Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sandra

Sandra

02-10-2017 om 17:39

Doordeweekse kerstmarkt met de trein?

Nog heel vroeg maar ik wil er een kadootje van maken en dat binnenkort geven aan iemand: kent iemand een leuke, grote kerstmarkt die doordeweeks gehouden wordt en waar je met de trein naar toe kan (eventueel klein stukje bus) in Nederland?

specht

specht

02-10-2017 om 17:48

Valkenburg

In ieder geval is er in Valkenburg een leuke goed bereikbare kerstmarkt die ook door de weeks is.

de aller aller leukste

Vorig jaar ben ik naar, wat mij betreft, de aller aller leukste kerstmarkt geweest: Kasteel Middachten in de Steegh bij Arnhem. Ik heb echt geen aandelen, maar geef je de link:
https://www.middachten.nl/15-tm-20-december-2016-kerstopenstelling/

Ik zie dat vanaf station Dieren er een bus naar toe gaat in 10 minuten. De bushalte is volgens de site van het kasteel op loopafstand van de entree.

Ik ben vorig jaar in dezelfde week ook naar de kerstmarkt in Dusseldorf gegaan. Bah, wat was dat een afknapper.

Nee, Middachten is zo sfeervol, kleinschalig, en door de week heel rustig. Je kunt het kasteel in kerstsfeer bezoeken en er zijn winkeltjes gemaakt in de stallen. Zo leuk, en lekker wat te drinken of te eten. geheel in stijl. Ik heb een bezoekje dit jaar ook alweer gepland!

Kaori

Kaori

03-10-2017 om 13:05

zebra

zebra

18-10-2017 om 13:51

niet in Nederland

maar een stukje over de Belgische grens in Brugge, bereikbaar met de trein en doordeweeks open. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar blijkbaar zijn er 2 markten, niet zo ver van elkaar vandaan.

Li

Li

18-10-2017 om 14:21

Dorry1

Wat ziet dat er leuk uit! Hoe lang ben je daar eigenlijk bezig? Want als je toch in Arnhem bent is het misschien te combineren met het Openluchtmuseum, dat doet vast ook wel iets aan kerst.

Overigens zijn wij wel eens op de kerstmarkt in Aken geweest, dat is nog best knus. En je kan er prachtige handgemaakte dingetjes kopen voor de kerstsfeer thuis.

Je bent tussen de twee en vier uur zeker bezig. T openluchtmuseum vind ik al n dag gevuld. Maar ik word dan ook doodmoe van dat geslenter. Maar daar is iedereen anders in. Omdat bij Middachten je kunt eten en drinken, een kasteelrondleiding en de winkeltjes gaat bezichtigen vliegt de tijd om. T ligt trouwens wel ver buiten Arnhem...

Li

Li

19-10-2017 om 10:42

OK dankjewel!

Ja, en als ik denk aan het opsta-gedrag van pubers in het weekend...het moet wel leuk blijven natuurlijk. Het wordt dus een dagvullend programma!

Kareltje

Kareltje

21-10-2017 om 20:43

Absoluut Leiden

Kerstmarkt op het water. Zo leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.