je een wc hebt. Ik begrijp ook eigenlijk niet wat je nu precies wil: wel of niet kamperen, geen toiletgebouw? Geen animatiecamping maar wel iets te doen? Juist de grotere campings zorgen er voor dat jij je rust krijgt en de kinderen dingen kunnen doen qua sport, klimmen etc

Tijgeroog

Tijgeroog

22-07-2017 om 09:59

Simpel

Een trekkershut op een camping.

Maar wat ik misschien liever zou doen is proberen om de vakantie wat naar achteren te schuiven.

Triva

Triva

22-07-2017 om 16:14

trekkershut

Maar dan moet ze toch ook naar het toiletgebouw?

Vakantieganger

Vakantieganger

22-07-2017 om 16:15

Jeugd herberg

Is er niet een stayokay beschikbaar?

Tijgeroog

Tijgeroog

22-07-2017 om 16:34

Triva

Hangt van de trekkershut af. Veel hebben een keukenblok met stromend water en een wc, sommigen ook een douche.

Pubermoeder

Pubermoeder

22-07-2017 om 18:28

Welke campings had je uitgekozen?

Als ik me goed herinner, zocht jij campings geschikt voor pubers.
En ik sta open voor goede tips voor volgend jaar

Li

Li

22-07-2017 om 20:02

Uitstapjes

vanuit thuis? Doe ik komende week. Toerist in eigen stad en 's middags knutselen.

Pubers op tienertoer

en jij even uitrusten en genezen (ook al duurt dat langer). Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.